Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #60 : 20.10.2010, 17:27:01 »
Mistä ostit puolan?

Motonetista sit löysin oikeen n.100e.

Mökillä mulla olis korjattu puola pitää tuoda Lahteen jos joku asustelee lähettyvillä ni sil on ainaki hyvä testata..sen saa kyl sit ilmasix :D.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #61 : 20.10.2010, 19:25:50 »
Tuo mietityttää ett mix osa saa noi vikakoodit näytölle esim.P0301 ,onko se siitä kiinni ett mulla ei ole ajotietokonetta?(vielä)
Luulis tuon P0301=Cylinder 1 Misfire Detected tulleen varmasti mullekkin koska siitä se puola läpi löi.
Se pakosarjan Lamdako nämä havaitsee?

Vai meinaako se samaa vikaa laisinkaan kun minulla,pitää varmaa hommata ne vehkeet ett pääsis lukee koodit,taitaa tienata ittesä nopiasti takas tän vehkeen kans ;).
« Viimeksi muokattu: 20.10.2010, 19:48:18 kirjoittanut starship »

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #62 : 24.10.2010, 22:31:34 »
Mulla P0301 on pyydystetty Automaan testerillä. P0301 kuitattiin Automaalla vain pois kun kuulemma puolapaketti on eheä. En huomannnut kysyä miten puolapaketti on eheäksi todettu, tuskin sill emitään omaa testeriä on. Viimeinen käänne on että kostealla kelillä ja kylmänä auto nykii selvemmin.Lämpöisellä koneella on vaikea havaita nykimistä. Taidan kuitenkin ostaa Motonetistä puolapaketin. Onko se pakosarjan kunto pahakin rasti itse tutkiskella?

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #63 : 25.10.2010, 09:06:52 »
Katsoitko lyökö se puola ohi kaasuttaessa siellä tulppatunnelissa? itsellä oireen huomasi kun löi kaasun pohjaan hiljaisessa vauhdissa 3 vaihteella.
Kyllä minä kokeilisin puolapaketin vaihtoa jo tässä vaiheessa kun ei nuo valohoidotkaan ilmaisia ole.

Pakosarjan päällä on pelti 4 pultilla kiinni,irroita lamdan johdon pidike ja öljytikun pidikeruuvi että öljytikku antaa vähän tilaa,tuon öljytikun kanssa olin varovainen.
Pakosarja näkyy nyt päältä,luulis riittävän tästä tutkailu,oman halkeaman näin lampulla jo pelti paikallaan Lamdan reijästä.
Lahden Automaa sanoi että yhtään pakosarjaa ei ole näihin vaihdettu,mutta onhan tässäkin ketjussa jo niitä menny,toisaalta sekin kai pitäis vikakoodeis näkyä.

Puolan vaihdossa kannattaa ottaa akun johto irti ja vaihdon jälkeen antaa auton käydä tyhjäkäynnillä että tietokone hakee oikeat säädöt.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2010, 09:43:19 kirjoittanut starship »

Eija/TRE

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #64 : 08.02.2011, 20:33:20 »
Auto: 2007 307 SW 2,0 (automaatti).

Sain depollution system faulty-ilmoituksen pian uuden E10 bensan käyttöönoton jälkeen. Pirullista. Auto käyttäytyy muuten normaalisti. Sen jälkeen olen ostanut 98 tai Shellin 99 bensaa ja toivon hälytyksen häviävän. Ei tosiaan mitään muuta ongelmaa havaittavissa. Onko vastaavia kokemuksia?

Depollution fault on nyt ollut päällä yli 2 viikkoa.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #65 : 09.02.2011, 13:06:01 »
Kannattaa soittaa Pösön huoltoon ja varmistaa sieltä,onko ollu ongelmia.

Pikaisella googlauksella:lamdan vika,ohjelmisopäivitys,sytytystulpat ja huono bensiini.

panoraamafilmi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #66 : 15.02.2011, 16:35:26 »
Auto: 2003 307 SW 1,6 (manuaali-ilmastointi).

Itsellä peugeot ei ole tolpassa talvisin ja lähtenyt aina hyvin käyntiin. Nyt kuitenkin eilen ei suostunut starttaamaan. Tänään kun oli lauhempaa ( - 18)ja kokeilin niin käynnistyi ensimmäisellä. Kone kävi normaalisti mutta näyttöön tuli antipollution fault varoitus sekä moottorin kuvake syttyi mittariston näyttöön pysyvästi. Onko edellispäivän käynnistyskokeilujen aikana jotain rikkoontunut vai onko se jotain ohimenevää joka ei vaadi huoltoon vientiä? Esim. "joku" järjestelmä saanut liikaa jotakin yrittäessä suostutella autoa käyntiin?

jartoi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #67 : 15.02.2011, 22:07:58 »
Auto: 2003 307 SW 2,0 (3HRFNC/271, 5-ovinen, automaatti-ilmastointi).

