Noi moottorintukikumit ja niiden kunto kyllä tekee ihmeitä auton äänimaailmaan ja sitä kautta ajamisen perstuntumaan. Scenicistä piti kaikki kolme tukikumia vaihtaa ennen kuin olin tyytyväinen, mutta sittenpä on saanut olla tyytyväinen
Ne mun moottorintukikumit makso jotain 30-100€ kpl. Eli "hieman" hintavammat kuin tuon sun "Laivan" gummit.
Olin kyllä hieman ihmeissäni kun ettiskelin noita tukikumia, oli vaikea löytää sopiva ja hinnat paljon korkeampia. Toi ebayn oli halvempi kuin muualla, mutta palaute oli ollut hyvää. Kyllä se nyt toivottavasti ainakin vuoden tai pari kestää

[...] niin ainoa muutos jonka tekisin, olisi just tuo työkaluvaunun siirto pois tuolta auton takaa auton sivulle. Just siksi että auton takaa mahtuu sitten paremmin kulkemaan kun takaseinällä olisi vain reikälevyssä kiinni olevat työkalut. Just my 2snt.
Tallista keskustelu on aina kohdallaan

Kiitos vinkeistä. Toi kuvakulma hieman vääristää, noi reikälevyt on auton perän kohdalla. Ja vaunu siirtyy kunhan saan kamaa pois tallista. Tässä kävi siis se perinteinen tilanne, että kaikki tavara vanhasta autotallista + lämpimästä varastosta + kylmästä varastosta + lämpimästä varastosta 2 tuli tänne. Sitä on nyt vuoden verran karsittu minkä aika vaan sallii. Minulla kanssa tilanne jossa paljon tavaraa, kumpienkaan vanhempien luona tai mökeillä ei ole mitään, kun ollaan muutettu nuoresta pitäen omilleen. On mulla vielä toinen reilun 20m3 talli tuossa parin kilsan päässä joka täynnä, auto ja tavaraa

Nyt odottelen että kevät saapuu, ja tarkoitus rakentaa niin iso varasto kuin saa, ja sinne menee suurin osa kuvissa näkyvistä laatikoista. Minusta tallissa ei kuulu olla kuin autot ja siihen liittyvät työkalut ja tavara.
Tässä siis kuvaa muuttopäivästä:

Kuvasta ehkä näkee asian mikä harmittaa paljon mutta mille ei voinut mitään. Eli tallin maalaus jäi kesken, sain kuitenkin katon ja toisen seinän tehtyä täysin pari tuntia ennenkuin nosto-ovi tuli. Siinä oli pari melkein 20h päiviä takana... Jatkossa minulle on tulossa vesipiste, kaapistot, ehkä vielä toinen tasanne kulmaan johon saisi sohvan ja alapuolelle sitten prätkän ja prätkäkamat, nosturi mun auton paikalle (siksi korkea talli ja ylös nouseva ovi) jne... Toivottavasti

Tuolla on tallin oma threadi:
http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=283031Onko nuo bilteman ajorampit? Jos on niin olisin varovainen luottamaan henkeä kiinalaisen hitsurin saumojen varaan...
Leveyttä tossa tallissa taitaa olla aika mukavasti. Mutta sitä saisi vielä lisää laittamalla hyllyt katon rajaan, vaikka kiertämään tallin ympäri. Silloin seinustoilla olisi enemmän tilaa työkaluvaunujen liikuntaan tai vaikkapa mp'n säilytykseen.
On kyllä bilteman rampit, ja olet oikeassa. Pitääkin ensi kerralla vetäistä noi pukit lisäksi, sillein teen kun nostelen auto reunalta ylös muutenkin.
Suurin este tällä hetkellä on tuo varaston tavaramäärä, mikä pitäisi saada varastoon. Ja tallissa on paljon tavaraa kun teen paljon itse, eli työkaluja ja tarvikkeita pelkästään autoon ja moottoripyörään liittyen on paljon. Ja tosiaan tuolta tallisäikeestä ehkä saa paremman kuvan mitä on suunniteltu.
Tässä kuva tuosta ison oven ja pikkuoven välisestä pienestä kulmasta jonka sain tehtyä viikko sitten. Hyllykannakkeet ja hyllyt, reikälevy seinään. Seuraavaksi tuohon tulee kotelointi kompuraa varten, saa melua pienemmäksi ja siihen päälle joko tyynyt istumista varten tai sitten muuten vaan laskutasoksi.

Kaikki tila tullaan ottamaan käyttöön niin tehokkaasti kuin mahdollista