No joo, nyt on pakosarja päästelty konetilaan, viipyköön siellä niin kauan kuin lystää. Hommassa on menty eteenpäin, kuvia Picasaan on lisäilty.
Tässä parisen viikkoa pähkittyäni tuota moottorinohjauksen kohtaloa, tulin siihen lopputulokseen että menköön nyt sitten samaan konkurssiin... Etsintä päällä ja todennäköisesti ECU on löytynnä, vähän vielä harkintaa: Autotunen MS3:seen perustuva ecu, jossa on oikeastaan kaikki mahdolliset toiminnot mitä tarvitaan, vähän liikaakin mm. kaiken mahdollisen ohjaus ja sekventiaaliset suuttimien ja sytyn ohjaus. Houkuttaa kunnollinen kotelointi, integroidut releet, kunnolliset johdot, avoin ohjelmakoodi ja pirun helppo muunneltavuus tulevaisuutta ajatellen. Virranjakaja lentää mäkeen ja hukkakipinäsytty tilalle. Myös nakutustunnistimen lykkään koneen kylkeen.
Mikä muuten tuolla lohkon takana öljypohjan saumasta vähän ylöspäin kampiakselin linjalla on m8 kierre syvälle koneeseen, jossa on koneistettu tiivistepinta? Alkasi ihmetyttää, koska reiän pohjalla näkyy jokin "kammio". Mielestäni en ole mitään siitä pois ottanut.. Ensin luulin sitä nakuanturin paikaksi, mutta yhtäkkiä näyttää ahtaalta, koska se on lohkon valuvampuroiden välissä. Tietääkö kukaan?
Edellinen omistaja oli vaihtanut sitten autoon vaihdelaatikon, jossa ei ole kampiaksilan anturin paikkaa. Orkkislaatikon raadossa semmonen näytti olleen. Alkasin epäillä olisko tuo loota sittenkin dieselistä, eikös noissa muissa se paikka pitäisi olla jo viran puolesta? Ajoitusaukon kohdassa on onneksi triggeripyörän loveen 80 astetta matkaa astelevyllä tulkkailtuna että saa sen paikan siihen mullkkailtua pienellä raudanpalallla. Täytynee alkaa saalistaa jostain Hodarin vaihdelootaa ja vaihtaa sinne kunnon LSD-perse