Mulla lähes joka aamu tulee sama antipollution fault/catalytic... virhe kun on pakkasta yli -16 eikä ole lämmityksessä yöllä. -26 toimii ilman virheitä lämmityksen kanssa. Vika lähtee itsestään pois kun ajelee jonkin aikaa. Luulen että johtuu sytytystulpista.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 717
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #68 : 15.02.2011, 22:16:16 »
Puola ja sytytystulpat vaihtoon.
Peugeot 3008 hybrid

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #69 : 16.02.2011, 08:29:47 »
panoraamafilmin tapaus ei minusta kuulosta puolan vialta tai suosittelen vikakoodilukua ennen osien vaihtoa. Sanoiko mitään muuta virhettä?
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 08:40:29 kirjoittanut starship »

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #70 : 16.02.2011, 08:54:38 »
On melkoista olettamusta, mutta esim. tuo "panoraamafilmin" tapaus antaa kuvan siitä, että käynnistymättömyydestä johtuen kylmälle moottorille ohjattu rikastettu ohjelma jää päälle ja kun seuraavaksi moottori käynnistetään on muistissa oleva ohjelma päällä ja uudelleen rikastetaan lisää, jolloin ylirikastuminen aiheuttaa tulppien kastelun eikä polttoaine pala kunnolla ja siitä syystä lambda aiheuttaa vikailmoituksen. Tätä teoriaa tukee kylmäkäynnistyksen jälkeen moottorin sammuttaminen ja hetken päästä uudelleen käynnistäminen, jonka yhteydessä omien huomioiden mukaan usein häiriöilmoitus (AP) ilmestyy.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

panoraamafilmi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #71 : 16.02.2011, 13:07:42 »
panoraamafilmin tapaus ei minusta kuulosta puolan vialta tai suosittelen vikakoodilukua ennen osien vaihtoa. Sanoiko mitään muuta virhettä?

Yep tänään sitä AP fault ilmoitusta tai muitakaan varoitusvaloja ei ilmestynyt ja pösö käy kuin palmun alla. Ehkä yöllä joku peugeot insinööri on käynyt korjaamassa ja poistamassa samalla vikakoodit ;D

Hauki

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #72 : 10.04.2011, 20:40:41 »
Auto: 2002 307 SW 1,6 (TU5JP4).

Aamulla lävähti näyttöön kanssa tuo iloinen ANTIPOLLUTION FAULT ilmoitus. Takana pitkiä ajopäiviä etelän vesisateissa ja sen jälkeen auto seisoi puolisentoista vuorokautta parkissa, yöllä kävi pakkasen puolella. Aamulla startatessa auto käynnistyi hieman "vajaasti", mutta käynti tasottui normaaliksi muutamassa sekunnissa. Sammutin ja käynnistin auton muutaman kerran uudestaan ja kaikki toimi normaalisti, moottorin vikavalo ei sammunut ja ajotietokoneen näytöllä näkyi tuo virheilmoitus aina käynnistyksen jälkeen. Kävin ajamassa pienen lenkin ja kun mitään ihmeempää sivuoiretta (vikavalon lisäksi) ei näkynyt joten hurautin reilun 600km keskisuomesta takasin pohjoseen eikä mitään oireita ilmaantunut. Koitettava huomenna ehtiä viemään kärri huoltoon josko tuolta jotain selviäisi.

Lisätään vielä että tämänpäiväisen maantielenkin kulutus oli normaali 6,5l/100km ajotietokoneen mukaan.

Hauki

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #73 : 15.04.2011, 15:38:10 »
Tänään käytin autoa huollossa ja roikan nokassa, vikakoodina "P0122 Kaasuläpän asentoanturi 1 - liian alhainen signaali". Vikamuisti nollattiin ja pienen lenkin ajelin eikä vika ainakaan sillä ajolla palannut. Huollossa tuumasivat että jos vika palaa ni sitte vaihdetaan kaasuläppäkotelo tjsp mulikka.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #74 : 15.04.2011, 17:33:20 »
Eikös siinä voi vaihtaa pelkästään sen asentopotentiometrin, tulisi jonkin verran edullisemmaksikin.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,