Laitetaas nyt rautalankakuvaus tuosta etanoliboksin asennuksesta, jos siitä olisi vaikka jollekin muullekin hyötyä.
Eli tässä näkyy nyt lähtökohtana oleva 2.2 bensakone, bensaletkuja tulee yksi konehuoneeseen tuohon tukkiin kiinni liittimellä.

Ensimmäisenä otetaan suuttimen liitin irti ja katsotaan minkätyyppinen liitin on kyseessä, jotta valitaan oikea sarja, tässä tapauksessa EV-1:

Sitten bensaletku irti tukista ja katsotaan minkäkokoinen liitin/letku on kyseessä, tässä tapauksessa 8mm:

Haetaan motonetistä EV-1 sarja ja sen mukana tuleva 8mm tarvikesarja ja jompikumpi M14 tai M16 tarvikesarja (jolla ei tehdä mitään):


Otetaan suuttimien liittimet irti, ja tarkistetaan kumpi liittimelle tulevista johdoista on + . Näiden kaikkien liittimien + johtimien välillä on yhtenäinen piiri, eli mitataan volttimittarin johtavuustesterillä mistä liittimien johdoista saadaan äänimerkki kuulumaan.

Kun tiedetään + johto, laitetaan punainen johto liittimen vastakappaleeseen siten, että se tulee + johtoon kiinni.:

Seuraavaksi asennetaan etanolianturi. Ensimmäiseksi poistetaan polttoainelinjasta paine, tämän moottorin osalta tapahtuu tästä polkupyöränventtiilistä joka on tukin keskellä:


Sitten irroitetaan bensaletku ja suunnitellaan johtojen liitokset:

Tässä näkyy etanolianturi asennettuna.

Hieman mutkia tuli matkaan, kun etanolianturin liitosputki on 10mm, ja tukissa on 8mm, niin ajattelin ottaa alkuperäisen liittimen pois ja korvata setissä tulleella 10mm liittimellä. Eli leikataan parin sentin pätkä pois alkuperäisestä bensaletkusta liittimineen, ja laitetaan uusi liitin tilalle. Tai siis yritetään, mutta loppuen lopuksi ei laiteta. Alkuperäinen letku on niin kovaa kumia, että 0,5mm paksumpi liittimen kiinnitys ei uppoa millään bensaletkuun. Loppuen lopuksi jouduin laittamaan alkuperäisen liittimen takaisin, ja laittamaan tuon pienen sovituspalan tuohon väliin ennen etanolianturia. Jos joskus jaksan, vaihdan koko bensaletkun filtteriltä niin siinä vaiheessa voisi laittaa tuon 10mm liittimen suoraan kiinni letkuun, mutta nyt mennään tällä.
Sitten sijoitetaan lämpötila-anturi, jonka itse laitoin venttiilikopan päälle:

Tuodaan kaikki johdot nätisti yhteen paikkaan, johdot sain tulemaan alkuperäisen suuttimien johdotuksen suojaavan muovin alle. Sitten mietitään boksin kiinnitystä:

Boksille löytyi kuin tehdastekoinen paikka, ja sitten maapiuha kiinni suoraan akun - napaan:

Etanolianturia lukuunottamatta asennusta ei suuremmin erota konehuoneesta:

Sitten ei muuta kuin tankkaamaan RE85:ta tankkiin:

... ja ajelemaan ja seuraamaan tilannetta kännyn näytöstä:
