Tervetuloa foorumille. Kylläpä on tutun näköinen auto

Tuolla ei tehtaan alustallakaan tarvinnut kaikilla mökkiteillä ajella, niin voi vaan kuvitella mitä nyt. Matalin kohta varmaan edelleen on edessä moottorin alla. Alunperin siellä oli 120 mm maavaraa, mitähän mahtaa nyt olla.
Pistä 508:n orkkis 19-tuumaiset vanteet (style 12, 96741618ZV) harkintaan. Niitä saa välillä kohtuu hintaan ja ovat autoon tyyliin mielestäni hyvin sopivat, eikä niillä pitäisi jousittamattoman massan nousta yhtään verrattuna orkkis 18-tuumaisiin. Toki kehyempiäkin löytyy, mutta joutunee vähän etsimään. Pyörän massaa keventämällä saa suorituskykyä yllättävän paljon lisää etenkin pienissä nopeuksissa kiihdytettäessä ja toisaalta laittamalla raskaat vanteet saa auton tuntumaan kovin hitaalta.
Mulla on 18" vanteet kesä- ja talvirenkaissa, kumpikin Peugeotin vanteita 508:iin. Talvirenkaiden (style 08) vanne on puoli tuumaa kapeampi (12,7 kg) ja lähes 2 kg painavampi kuin GT:n alkuperäinen (style 10) vanne (10,8 kg). Hieman yllättävä oli noin suuri ero ja noin päin.
Ohitusturvallisuus etu Suomessa, kuten Volvon T8 hybridi 
T8:sta vaan loppuu sähkömoottorin avustus 125 km/h nopeudesta eli juuri, kun tehoa kaivattaisiin, niin se katoaa.