Kirjoittaja Aihe: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 68316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jr66

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : 01.11.2018, 12:55:23 »
206 rc. Onko samanlainen taka-akseliongelma kuin heikompitehoisissa versioissa ? Kuinka paljon ajettu vaihdokki eli mahd. tuleva auto pitäisi unohtaa, lähinnä moottorin osalta ? Onko normi varaosat merkittävästi kalliimpia kuin muissa, esim. jarrut, iskarit, alustan muut osat ?

Gonzales

  • Vieras

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : 16.01.2019, 10:43:04 »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

akyttala

  • Vieras
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : 16.10.2019, 21:46:01 »
Katselin tuossa 206+ Pösöjä ostoaikeissa. Onko näissä sama se taka-akseliongelma, kuin vanhassa 206:ssa? Miten tuon voi autoa ostaessa havainnoita? Aika harvassa liikkeessä enää saa autoa nosturille, niin että pääsisi heiluttelemaan pyöriä joka suuntaan ja katselemaan alta, mitä sinne kuuluu. Samoin aika harva liike tuntuu noudattavan käytettyjen autojen kohdalla minkäänlaista virhevastuuta/edes osittaista osallistumista vaikkapa parin kk sisällä löytyviin ongelmiin, joten kotonakin asian tutkiminen ostamisen jälkeen on aika riski, jos sitten taka-akseli onkin elänyt elämänsä.
Budjetti riittäisi jotakuinkin ~150tkm ajettuun, mikä ei nyt sinänsä ole ajomäärä tai mikään.  Kaikki perus-hommat eli alatukivarret, raidetangonpäät, jarrut jne. tulee varmasti eteen lähes millä tahansa autolla joskus, joten sellaisia en itse lue erityisesti mallivioiksi. TU3 ei kai koneena niin huono ole, että 150tkm olisi sille matka tai mikään.
Tuo taka-akseli on oikeastaan kaikista huolestuttavin asia omasta mielestäni. Epäilen, ettei ole edes mikään halpa työ teetettäväksi, jos on jo valmiiksi kulunut? Osaako joku sanoa korjaamoiden hintaa tuolle? Olisi harmi, jos joutuisi maksamaan useita satasia ikäänkuin turhan takia. Tavallaanhan tuolla "ylimääräisellä" rahalla olisi sitten ostanut jo vähemmän ajetun auton, joskaan eihän kilometrit ole kuin puoli totuutta auton kunnosta. Aika on se ehkä jopa kriittisempi ruostumisesta vaurioituville palikoille..

mitr74

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : 02.12.2021, 07:50:45 »
206, vm2004. Jakopää ja tulppat ainakin vaihdettu, ja leimaa 06/22 asti. Uskaltaako ostaa(pojan ensiauto) käyttöautoksi?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : 02.12.2021, 10:54:03 »
Tyttö ajellut 8 vuotta ostettaessa Suomen halvimmalla 206:lla, kilometrejä tullut n.100 tkm, nyt 280 tkm. En nyt ihan heti keksi millä autolla olisi voinut halvemmalla ajaa, vikoja hyvin vähän ja nekin halpoja vikoja. Öljyä ei syö yhtään, ruosteita ei ole tarvinnut korjailla. 1 puola on vaihdettu, sekin turhaan kun oli vaan hapettumaa vanhassa sytytystulpan jatkeessa. Alatukivarsien kumipuslat ja vetoakseleiden murrosnivelet, jotka oli ostettaessa hajalla. Katalysaattori vaihdettu käytettyyn, kun alkuperäisellä ei mennyt päästöistä läpi. Ei muuta.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #51 : 02.12.2021, 12:41:18 »
Meillä pojalle hommatussa 206:sessa 1.4 (140—225 tkm) oli jatkuvasti jotain pientä.
307 SW (nyt aj. 270 tkm) on ollut tilalla kohta vuoden, eikä mitään remonttia, leimastakin läpi ekalla. Yksilöitä ovat nuo vanhat.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #52 : 02.12.2021, 12:45:19 »
1.6 koneessa ei mene öljyt  jäähdytysnesteen sekaan kuten monesti 1.4 koneessa tuppaa menemään. 1.6 kuluttaa toki enempi ja on rivakka.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

mitr74

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #53 : 03.12.2021, 13:30:27 »
Kiitos vinkkeistä. Itse asiassa kyseessä olis ollut 1.4 litrainen. Täytyy katsoa jäähdytysnesteet tarkkaan.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #54 : 03.12.2021, 15:43:58 »
Jos paisuntasäiliössä näyttää puhtaalta ja kirkkaalta, ongelmaa ei ole.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #55 : 21.04.2022, 10:54:09 »
Tuosta 206 tuninkiin tai jos iskarit ovat loppu.

https://www.kiiltovaunu.com/koni-4089-iskunvaimentajat-peugeot-p-7015.html

Osui silmään, että FSD:t muuttuu special active malliksi, ja nuo vanhat on nyt 499€ / satsi alessa.
206:lle näyttää vielä löytyvän, jos jollain on iskarit menossa vaihtoon.

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
  • 308 SW
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #56 : 15.09.2022, 08:21:41 »
Tuli ikävä pösöä ja hankintalistalla 206 lähinnä marjastus ja metsästysajoihin. Onko noissa vuosituhannen vaihteen pikkupösöissä jokin moottorimalli jota kannattaa keirtää kaukaa?
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #57 : 11.06.2023, 22:52:19 »
Miten hyvin 206cc toimisi ympärivuotisena autona Etelä-Ruotsissa? Onko tuo kattomekanismi luotettava ja vastaako kovakattoista katto kiinni? Tyttärelle mietin autoa ja noita tuntuu saavan melko järkihintaan (siisti 2,0, 150 tkm 2500 €).
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Pajari

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #58 : 25.03.2024, 11:35:29 »
Olisi nimittäin kiikarissa kakkosautoksi 100000 km ajettu vm 2003 1,4 Peugeot 206. 
Missä kilometrimäärissä tuo taka-akseli kypsyy vaihtokuntoon?
Autoa on huollettu jotensakiin säännöllisesti, mm. jarrunesteet ja pakkasnesteet vaihdettu samaan aikaan kun jakopään hihnakin.
Rasvanipoilla ja rasvalla saattaisi sen elinikää jatkaa.  Miten tuo vika todetaan, onko pyörät vinksinvonksin vai mitenkä?
Entäs 1,4 moottorin kannentiiviste, niitäkin on näköjään vaihdeltu, missä kilometrimäärissä se päättää ryhtyä vuotamaan?
Mites jakopään hihna, vaihdettu joskus 2016 65 tuhatta ajettuna, onko tuo se vaihtoväli, vai onko myös ajalla jotain tekemistä ko. asian tiimoilta?
Mitä muuta pitäisi tutkia tarkemmin, takaikkunan ympäristön maalauksen rapistuminen oli jossain ollut ongelmana, liekö tuo kaikissa vuosimalleissa.
Ja mikä on suunnilleen oikea hintataso sata tonnia ajetulle vm 2003 mallin autolle?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #59 : 25.03.2024, 14:44:33 »
Taka-akselin voi osin päätellä jo auton ryhdistä, perä pitää olla lievästi koholla, ei ainakaan painuksissa.
Paisuntasäiliö pitäisi olla mielellään puhdas ja kirkas, silloin se ei vuoda öljypisaroita jäähdytinnesteen sekaan.

Peräpäässä ja helmoissa voi olla ruostetta, riippuu ihan yksilöstä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...