Kirjoittaja Aihe: 3008 - Hybrid Rangen pituus  (Luettu 13959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #15 : 31.10.2021, 16:36:57 »
Suomessa aina pois päältä. Ei sähkön tekemisessä polttomoottorilla ole mitään järkeä. Se nostaa polttoaineen kulutusta kaikissa tilanteissa ja tuottaa sähköä heikolla hyötysuhteella ja kalliimmalla kuin kaupallisista latureista saa ladattua.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #16 : 31.10.2021, 16:39:00 »
Ei kannata esave olla päällä. Se lisää bensan kulutusta. Sama kuin ajaisi jarru päällä. Jos ihan pakko olla sähköä johonkin, niin silloin voi käyttää.

Meillä 1400km keskikulutus 0.9 l/100km. Sähköllä pääsee sen 44-60 km. Sähköllä ajaessa nopeus kannattaisi olla mielellään alle 90km/h. Sen yli ku menee, niin kulutus kasvaa reilusti.

Sisätilat kannattaa lämmittää etäkäytöllä, kun auto on latauksessa. Lisää rangea huomattavasti.

Jos lähtee vähän pitemmälle reissulle, niin naviin kannattaa ohjelmoida osoite mihin menossa. Optimoi akunkäytön sille matkalle ja kulutus pysyy pienenä. Käytä yli 50km matkoille hybrid tilaa.

D asennolla rullaa hienosti ja sitä kannattaa opetella käyttämään, eli ajoissa jo jalka pois kaasulta. B Asennolla hidastus voimakasta jos akussa vähön virtaa. Kannattaa opetella käyttämään, sillä lataa akkua hidastuksissa.

Ennakoivalla ajotavalla voi vaikuttaa jopa 20km sähkö rangeen.
Peugeot 3008 hybrid

oshar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #17 : 31.10.2021, 19:10:41 »
Kiitos Penguin ja PUG-508, nämä selvensivät enemmän, kuin auton luovutuksessa saatu informaatio!

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #18 : 31.10.2021, 19:20:14 »
Kiitos Penguin ja PUG-508, nämä selvensivät enemmän, kuin auton luovutuksessa saatu informaatio!

Asiantuntijoita. Pözömiehien huipputietämystä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #19 : 31.10.2021, 20:16:00 »
Kyl täällä kaikki tieto on, hieno homma👍
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #20 : 01.11.2021, 00:36:14 »
On tuolle esave-toiminnolle paikkansa. Jos lähden täältä landelta kotoa akku täynnä kohti Helsingin keskustaan, niin minun ei kannata ajaa sähköajolla Hakametsäntien risteykseen, johon se sähkö suunnilleen riittää, vaan voin hyvin laittaa esave:n päälle johonkin 80 %:iin tai yli ja ajaa polttiksella tuonne. Siinä sitten vaihto sähköajolle ja stadin ruuhkassa madelleen pelkällä sähköllä. Takaisin tullessa niin pitkälle kuin pääsee pelkällä sähköllä ja loppumatka sitten hybridinä.

Kokonaan toinen juttu sitten, että jaksanko tuollaista säätämistä. Kertaluonteisesti onnistuu, mutta en todellakaan viitsi sitä tehdä jatkuvasti. No, eipä mulle hybridiä alle jatkuvasti annetakaan, vaan kysytään miksi en aja omalla autollani.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #21 : 01.11.2021, 01:28:53 »
Asiantuntijoita. Pözömiehien huipputietämystä.
Mistähän ajomodesta nyt puhutaan?
E-savella lopetetaan ladatun sähkön käyttö ja siirrytään polttomoottorin käyttöön, toki edelleenkin regenerointia hyödyntäen rullauksessa ja jarrutuksessa. Säästetään siis ladattua sähköä "parempaan" tarpeeseen.
Peugeotissa on sitten e-Save MAX -mode, jolla polttomoottorilla ladataan lisää sähköä ajoakkuun. Tämä mode on yleensä hybrideissä Charge-mode ja sitä ei juuri Suomen oloissa ole järkevää käyttää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #22 : 01.11.2021, 01:57:34 »
Ihan sama valitsetko e-save:sta minkä kilometrimäärän/prosenttilukeman vai valitsetko max, niin auto alkaa ladata ajoakkua polttomoottorilla, jos akun varaustila liian alhainen suhteessa valittuun asetukseen. Näkyy olevan kilometreinä nykyisin tuo valinta ja vain kolme vaihtoehtoa (10km, 20km, max). S******n softapäivitykset!

KalluM

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #23 : 06.12.2021, 12:33:00 »
Ei taida olla talviauto.Auto ladataan lämpimässä tallissa yön yli,range näyttää 28 km.Lämpötila -12 ajossa,niin moottori käynnistyy vähän väliä,ja tila muuttuu hybridiksi.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #24 : 06.12.2021, 13:23:00 »
34-38km menee meillä ja pakkasta oli - 22...-25 astetta. Jos ajonopeus yli 80km/h, niin menee polttomoottorilla ja nopeus alle 80km/h, niin menee sähköllä. Muuten moottori on joko tyhjäkäynnillä tai sammuksissa.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #25 : 06.12.2021, 13:58:31 »
Miksei olisi talviauto. Lämpenee nopeasti ja etenee hyvin talvisäässä. Jos on kuvitellut ostaneensa sähköauton, mutta on ostanut hybridin, niin eihän ne odotukset varmaan täyty. Auto siis toimii hybridiniä eli on sitä mitä valmistaja on luvannut.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #26 : 06.12.2021, 14:19:32 »
Jos siellä moottori käynnistyy pakkasella, niin ei se silti polttomoottorilla mene. Moottori on tyhjäkäynnillä ja tulee mukaan vasta jos nopeus yli 80 km/h tai painetaan kaasua yli eco rajan tai jos akku on tyhjä. Ajotavassa oppimista jos alle 30km pääsee tai sitten lyhyttä ajoa.
Peugeot 3008 hybrid

Kartanonmies

  • Vieras
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #27 : 02.02.2022, 14:43:47 »
Range on melkoinen pettymys, 18 - 22 km näissä olosuhteissa hellävaraisella ajolla. Kaukana mainostetusta, 59 km. Hybrid4.

ttt

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #28 : 02.02.2022, 16:30:59 »
Onko näissä akun esilämmitys? Se varmasti vaikuttaa ajomatkaan pakkasella. Toisaalta saattaa ehkä olla niin että jokaisessa autossa bensankulutus on talvella "hieman" suurempi kuin kesällä, eli ei pitäisi olla yllätys jos sähköllä ajaessa kulutus kasvaa talvella kesään verrattuna.
3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - Hybrid Rangen pituus
« Vastaus #29 : 02.02.2022, 18:30:30 »
Ajotavassa vikaa, jos pääsee vain 18-22km. - 5 pakkasella olen päässyt 51.8km. Nyt ollut - 18 ja range on n. 36-40km.
Peugeot 3008 hybrid