Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 8858 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #30 : 13.05.2022, 09:55:28 »
Tuota en muistanut. joo, mukava tuo virtalukko, kun on täsmällinen. Ei nouse kierroslukumittari. Kumpihan se olisi. Varmaan nokkakselin antura ja sitten jos se ai anna haka aaltoa niin se on kampiakselin antura sitten. Pitää hommata varmaan kummatkin. Vaihdoin syksyllä tuon nokkakselin anturan uuteen alkuperäiseen niin mikähän sen oikein syö Joku aika sitten Kiinan version. Mikähän se syö niitä. Onko siinä magneetti siinä nokassa joka vois kuoleentua? Se selviää tuonnenmpana.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #31 : 18.05.2022, 15:15:21 »
Eipä ollut nokka-akselin antura. Ei nouse mittari. Eikä lupaa. Seuraavaksi kampiakselin antura. Otin pois niin likainen se ainakin oli. Mutta ei tämä nyt lupaavalta vaikuta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #32 : 18.05.2022, 19:28:04 »
Eikä kampiakselin antura. Hmmm. Seuraavaksi ajattelin, että olisko mahdollista, että sytyspuola on pimahtanut kokonaan?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #33 : 29.05.2022, 13:43:25 »
Noniin pääsin pitkästä aikaa harrastuksien pariin. Ei ollut puola. Näyttöön tulee OK. Tulapt on liian kuivat. Pumppu antaa painetta suuttimille saakka. Mutta huomasin jotakin uutta. Kun virrat kääntää päälle niin pyyhkijät pyyhkivät vain noin pari senttiä. Elikkä mitä tästä voisi päätellä. Antaisko rele sen verran läpi, ernnen kuin kärjet ei anna läpi. Ei kait tässä enää ole suoraan virtalukon kautta. Missä on releet. Onko ne sulakerasian lähellä. Mikäli oikein muistan niin releet raksuu kun virran laittaa päälle. Oliko jollakin muistikuvaa, mika rele? Ovat varmaan normi viisnapaisia ja nelinapaisia. Olikohan isoja vai mikroreleitä. Sitten vielä on tuo kaksoisrele. Miten se oikein toimii. Vaikka kaikki releet olis pimeänä niin pyyhkijän pitäisi saada virtansa hupiakulta. Mutta jos se isolation rele ei toimi niin se olisi noin. Miten se oikein toimii?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #34 : 29.05.2022, 16:20:58 »
No nyt vähän edistystä. Putsasin tulppien paikat öljystä jokka on olleet pari vuotta siellä. Ja tulpat näytti kahvinvärisiltä. Yksi sulake oli palanut. Ja hörähtää. Se on jo paljon. Se putsaus ei auttanut vaan se sulake. Nyt napsuu niin, kuin ennen. Pitää seuraavaksi vaihtaa polttoainesuodatin. Se ei minusta saa ainetta tarpeeksi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #35 : 29.05.2022, 16:43:28 »
Tuossa on ECU kytkentääkaavio, mikä sulake oli palanut ?
Bensapumppu saa jännitteen kaksoisreleen ja BSM:n sulakkeen kautta, ei erillistä relettä.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2022, 16:47:50 kirjoittanut EFL605 »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #36 : 29.05.2022, 18:55:26 »
No joo, sain käymään tyhjäkäyntiä pilotilla. Käy sen aikaa kun pilottia antaa. Mitä tästä voisi päätellä. Puola on kunnossa. Tankissa neljännes Etanolia. Se kyllä pitäisi käydä sillä. Yksi mahdollisuus on polttoainepumpun lähdön PVC letkun irtoaminen. Että se ei anna kunnnolla painetta. Eli ilman pilottia se hörähtää ja kuolee. Ja eetterillä, pysyy käynnissä. Eli virtapuoli kunnossa mutta polttoainepumppuyksiköllä jotain tai sitten ihan polttoaineessa jota en ensimmäiseksi uskoisi. Nimittäin olen autolla ajanut monta vuotta etanolilla.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #37 : 29.05.2022, 19:48:21 »
Näkeehän sen bensapaineen kun ottaa letkun pikaliittimen irti jakotukilta tai mittaa paineen jakotukin liittimestä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #38 : 29.05.2022, 21:12:10 »
Ei se ollut ainakaan pumpun päässä. Käytin irti pumppuyksikön ja mittasin käsipumpulla paineventtiilin ja se antoi 160 ainakin, kun pumppu loppui siihen. Sen venttiilin nimellinen paine on 350 kPa. Eli se on katottu ja filtteri. Mikä minun polttoainepuolella oikein mättää. Onko ajonesto niin, että se kaitkaisee sytysvirran ja polttoainepumpun. Koska minun auto käy pilotilla. Voiko suuttimet mennä muka yhtäkkiä kaikki. Minlla on puristuspainemittari missä on asteikko aika alas ja silä tuon 350 kPa näkisi. Kuinkahan se on tarkka paineesta. Kun pitäishän sen käydä huonosti ainakin tuolla 160 kPa vähintään. Sulake mikä oli mennyt oli lisäilmapumpun sulake. Ja kun laitoin suoran virran pumpulle niin lisäilmapumppu kävi hetken aikaa. En tajunnut käydä katsomassa oliko sulake taas mennyt. Lisäilmapumppu käy vaikeasti. Onko se kytketty jotenkin sen ilmapumpun kautta. Että jotenkin sen sulakkeen kautta polttoainepumppu. SItten mites tuo MAP antura. Mutta eikä se kävis ees huonosti?
