Yleisön pyynnöstä pistetään vähän tarinaa tästä käyttöraadosta. Tällä teen päivittäiset työmatka-ajot kun taas Stylellä teen välillä etelän reissut.
Kiitokset (tai kiroamiset) sille, joka mainitsi tämän auton tuolla Myyntiautojen taivastelua -aiheessa. Ostin tämän siis Rinta-Juopon huutokaupasta 260 euron hintaan 27.12.2011. Olin juuri tuolloin lomilla ja edellisenä iltana klo 20.00 tuli sitten tieto että seuraavana aamuna pitäisi matkata Helsinkiin julkisilla (370 km). Jäin Tikkurilassa pois, käppäilin liikkeeseen katsomaan että mitä tuli ostettua pelkän kuvan perusteella. Siellähän se pihalla nökötti sen näköisenä että kyllä on jonkin aikaa paikallaan ollut. Ei muuta kuin sisälle tekemään paperit, lyömään kylmä käteinen toimistonaaraalle ja lähdin ajelemaan autolla Juvanmalmin (työpaikan pääkonttorin) kautta takaisin Keski-suomeen. Tyhjäkäynti vaelsi aivan älyttömästi eikä meinannut pysyä käynnissä. Myös jarrut jäi jumiin mutta aukesivat kuitenkin ajettuani jonkin aikaa Kehä 3:lla.
Tyhjäkäynnin seilaamisen syyksi paljastui imusarjalta jarrupääsylinterille menevästä alipaineletkussa takapuolella ollut halkeama. Leiman hain ilman huomautuksia 02.01.2012. Autossa oli ostohetkellä kilsoja 132 200 km ja nyt on mittarissa 138 608 km. Seuraavat korjaukset ja huollot on autoon tehty:
- Ilmansuodatin, polttoainesuodatin (Hengst), moottoriöljyt (Total Quartz 9000), öljynsuodatin (Purflux) sekä nelikärkitulpat (Bosch Super 4)
- Jarrujen herkistys
- Jakopäänhihna, moniurahihna, kiristinrulla, vesipumppu
- Akku vaihdettu uuteen (Valtra Blue Dynamic D24 60ah. Mukana tuli kaksi akkua joista toinen on huono ja toinen huonompi)
Kytkinvaijerinsäätö pitäisi vielä tehdä, vaihtaa tulpanjohdot kauluksillisiin, hioa ja massata varapyörän paikan ympäriltä sekä vaihtaa laatikkoon uudet öljyt. Ainoita miinuksia tällä hetkellä autossa on lommo apparin puolen etulokarissa, kovat hakkapeliitta ykköset ja lohkolämmittimen puute. Kunhan kevät tulee niin myllytys ja vahaus on edessä. Kerrotaan lisää sitten kun on aihetta...