Ihan ne osaa samalla tavalla vaihtaa ne laakerit korjaamolla kun kotonakin,riippuu ihan asentajasta.
Tottahan tuokin ja hyvät heillä vehkeet, induktiolämmittimet, kunnon data-pankit ja ohjelmistot hyvine ohjeineen, auton saa nosturille ja useampi ammatti-kundi samassa hallissa tukemassa toisiaan. Asialliset hommat hoituu hetkessä, eikä sen tarvitse ihan ilmaistakaan olla. Saatika sitten kun oma sormi menee suuhun ja sitten peppuun ja vaihtaa paikkaa, niin kunnon resursseilla homma onkin aivan kohtuullinen suoritus. Osat sopii ja ovat oikeita.
Omia päinvastaisia kokemuksia lähi historiasta:
Minulle väittivät viimeksi, ettei 607 aurauskulmia voi säätää, kuin edestä ja ratin kuuluu olla vinossa, jäähdysneste vuosi toista vuotta vaihdon jälkeen, kun automaatin lauhdittimen letku ei ollut paikallaan ja en tuota keksinyt kylmästä koneesta muovien alta, 4l automaatti öljyn vaihtoon menee tunteja ja öljy maksaa 100€/litra, sitten kuin se toisessa korjaamossa tehtiin huuhtelemalla, niin asentaja kertoi tehneensä sen lauhduttimen "letkulta" => miksi ei, mutta jälkeäkään ei lauhduttimeen jäänyt ja kun siinä ei minusta ainakaan ole yhtään öljyletkua. Eli normaalita huoltoja yrittänyt kaksi kertaa ja molemmat pieleen.
Muissa merkeissä:
Myytiin (yritettiin myydä) 200€ osaa 400€ ja kun hiukan asiaa ihmettelin, niin öhöm! Öljytulppa löysällä=> öljyt pihaan, jarrujenesteiden vaihto perseeleen ja kundi jätti vielä työkalunsa auton konehuoneeseen, jarruhuollot tekemättä, mutta x oli huoltokirjassa (palat vain olivat kuluneet niitteihin), yksi urpo käski ajaa puolavikaisella autolla, kun onhan tuossa se liikkumisturva, erääseen merkkihuoltoon kerroin, missä on sähkövika, eivät uskoneet 560€ meni rahaa, ja pääsin n. 30km kun auto hajosi (olin oikeassa), yksi nikkari kertoi moottorin olevan todennäköisesti vaurioitunut pahoin, no minä korjasin koko paskan kiristämällä vaihdelaatikon pultit (luulin, että kundi nostaisi auton nosturille ja katsoisi mistä ääni tulee), eräässä merkkihuollossa (sininen ovaali) loppui koko palvelu, kun kyseenalaistin tekemättömät huollot, tosin vain niiltä osin mitä huoltokirjassa mainitaan, mutta yrittäjä oli sitä mieltä, että ne pitää aina tilata erikseen esim. ilmastoinnin huolto. Kun kysyin, että miksi et sitten maininnut asiasta (vaikka huoltokirjassa lukee, että sen ajankohta on nyt), niin vastausta en saanut. Hiukan harmitti kun ilmastoinnin toiminta ei ollut tyydyttävää, vuotavaa suutinta ei havaittu testerillä (commonrail paineet ihan persiillään), kunnes se kilahti ja jumahti kanteen ihan huolella , yksi dieselasentaja kertoi jakajapumppuun menneen happoa ja siksi sieltä on kaikki männät tuhoutuneet?

pumppu oli purettuna osiin ja minulle esiteltiin mäntiä ( mistähän vitusta nekin osat oli siihen raahattu) Syy oli kuitenkin käynnistymis ongelmiin, että pa-paine ei pysynyt ja aine valui kylmässä koneessa takaisin, oli korjattavissa ihan takaiskuventtiilillä mutta pakkohan tuo pumppukin oli autoon saada.
Nuo esimerkit ovat monesta eri autosta vuosien varrelta, mutta yleensä öljyn vaihto on onnistunut ja huoltovalo on sammunut. Toki kerran oli tuo koko öljyn vaihto jäänyt tekemättä, mutta silloin oli vain unohtunut auto pihaan ja ei oltu tehty mitään. Ei kyllä ollut laskuakaan.
Tästä tulikin mieleen tapaus II, BMW merkkihuolto Tampereen Lielahdessa missä hukkasivat koko auton ja väittivät, että ei heillä sellaista 525 olekkaan. Kerroin sitten lähtevänikin tuonne poliisilaitoksen suuntaan Sorille. Istuin nysessä, kun soittivat, että onhan se auto sittenkin tuolla hangessa. Oli ollut toista viikkoa. Minä olin odotellut ilmoitusta valmistumisesta ja kun sitä ei ruvennut kuulumaan niin kyselin vain omaisuuteni perään. Tuo korjaushan meni sitten ketuiksi, niiltä osin että autossa oli km-lukema 0km huollon jälkeen

. Eivät osanneet syöttää testerillä oikeaa lukemaa mittariin, joka oli vaihdettu. Tai se joka osas, teki jotain 850-mallin vien etsintää. Tai näin se hyypiö (palveluneuvoja) kertoi.
Olen saanut hyvää ja asiallistakin palvelua mm 607:n BSM-poxiin liittyen ja Mese hommissa useasti sekä myös erittäin järkeviä vianhaku ohjeita, kehoituksella, että katso nämä ja jos et itse selviä tokihan täältä apuja saa.
Olin ammoin jokuisen vuoden hommissa raskaan kaluston korjaamolla ja kun maailma ei ole ihan vieras, niin rohkenen olla hiukan kriittinen. En ole mikään huippu osaaja, ihan vain kotipihassa vaatimattomasti nikkaroin. Tiedän, että on aivan pätevää porukkaa monessakin hallissa, mutta työnsuunnittelu, ja -ohjaus sekä valvonta pettää. Ohjeajat saavutetaan tavalla tai toisella. Surkeimmillaan porukka selaa puhelimiaan asiakkaan piikkiin, sekin on nähty.