« Viimeksi muokattu: 29.05.2022, 22:15:33 kirjoittanut PeugeotDriver »

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #39 : 30.05.2022, 00:49:06 »
Lisäilmapumpun sulake ja rele on BSM:ssä eikä vaikuta käynnistykseen millään lailla. Kun olet antanut ulkoista virtaa bensapumpulle ja kaikki liittimet on ollut kiinni, niin sama jännite on vetänyt ilmapumpun releen päälle, alkuperäinen syöttö tulee molempiin kaksoisreleen kautta.
Lisäilmapumppu on helppo purkaa ja herkistellä ja toimii taas sen jälkeen.
Ota bensan jakotukki suuttimineen pois ja katso miten suihkuaa startatessa vai suihkuaako lainkaan.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #40 : 05.06.2022, 15:16:47 »
Ei ollut MAP antura. Otin irti kaasuläppäkotelon. Löysin siiät keskeltä kaksi isompaa liitintä ja laitoin siihen 9V pariston. Ei mitään. Vastus oli 1.9 Ω. Mittajohdot lämpenivät. Heiluttelin ja laitoin pari paristoa rinnan ja sillä liikahti. Sitten liikui yhdellä paristollakin. Vastus nousi 2.2 Ω:iin. Se on 65 W niin se tuntuis oikealta teholta. Komutaattori tuntuu ihan selvästi, kun moottoria läpän kautta liikuttaa. Olikohan tuo jumissa? Mikä on suuttimien vastus?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2022, 15:21:47 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #41 : 05.06.2022, 16:51:09 »
Testasin vielä päivällisen jälkeen. Ja siinä on kuusin nastaa. Keskimmäiset ovat moottorille ja laitimmaiset antavat 2–4 Ω tasaisesti. Eli kyllä tämän pitäisi olla kunnossa. Seuraavaksi suuttimet.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #42 : 05.06.2022, 17:17:36 »
Testerillä näkee kaasuläpän asennon % ja jännitteen sekä voi kalibroida läpän. Vikakoodit lukuun, alkaa alkuperäinen vika olla jo hukassa, mutta toivotaan auton tokenevan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #43 : 05.06.2022, 18:19:04 »
Mikä alkuperäinen. Se vika oli alunperin se, että auto käynnistyi epävarmasti. Sitä tartte testerillä testata jos sen näkee ihan omin silmin. Siinä on aivan turha heilua testerien kanssa. Suuttimet antavat polttoainetta kun kytkee jännitteen. Vähän heikkon näköinen suihku kyllä on. Tuli mieleen, että onko se polttaineen paine kuitenkaan oikea. Kuinka tarkka llienee, kun arviolta ainakin sen pari baaria pitäisi olla. Sen huomasin, että öljykeräysputken lämmitin oli lämmin. Miten se niin voi olla. Mitä minä en ymmärrä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #44 : 06.06.2022, 23:02:38 »
Polttoaineen paine 335 kPA ja nimellisarvo 350 kPa eli siinä ei ole. Mikä ihme siinä on. Onko se ECU pimeä ja romahtaa kun starti jälkeen pitäis alkaa säätämään suuttimia. Eli sytys toimii, koska pilotilla käy. Mutta ei polttoaineella muuten kuin hörähtää. Nyt pitäis olla oskoloskooppi. Sillä nauhoittais ruiskun jännitteen niin se olis selvää sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2022, 23:09:10 kirjoittanut PeugeotDriver »