Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 109361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

warkoo

  • Vieras
 Onko foorumin jäsenillä kokemusta otsikon mukaisesta autosta, eli kannattaako ostaa.
 Kone on ilmeisesti yhdellä nokka-akselille, eli vissiin luotettavampi, kuin vanhempi malli. ilmastointi ei vissin näissä toimi ehjänäkään ,mitä olen lukenut(todella paljon ongelmia.)
 Olisi mukava kuulla auton omistaneiden milipiteitä.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Minulla oli 100 tkm matkan 2008 mallinen 308 SW ja siinä ilmastointi toimi siten, että ostaessa asetetin lämpötilapyynnön sopivaksi ja sen jälkeen siihen ei tarvinnut koskea. Ainoa tilanne ja sekään ei ilmastointiin liittyvä, jossa tuon säätöihin tarvitsi koskea oli ajaessa talvella tai syksyn kylmillä keleillä parkkihalliin, helpotti näkemistä, kun napsautti takalasin ja peilien lämmityksen päälle ja huurteenpoiston päälle ennen halliin sisäänajoa.

En tiedä miten tuo nyt enää olisi hirveästi paremmin toimiva ja vaivattomampi voinut olla.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 459
Meillä oli 2011 mallinen 308ehdi1.6 muutaman vuoden. Ostettaessa n. 53tkm, myydessä taisi olla reilu 120tkm. Ei jäänyt huono kokemus 308:sta. Erittäin mukava auto. Oikeilla renkailla hiljainenkin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Henkka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Minulla on ollut kaksi kpl kyseistä mallia, 308SW Vti 120 2010 ja 308SW eHdi115 2013. Molemmissa oli n. 100000km mittarissa kun vaihdoin pois. Kummatkin toimivat hyvin ja ainut ilmastointiin liittyvä vika oli jälkimmäisessä kun siitä  hajosi kompuran magneettikytkin jolloin joutui vaihtamaan koko kompuran. Hyviä autoja kummatkin. Varsinkin tuon dieselin kone oli mainio.
Nykyinen: 308SW Allure 210 Anniversary Puretech 130 EAT8 -20.
Edelliset aikajärjestyksessä: 204 -69, 304 -72, 104 -76, 304 -77, 305 -80, 205XR -86, 309XR -89, 309GLX -92, 306 -96, 306Wagon -99, 307XS Wagon -02, 307SW 2.0 -05, 307SW Premium Plus hdi110 -07, 308SW Premium Plus vti120 -10, 308SW e-hdi 115 -13, 308SW Active Puretech 130 -18

ttlauril

  • Vieras
Moi,

Tarjolla olisi Peugeot 308 SW Sport THP 156 Automaatti (vm.2010 ja ajettu 105 tkm) joka kiinnostaisi, mutta koska Peugeot ei ole minulle lainkaan tuttu merkki, on vaikea arvioida mahdollisia ongelmakohtia. Millainen on kyseisen mallin automaatin luotettavuus ja onko joitain erityisiä asioita, joita auton huoltokirjasta tulisi löytyä/kysyä myyjältä. Kiitos paljon avusta!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Lähinnä tuo moottori on tuossa susi. Hakua käyttämällä löytää lisää infoa.
Peugeot 3008 hybrid

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
Eipä noihin thp ja puretekkin kannata lähteä, jos nyt ei halua niitä tietentahtoen rassata.

ttlauril

  • Vieras
Moi,

Kiitos vastauksista. Taidanpa siis jättää tämän siis tällä kertaa väliin. En ollut aivan varma olivatko kaikki nuo netistä löytyvät "kauhutarinat" kyseisestä moottorista tosia, mutta taitavat sittenkin suurelta osin pitää paikkansa.


urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
Kyllä ne varmasti on siellä kärkipäässä heikkouden osalta. Paljonko oli pyynti pösöllä?

ttlauril

  • Vieras
Moi,

Pyyntö oli 7990 €.

t. Tomi

Hamon

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Elikkäs syksyllä tulee ajankohtaiseksi hommata ensimmäinen auto ja otsikon speksien mukaisen auton voisin vanhemmiltani ostaa. Bensakone ja ilmeisesti jakoketju tässä yksilössä. Sen vaihdosta oli huoltoliikkeestä kysytty ja niin kauan kun ei ylimääräistä ääntä moottorista kuulu niin ei kuulemma tarvitse toimenpiteitä. Huollot tehty ajallaan jne.

Automerkit ja niiden mallien hyvät ja huonot puolet eivät itselleni niin tuttuja ole niin siksi lähdin nyt kokeneemmilta mielipidettä kysymään. Onko tuossa perus huolenpidolla oletettavasti vielä huolettomia kilometrejä edessä vai onko pienen auton kilometrit jo elämän loppupuolella? Olisiko tämä varteenotettava ensiauto alhaisen hankintahinnan puolesta vai kannattaako suosiolla alkaa katselemaan jotain tuoreempaa yksilöä? Käyttö olisi lähinnä työmatkoihin (maantieajoa pääosin) + pakolliset kaupunkisurffailut

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Suurehko öljynkulutus noissa VTi ja THP moottoreissa.
Peugeot 3008 hybrid

markok

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Onko 308:ssä yhtään luotettavaa bensa moottorityyppiä? Diesel ei ole omilla kilometreillä järkevä hankinta. Muuten 308 vaikuttaisi kiinnostavalta, mutta moottoreista lukemani kokemukset ei oikein houkuttele sellaista ostamaan.

PeugOtt

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Hei,

Harkitsemme otsikon mukaisen kulkineen ostoa. Auto: Peugeot 308 FAP Sport, 2008, 109hv, mittarilukema noin 270 tkm. Moottorina 1.6 HDi ja vaihteisto manuaali.

Moottorista kuulee melko paljon kaikkia kauhutarinoita ja herkästi tulee mielikuva että laitteeseen ei kannata sekaantua. Onko moottori oikeasti ongelma herkkä, vai onko kenties mainettaan parempi? Tulisi työmatkojen kulkemiseen (50 km suuntaansa) ja myös aktiiviseen matka-ajoon mökkimatkoille (200km suuntaansa). Vuosittainen ajomäärä todennäköisesti lähellä 40 tkm.
Onko auto käytännössä jo turhan paljon ajettu ja vanha jotta tuollaiseen ajoon mielekästä hankkia?

Haussa olisi siis taloudellinen ja toimintavarma auto arjen ajoihin. Kuitenkin lähes kaikista autoista ja automalleista kuulee kauhutarinoita joita usein liikaakin korostettu. Mallista/moottorista olen Googlella kaivanut tietoa, sekä foorumin kautta mutta miten näin enemmän ajetut sitten. Kommentteja kaivataan.

Kiitos.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 459
Itse luotan vain hdi 112, hdi 115 ja hdi 120 moottoreihin. Tosin hdi 120 moottorissa on urea laitteisto.
Jos 308 ei ole ehdoton vaatimus korimallille, niin samalla moottorilla löytyy myös 2008, 3008, 5008 ja 508. Noista valkkaisin teknisesti parhaimman budjettiin sopivan auton. 508 myös hyvin taloudellinen. Paljon ajetuissa huolto ja ylläpito tärkeintä huomioida.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2024, 12:16:37 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.