25.10.2015, 230500 km. Vasen etualatukivarsi. 104.75e
Kolinoiden vähentämisprojekti suoritettu onnistuneesti. Tai tulihan tuota lootaöljyä laskettua maahan vähäsen, kun vetari lipsahti ulos laatikosta

Varmuuden vuoksi ostin sitten litran laatikkoöljyä, siitä tosin vain pari desiä tarvitsi lisätä että sain pinnan takaisin täyttöaukon korkeudelle. Laatikkohan tässä vinkuu 1-2-3-vaihteilla enemmän tai vähemmän, mutta sekin ilmeisesti ominaisuus, ei vika...

Etupää ei kuulostaisi enää kolisevan, käyn tässä vääntöä itseni kanssa jaksanko vaihtaa "varmuuden vuoksi" vänkärin puoleisen alatukivarren vai lykkäänkö kunnes sekin alkaa ääntämään. Pyöränsuuntaus pitäisi joka tapauksessa teettää, on tuo ratti vähän vinossa suoraan ajettaessa ja auto haluaisi kovasti mennä ojaan jos antaisi sen itse päättää

Spareto 26645 Track Control Arm (Front Axle Left, Febi Bilstein) 76.85e, toim.kulut 18e
Motonet 59-0013 Total BV 75W-80 vaihteistoöljy GL-4+ 1l 9.90e
(boîte de vitesses manuelle

)
3.11.2015, 230886 km. Polttimoa ja lasinpyyhkijän sulkaa. 21.88 e
Motonet 43-1397 H7-polttimo 12V/55W Osram Ultralife 9.90e
Biltema 580660 Pyyhkijänsulka 650 mm / 26" 5.99e x2
Tällaista perushuoltoa. Vänkärin puolen pyyhkijänsulka alkoi olla jo heikossa hapessa. Kokeilin Championin sulkia (suuttimella varustetut AW65:t), en ollut tyytyväinen: Vänkärin puolella suutin jää väärälle puolelle sulkaa ellei virittele letkuun pidennystä. Myös viuhka on huonompi kuin entisissä eli Valeon suuttimissa. Jätin Championit kuitenkin itselle odottelemaan asennusta, ei ne nyt aivan toivottomatkaan kuitenkaan ole.
Biltsu myy näköjään vieläkin ilman suutinta olevaa sulkaa muka tähän sopivana

Ei se mitään, otin Bilteman pyyhkijöistä kumiosat irti ja vaihdoin ne vanhoihin Valeon runkoihin (vaati "käpälöiden" leventämistä, Biltsun kumit oli hieman paksumpia) - nyt on hyvä sulat hyvillä suuttimilla. Takaisku pitänee vielä viritellä johonkin sopivaan kohtaan.
Megalite sammui, tilalle Osram 3 vuoden takuulla. Katotaan lunastaako lupauksensa, noin kalliskin vielä

Etsi kuvasta virhe... Siis muu kuin se että olen käyttänyt vänkärin puolella kelvotonta pyyhkijänsulkaa ties kuinka kauan kun en ole saanut aikaiseksi ostaa uutta...
9.11.2015, 231185 km. Oikea etualatukivarsi. 80e.
Alkohan se kolina vänkärin puoleltakin, vaihdoin alatukivarren sinnekin sitten. Pitää kattoa kestääkö koiranluut talven yli, pientä välystä olin nyt havaitsevinani ainakin vänkärin puoleisessa. On valmiina hyllyssä uudet TRW:n valmisteet, vaihellaan sit viimeistään keväällä katsastusta varten jos ei antaudu ennen sitä.
Spareto 26646 Track Control Arm (Front Axle Right, Febi Bilstein) 76.22e
Biltemasta n. 5 eurolla A4 haponkestävää tavaraa alapallon kiinnitystä varten: Ruuvi M10x50 mm + M10 mutterit + aluslevyt.
9.11.2015, 231236 km. Pyöränsuuntaus, 75e.Etupää:

Takapää:

Käytinpä viimeiset pennoseni pyöränsuuntaukseen. Nyt on ratti suorassa taas ja voi hyvin mielin sovitella talvirenkaatkin alle. Eipä tuossa muuta säädetty kuin etupään auraus. Kuskin puolellehan vaihdoin raidetangonpään, jolloin sinne luultavasti tuli tuo haritus. Jätin kyllä raidetankoon täsmälleen saman määrän kierteitä näkyviin kuin vanhan osan kanssa oli, mutta nähtävästi olisi pitänyt mitata uusi osa ja ottaa se huomioon. Elikkä uusi raidetangonpää on kaikesta päätellen lyhyempi kuin mitä vanha oli.
Eturenkaat saattoivat ottaa vähän "damagea" kesän aikana tuosta asentovirheestä, mutta aika lopussahan nuo olisivat olleet muutenkin => vaihtoon ne olisi menneet joka tapauksessa ensi kesäksi.
Takapäässä on oikealla puolella ohjearvoa enemmän aurausta, ja tässähän takapäätä ei pysty säätämään. En tiedä onko tuo vielä merkittävä ero, tuskin näkyy käytännössä missään (?) Niin, myöskään caster ei ole ohjearvoissa, mutta sehän nyt ei vaikuttane muuhun kuin ohjaustuntumaan (?).
Varastossa odottaa asennusta:
Spareto:
BDA588 - Carrier, brake caliper 14e x2
D02519 - Piston, brake caliper 4.97e x2
D41104C - Repair Kit, brake caliper 10.19e x2
PHA319 - Brake Hose 8.06e x2
JTS427 - Rod/Strut, stabiliser (koiranluu, TRW) 10.66e x2
1 457 432 200 - Air Filter (moottorin ilmansuodatin, Bosch) 6.68e
216.500 - Gasket, intake manifold (imusarjan tiiviste, Elring) 1.74e x4
136.690 - Gasket, exhaust manifold (pakosarjan tiiviste, Elring) 4.22e
135.400 - Gasket, thermostat (termostaatin tiiviste, Elring) 1.46e x2
22058 - Thermostat, coolant (termostaatti, Febi Bilstein) 12.52e
22082 - Cap, radiator (paisuntasäiliön korkki, Febi Bilsten) 2.99e
504.581 - Shaft Seal, differential; Seal (vas. vetarin stefa, Elring 40x58x10 mm) 5.12e
505.090 - Shaft Seal, differential; Seal (oik. vetarin stefa, Elring 29,9x47x11,3 mm) 7.06e
Motonet: 59-0215 MOBIL ATF 1l synteettinen 16.90e
Motonet: 47-1839 1/4-kiinnikenasta 10465 PeugCitr 6+6+6 kpl 9.90e
Motonet: 12-2965 Pyyhkimensulka Champion (AW65 = 650 mm suuttimella) 22.90e x2
Topautoosat: 8847018 Korjaussarja, jarrusatula 9.95e x2
Alvadi: AL84938 Moottorin pohjamuovi (PEUGEOT 807 (E_), year: 07.2002 - 44.18e+ toim.kulut 26.76e
Ebay: Tarrat "Peugeot wheel centre decal stickers X 4 Chrome 205 206 207 306 307 406 107 GTI
( 191262310242 )" 9.65e
TODO-lista:
- Ohjaustehostimen liemet
- Bensasuodatin
- Kytkimen liemet
- Lisäilmapumppu?