Kirjoittaja Aihe: 309 GTI '87  (Luettu 8469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #15 : 24.11.2018, 16:38:43 »
Mikähän tämän auton värikoodi on? Onko värikoodi juurikin tuo?

Pitäisi varmaan hankkia maalia jossain vaiheessa...




P3JZ kenties?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 16:45:28 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

309_XR

  • Vieras
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #16 : 24.11.2018, 16:48:21 »
P3KB Rouge Vallelunga? Näyttäis nimittäin aika saman väriseltä kun oma 309.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #17 : 24.11.2018, 16:53:26 »
P3KB Rouge Vallelunga? Näyttäis nimittäin aika saman väriseltä kun oma 309.

Joo,nopealla googlauksella näyttäisi olevan sama väri.

Edit, käväsin Motonetista hakemassa värikoodilla valmiin paukkupullon, nopealla testillä en juurikaan havainnut eroa sävyssä. Eli se lienee oikea väri.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 17:22:50 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

309_XR

  • Vieras
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #18 : 24.11.2018, 20:08:19 »
Hyvä että osui oikein 8)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #19 : 25.11.2018, 22:16:09 »
Hyvä että osui oikein 8)

Joo, kiitokset vinkistä.

Taka-akselin takakumityynyn pulttia irroittelin kuskin puolelta. Jo mutteri lähti mutta pultti itse ei, kanta katkesi sitten alapuolelle.
No, CRC:tä lisää ja katsotaan josko se jossain vaiheessa irtoaisi. Nuo kumityynyt joutuu uusimaan.
Onko Motonetin kumit käyttökelpoisia?

Mites muuten taka-akseli, tuossa näkyy olevan rasvanipat. Voiko siis olettaa että taka-akseli on uudelleen laakeroitu ja nipat laitettu siinä samalla?

Hitsattu taas hieman lisää. Peräluukkuun ja alle vähän lisää uutta materiaalia.
Jos sitä päivittäin saisi tunnin tehtyä...
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #20 : 12.05.2019, 12:51:42 »
Vähän jotain mitä saanut aikaan:

Molemmat kotelot takaluukusta, tai niiden lattiat uusittu.





Eli nuo vaihdettu


Siistimistä vielä paljon


Kun tuon takaluukun saa kuntoon niin kynnysten kimppuun. Ehkä sitten jo pohjien tekoon, etupää oli paljon terveemmän oloonen...
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #21 : 12.05.2019, 15:15:30 »
Kiitos kuvista.
Hyvältä näyttää projekti, jatkakaa! 8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #22 : 28.02.2020, 17:20:56 »
Päivitystä tilanteeseen. Tankki irroitettu jotta saatu kynnykset parsittua kasaan. Sen jälkeen kynnyksistä kesti nostaa takapää pukeille, jolloin taka-akseli irti ja ehostus myös sieltä puolelta. Jarruputkia ja letkuja jouduttu uusimaan samalla. Nyt taas tankki paikallaan ja odottaa seuraavaksi taka-akselin takaisinlaittoa. Taaimmaiset kumityynyt uusitaan samalla.

Sitten ehostetaan ulkoapäin maalausvalmiiksi.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #23 : 19.03.2020, 14:01:39 »
Mites tuo ohjaustehostin ja raidetanko pitää ottaa pois? Vaihdetangotko siitä pitää ottaa irti edestä?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #24 : 20.03.2020, 20:42:22 »
Mites tuon kunto todetaan? Jostain vuotaa ja tuo on aika lähellä sitä paikkaa...


https://aijaa.com/hblVQ9
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #25 : 22.03.2020, 20:37:13 »
Apukuskin puolen vetoakseli käytetty irti ja renkaan puolen suojakumi vaihdettu.
Napamutteria odotellaan vielä Motoon, vanha piti ottaa paloina irti.

Mites muuten nuo iskarien yläpään laakerointi, millainen ratkaisu tuo on? Nyt näyttäis että molemmat on jumissa...

Raidetanko on pöydällä, ehostetaan ja takaisin paikalleen kunhan sadaan vuotopaikka tutkittua.

Jarrut käyty läpi ja uutta jarruputkea ja letkua laitettu. Myös uusi pääsylinteri tulee, kun ei ollut hinnalla pilattu.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #26 : 17.04.2020, 17:21:41 »
Päivitellään taas hieman.

Uusi pääsylkky paikallaan, uutta jarruputkea ja letkua. Jarrusatulat tsekattu ja maalattu, taka-akseli maalattu ja nostettu paikalleen.
Alustaa on takapäästä nyt maalattu ja ruostesuojattu.

Raidetangon ehostus ei riiittänyt, piti apusimpukka vaihtaa. Näyttää että vuoto oli stefan puolelta.

Ehkäpä saa pakoputken taas paikalleen ja auton takaisin pyörilleen. Jos nyt tekisesti kaikki on kunnossa, saa aloitella pohjatöiden tekoa.
Puskurit ja listat pitää maalata takaisin mustaksi, nyt ovat ylimaalatut korin värisiksi.

« Viimeksi muokattu: 17.04.2020, 17:25:02 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #27 : 18.04.2020, 20:38:52 »
Päivän saldona putki tuli laitettua takaisin uusilla kumikiinnikkeillä.
Ja hieman pohjatöiden valmisteluakin.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #28 : 16.05.2020, 21:12:56 »
Koria riisuttu ja hiontaa aloiteltu. Jarruja tarvis vielä herkistellä lisää...
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 309 GTI '87
« Vastaus #29 : 06.10.2020, 21:06:17 »
Sain viimein naputeltua putkisokat paloina ulos kuuma- ja kylmähoidon jälkeen.
Nyt pitäisi laittaa uudet  tilalle, joten jos ostan tietynkokoiset uudet isomat putkisokat, niin miten paljon pienenmmällä poralla kannattaa nuo reiät porata?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)