Ja koska firma päättikin, että Mustis lomailee vain 2 viikkoa heinäkuussa mutta ei elokuussa ollenkaan, niin kämpän remontti, auton fixaus ja kesäloma on hiukan buukattu täyteen.
Kuluneella viikolla, kuitenkin kiristetty etupäästä kaikki => hiukan oli kotimaisen työn jäljiltä löysää.
Sitttemin totesin, että kolinaa on edelleen ja lämpösuoja äänenvaimentimen päällä on yksi varma lähde. Päätin sittemmin vaihtaa myös "koiran luut" taakse, kun VT näytti huonolta, vaikka ei siinä mitään varsinaista väljää ollut, tai en sellaista kyennyt havainnoimaan.
Olivat muuten järkyttävän lujasti kiinni. VT yläpäätä sai irrotella ihan tosissaan. Hallitunkilla kun väänsi avaimen päästä, niin naukuen aukesi milli kerrallaan. Sittemmin tietenkin kara rupesi pyörimään tyhjää ja näissähän ei ole 6-koloavaimelle paikkaa, mutta 16mm kiintoavaimella pystyy pitämään vastaan, jos se pysyy paikoillaan. Ja pysyyhän se, kun toinen pitää temmiraudalla sen paikoillaan. Jostain syystä pitää olla 18mm avain mutteriin? mittasin mutterin av:n ja se oli 18, 2mm. OT ei ollut hallitunkista apua, mutta jatkoputkea ja muuta murjomista, niin heltisi.
Tietenkään ei ollut 18mm hylsyä, mutta yksi piippuavain oli. Olisi löytynyt myös 18mm kiintoavain, mutta sillä ei ollut mitään käyttöä, tuhoa olisi tullut.
Alimmat pultit sai onneksi katkaisulaikalla poikki, ylemmät oli pakko avata, kun ainakaan minun vehkeillä ei mahdu noita pultteja katkomaan.
Huomenissa pitäisi paikalliseen Fixukseen tulla vaihto-osat.
Olisi pitänyt ottaa myös takajarulevyt, kun ne on paksuudeltaan enään???, eli eihän niitä pysty mittaamaan purkamatta, mutta n. 4mm on kadonnut ulkosivusta ja varmaan sisäsivustakin kunnon siivu => eli 7-8mm on 12mm jäljellä =>Ei kehtaa viedä leimalle tuollaisena.
Pitää siis loihtia uudet levyt jostain huomenna. Paloissa olisi pintaa, vaikka kuinka, mutta en taida viitsiä laittaa vanhoja paloja uuteen levyyn. Kierrätän sitten myöhemmin.
Muita havaintoja on, että jotain meni vitulleen vuosi sitten tehdyssä 4-pyörä suuntauksessa, kun OT rengas kuluu sisäsyrjästä? OE on varsin ok. Pitänee piipahtaa jossain missä homma saattaisi onnistua, mutta en vain tiedä missä se voisi onnistua? Ei ole toistaiseksi onnistumut missään. Tämä 607 huono puoli, kun sen 4-pyörä suuntaus on liian vaativa normaalille rengasliikkeelle.
Käsijarruvaijerinkin onnistuin taannoin katkaisemaan, kun sitä piti hiukan taas "elvyttää" => eli meni poikki siitä kaikkein v-mäisimmästä kohtaa. Tuon homman teetin ihan korjaamossa. Ei huvittanut taistella kovinkaan kauaa, kun en kerta kaikkiaan mahtunut auton alle tuota tekemään. Olen siis lihava!
Lämmittimen kennolle menevä vesiletku suihkaisi jäähdytinnesteet pihalle, mutta 90-asteen kuparimutka ja hiukan 22mm letkua, niin lakkasi höyryämästä.
Ilmastoinnin lauhdutin ilmeisen puhki, kun kaasu-ukko sanoi, ettei tuolla ole mitään painetta, eikä tule => en tiedä viitsinkö korjata. Olisihan se kiva, jos olisi kylmaa helteellä. Tehdään ensin takapään kolinat pois.
Kyllähän tätä taas olisi, mutta onkohan tässä enään mitään J:tä?