Kirjoittaja Aihe: 607 - Akustiset sivulasit  (Luettu 2288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
607 - Akustiset sivulasit
« : 03.05.2021, 21:40:00 »
Auto: 607 2004  vanhempi versio 2.2 bensa

Itseä alkanut houkuttelemaan hankkia jossain vaiheessa E6-koodilla olevat äänieristelasit etuoviin.  Nettiä selaillessa olen törmännyt vain uudemman mallin laseihin. Onko tietoa, että käykö nuo samat lasit koko mallisarjaan 2000-2010 ja onko moottorin koolla ym.mitään vaikutuksia sopivuuteen? Kuvien perusteella eroa ei olisi ja saattaisi käydä jotkut sitikan lasit myös.

Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla kyseisistä laseista, onko selkeä eto noihin peruslaseihin? Vinkkejä voi myös antaa, jos on tietoa mistä kannattaa niitä metsästää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #1 : 03.05.2021, 21:48:04 »
Laminoidut sivulasit on turvallisemmat (rikkoontuminen ja murtoturvallisuus), mutta vaikutus äänieristykseen on melko pieni. Suomessa ajoviiman ja vastaantulevien äänenpäineen voittaa karkea asfaltti.
Erinomainen keino on purkaa ovipahvi ja eristää ulkopelti ja sisäpelti sekä ovipahvi. Ks. JJCustomin sivuilta vinkit. Dardexiaja Iridiumia sekä paljon muuta niin vaimenee..
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #2 : 05.05.2021, 14:05:45 »
Selvä juttu, kiitos jälleen vinkeistä. Täytyy niitä laseja miettiä ja katsella tarjontaa. Mikään kiire hommalla ei ole. Itsellä on tarkoitus pitää tuota autoa kauan ja siksi sen pieni parantelu kiinnostaa. Olen myös aika tarkka, enkä tykkää mistään ylimääräisistä natinoista, kilinöistä tai suhinoista. Vanhalle rouvalle täytyy muutenkin suoda huomiota, ettei se saa syytä alkaa oikuttelemaan.  ;)

Autosta pitäisi myös säätää kuskin ovi kuntoon. Sieltä tulee yllättävän paljon ajoviiman ääniä. Sivusta katsottuna ovi nousee auton takaosaa kohti mentäessä ja rako oven alaosassa on epätasainen. Ero apukuskin oveen on selkeä. Ovi on ilmeisesti ollut joskus irti ja asennettu huonosti paikalleen. Ovi jäi myös ensin liian ulos, mutta ovessa olevaa lukkokappaletta säätämällä sai sen paremmaksi. Ovi näyttää myös taipuvan hieman ylhäältä sisäänpäin eikä ole ihan samassa linjassa takaoven kanssa. Olen ovea varovasti taivutellut ikkuna alas laskettuna, mutta ei ole täysin asettunut. Vaatii ilmeisesti jossain vaiheessa ihan kunnon säätämisen karmeista.

Ovipahvin voisi hyvinkin jossain vaiheessa avata ja eristää sitä kautta ovea. Oven sisällä on jotain myös tod. näk. irti, koska se rämähtelee kiinni laittaessa. Sen voisi tarkistaa samalla.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2021, 14:14:14 kirjoittanut Peugeotti »

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #3 : 05.05.2021, 15:05:42 »
Omaa 607 -08 meinasin aikoinaan äänieristää peräluukusta, siellä kun eristeitä ei ole juuri ollenkaan pyöränkaarissa ja muovisessa vararengaskotelossa. Ääni-ikkunat siinä oli tehtaalla laitettuna.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #4 : 05.05.2021, 20:20:27 »
Mullakin taitaa olla akustiset lasit 2008
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #5 : 06.05.2021, 07:52:06 »
Äänieristys on kokonaisuus, ei jonkin lipareen liimaamista takakonttiin  :). Sisälokosuojat irti ja sen alle operointi. Oviin Iridiumia ja Virboplastia, jne. Ks. Youtuben JJ video esim. Tesla S eristyksestä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #6 : 06.05.2021, 08:17:33 »
Äänieristys on kokonaisuus, ei jonkin lipareen liimaamista takakonttiin  :).
sieltä on silti hyvä aloittaa missä eristeitä ei ole.

405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #7 : 06.05.2021, 08:19:40 »
607 oli minulle äänimaailmaltaan pettymys. Ei se nyt meluisa ole mutta voisi olla kyllä hiljaisempikin.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #8 : 06.05.2021, 10:40:16 »
Renkailla on yllättävän suuri osa melusta. Jos hiljaisuutta etsii, kannattaa tämäkin kivi kääntää ...
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #9 : 06.05.2021, 23:16:37 »

Minkälaiset kokemukset poirotti ja 406 teillä on niistä laminoiduista laseista?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #10 : 07.05.2021, 00:19:52 »
407 Coupeessa on laminoidut sivulasit ja auto on hiljainen.
Hintelä huumehessu tuskin saa lasia lyötyä rikki.

Paksummilla laseilla ne asunnotkin hiljenee. Kaveri sanoi jälkikäteen, että olis vaan pitänyt ottaa taloon ne pykälää kalliimat ikkunat, kun viereisellä kadulla välillä kaahaavat.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #11 : 07.05.2021, 08:25:40 »
Minkälaiset kokemukset poirotti ja 406 teillä on niistä laminoiduista laseista?
en osaa sanoa kun ei ole samansorttista verrokkia
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #12 : 07.05.2021, 08:56:44 »
407 Coupeessa on laminoidut sivulasit ja auto on hiljainen.


Paksummilla laseilla ne asunnotkin hiljenee. Kaveri sanoi jälkikäteen, että olis vaan pitänyt ottaa taloon ne pykälää kalliimat ikkunat, kun viereisellä kadulla välillä kaahaavat.

Lasi paksuus on liki sama 407:ssa. Laminoitunakin. Ei tuo coupe mikään kuiskaus ole. Rengasmeteli on vallitseva myös 607:ssa. Sitten kun ne pois, niin peilien duhina voi alentua laminoiduilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #13 : 07.05.2021, 09:23:15 »
JPL, kerrotko mikä auto on hiljainen vakiona?

Jos olet laittanut 1000 kiloa autoosi sitä ja tätä vaimennusainetta, ei se ole vertailukelpoinen vakioiden kanssa. Ainahan voi laittaa peltorit päähän ja on vielä hiljaisempaa.

164 alfaa ajaneena olen pitänyt sitä omana referenssinä hiljaisesta autosta. Opelin Omegoita ollut pari kappaletta ne on myös oikeasti hiljaisia, nastojen ropinaa ei juurikaan erota.
Selvästi uudemmat perinteiset taksimerkit yllätti äänekkyydellään, jos vertaan Coupeen.
Coupen konttia kun kaivelee sivupahvien takaa törmää peltiin liimattuun n. 2-3 cm paksuun vaimennusfylliin, en muista aikaisemmista autoistani löytäneeni kuin paljasta peltiä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Akustiset sivulasit
« Vastaus #14 : 07.05.2021, 09:34:00 »
Alfa 164 oli aikoinaan hiljaisin,pitää paikkaansa ja V6:nen Omega. Uuusista Toyota Corolla on meluisimpia, johon ei yksi Repomies fylläämallakaan saanut vaimennusta, Skoda Ocu yllättävän hyvä ja 508 GT myös, jossa paksummat lasit. Akustiset lasit nyt puheena,
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -