Mittarissa 275800, ja matka jatkuu taas...

Uusi Auto-Sunilta ostamani keskivaimennin makasi autotallissa vajaat kolme vuotta, nyt tuli aika sen asentamiselle. Vähän turhan lähelle runkopalkkia tuo meni, mutta ite kun tekee niin lopputulos on mitä sattuu tulemaan... Ei kolise normiajossa kuitenkaan...
Autohan oli hetken aikaa seisonnassa, vanha vaimennin oli sen verran pahan näköisessä kunnossa ettei enää uskaltanut ajella... Ja sopivia piharemonttikelejäkin joutui hetken aikaa odottelemaan.
Katti on oletettavasti alkuperäinen, mitä ilmeisimmin toimii eli saa vielä jatkaa roolissaan:

Takavaimennin on liitetty Bilteman tuotteella 98-012:

Tuon verran syntyi metalliromua:

Takavaimentimesta on ulommainen kerros kuorittu nyt kokonaan pois, montakohan kerrosta siinä on vielä jäljellä...
Koeajolenkillä alkoi käymään kolmella ja antoi perinteiset Antipollution faultin ja Catalytic converter faultin. Vikakoodit katsoin Torque-sovelluksella, löytyi P1340 ja C0000. Kummastakaan en oikein löytänyt vakuuttavaa tietoutta internetistä, mutta näköjään syynä oli nelospytyn eli jakopäätä lähimpänä oleva tulppa:

En ole pessyt konehuonetta tai koko autoa ihan hiljattain, mutta niin vaan tuonne mainitun tulpan syvennykseen vesi löytää tiensä jostakin. Ensiavuksi laitoin tuon tilalle tallista löytämäni vanhan tulpan, onneksi ei tullut heitettyä niitä pois... Kävin viikolla Motonetista uuden sarjan noita Valeon RE13HC-9 -mallisia (hintaan 23,60 euroa), käyn kohta ruuvaamassa ne paikoilleen, jos ulkona ei ala satamaan mitään.
Seisonnan aikanakin jotain pientä tuli tehtyä: Laitoin uudet liukuovien ylemmät vastakappaleet B-pilariin.

Vanhat oli rikki, ja irroittamisen jälkeen vielä enemmän rikki (eli tiukassa istuvat!):

Uudet löytyi aeromotorsilta tuolla varaosanumerolla (904645), hintaa 2,22 euroa kipale. Nyt liukuovien yläosat tiivistyvät taas kunnolla, ja katolta voi taas harjailla lumet ilman että sitä menee penkeille...