Auto: Peugeot 405 Mi16x4 1990

Syksyllä 2010 tuli hankittua auto ajatuksella, että pienellä siistimisellä tästä saisi menopelin talveksi. Auton hakumatkalla voimansiirto alkoi kuitenkin ääntää sen verran voimakkaasti, että jotain oli vialla ja syy täytyi selvittää. Moottoripaketti laskettiin pois konehuoneesta ja tutkiskelun jälkeen äänen lähteeksi paljastui jakovaihteiston keskitasauspyörästön irronneet planeettapyörien akselit. Akselit vaihdettiin uusiin ja siinä sivussa tuli muutama muukin kohde huollettua tai korjattua. Lopputalvesta 2011 auto oli taas ajokunnossa ja muutaman viikon ajan sillä tuli ajeltua. Takatasauspyörästö alkoi kuitenkin vuotaa öljyä ja takaosassa autoa oli muutakin huomautettavaa, kuten toisen takapyörän tukivarren laakereissa ollut välys, käsijarrun olematon teho ja ruostevauriot (läpäisi katsastuksen juuri ja juuri). Taka-akselisto irroitettiin autosta, purettiin osiksi ja pikkuhiljaa tuota on tullut kunnostettua. Nyt taka-akselisto alkaa olla kunnostettu ja työn alla on takaosan ruostevaurioiden korjaus.
Alla linkki Youtube-videoon, jossa koostettuna projektin alkupään tapahtumat:
http://youtu.be/s6fHhqQRqEY?list=PL8G94bPmUCS04whRfXfRGYjMRxLZrDbUV