Kirjoittaja Aihe: 4007 - EGR-venttiili (HDi)  (Luettu 4101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkoj66

  • Vieras
4007 - EGR-venttiili (HDi)
« : 03.04.2011, 16:58:17 »
Auto: 2008 4007 2,2 HDi (170 000 km).

Auto alkoi kolmisen viikkoa sitten nykimään aika pahasti alle 2000 kierroksen. Viaksi ilmeni EGR venttiili. Kokeilin laittaa alumiinilaipan tukkimaan imusarjaan menevää putkea, mutta varoitusvalo syttyi mittarissa ja moottori ei ota enää kunnolla kierroksia.
- Onko tuossa EGR venttiilissä jokin painetunnistin jonka johdot irti poistamalla moottori ei menisi vikatilaan, vai pitääkö laittaa laippa myös tuonne pakosarjan puolelle EGR:lle.
- Onnistuuko ohjelmoimalla poistamaan häiriövalo tai egr kokonaan tominnasta.
- vai tilaanko uuden EGR-venttiilin (vinkkejä, mistä halvimmalla?)

Terveisin Mikko

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 4007 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #1 : 03.04.2011, 17:36:22 »
En tiedä onnistuuko samalla tavalla kuin 2.0 HDi:ssa

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40109.0
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 16:26:05 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 4007 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #2 : 04.04.2011, 20:08:10 »
Tässä 4007 EGR ratkaisu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ode

  • Vieras
Vs: 4007 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #3 : 28.06.2021, 00:29:04 »
Mahtoiko nykiminen loppua egr poistolla / tulppauksella / uusimisella?
Oma 4007 nykinyt ajoittain hetken aikaa pintakaasulla ja sitten taas menty mutta nyt nykiminen voimakkaampaa ja useammin, ei mitään vikatilaa tai vikakoodeja.. mietiskelyssä onko egr vai jotain muuta..?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 4007 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #4 : 28.06.2021, 10:52:41 »
Olen miettinyt kanssa nykimistä 2,0hdi koneessa. Siinä on kaksoismassavauhtipyörä ja epäilen että sen jouset on löystyneet. Se taas kevyellä kaasulla ajautuu löysän alueen laidasta laitaan ja törmätessä laitaan, saattaa muuttaa kierroslukua. Tämäkään ei vielä selitä nykimistä vaan kun kierrosluku muuttuu, niin moottorinohjaus tekee korjausliikkeen ja se olisi syynä nykimiseen. Tämä vain ajatuksena, en siis varmuudella tiedä.