Auto: 2006 607 2,0 HDi 136 FAP (RHR, DW10BTED4).
Pari tämän vuoden kokemusperästä kommenttia 607:n ABS antureista ja niiden yhteensopivuuksista.
Etupää:
Etupään ABS anturi ei irronnut pyörän laakerirempan yhteydessä kauniisti puhumalla ja lopulta ei auttanut muu kuin porata reikä puhtaaksi anturin jäämistä. Noh, Motonetistä ei tietenkään löytynyt 607:n ABS-anturia joten päädyin 407:n anturiin jonka sai suoraan hyllystä (Motonet 23-1664, 34.90€). Ainoastaan kiinnikekumit olivat väärissä paikoissa mutta muuten 407:n ABS anturin voi paremman puutteessa heittää paikkaansa.
Takapää:
Eräs sadepäivä vasen takapään anturi päätti lopettaan toimintansa eikä testerin mukaan tarjonnut minkäänlaista signaalia. Jostain syystä 607:n takapään anturi (4545 H4) näkyi olevan loppu kaikkialta maailmasta (Motonet/Autodoc), jotein päädyin tilaamaan 607:n etupään anturin (Autodoc: STARK ABS-anturi, SKWSS-0350084, 18,88€). Etupään anturi on jonkin verran pidempi kuin orkkis takapään anturi, myös kiinnikekumit ovat väärissä paikoissa ja anturista puuttuu 90 asteen mutka, mutta todellisuudessa asennus ei tuota mutkaa kaipaa ja jos sellaisen haluaa niin se on itse asiassa purettavissa vanhasta anturista. Vanhasta anturista kannattaa ottaa myös johdonsuojaputki uusiokäyttöön.
Eli ainakin 2006 vuosimallin 607:n ABS anturit voi korvata 407:n vastaavilla ja taakse voi sovittaa etupään anturin jolloin välttää marmoritiskin kalsean kosketuksen.