Kirjoittaja Aihe: 508 2,2HDI GT vm:2011  (Luettu 5766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #15 : 27.09.2019, 20:48:19 »
Onko 1. 508? Mikä sai ostamaan 508:n? Mahtava moottori, vai jokin muu?
(508gt (2.2hdi) toi minutkin peugeot leiriin.)

On ensimmäinen 508. Moottori ja varusteet saivat ostamaan, toinen vaihtoehto mulla oli RCZ 2,0HDI mutta päädyin 508GT koska 4 ovea ja taaksekin mahtuu porukkaa vaikka suurimman osan ajasta yksin ajelenkin.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #16 : 27.09.2019, 21:46:30 »
Hauskaa että Penguinin auto palasi foorumille. Ja saa vielä lisämaustetta. Ei täällä liikaa näitä rakennella.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #17 : 27.09.2019, 22:34:39 »

T8:sta vaan loppuu sähkömoottorin avustus 125 km/h nopeudesta eli juuri, kun tehoa kaivattaisiin, niin se katoaa.
Ei kai nyt sentään. Pelkällä sähköllä huippunopeus on 125 km/h, mutta aina polttomoottorilla kiihdytettäessä myös sähkö tulee avuksi. Jopa myös kun akku näyttää tyhjää, löytyy sähköistä varakapasiteettia ohituskiihdytyksiä varten ja regenerointi hoitaa varausta.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #18 : 12.06.2020, 00:23:15 »
Nyt voisi taas vähän päivittää tännekin taas kun uudet vanteet tilattu päädyin, Keskin-Tuning KT19 Black Painted 8.5x19 jako: 5x108 ET: 45. Mietin että miten tuo ET luku mahtaa vaikuttaa kun on vähän isompi kuin alkuperäinen, ei se paljon ole mutta vähän. Eikö vakio ole vissiin ET luvulta 40.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 697
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #19 : 12.06.2020, 12:58:48 »
Ne sulla olleet alkuperäiset 18-tuumaiset on 8.00 J 18 CH5-42 ja alkuperäinen 19" vanne on  8.0 J19 CH5-42. Eihän siellä renkaan sisäpuolella alunperinkään hirveästi ole ylimääräistä tilaa ja laskennallisesti vanteen sisäreuna tulee 9 mm sisemmäksi kuin alkuperäisvanteella (vanteen leveys + ET:n muutos). Kokeilemalla se selviää, mutta melkein olettaisin, että vanteelle ei ole tulossa mitään hirveän leveää rengasta eli ero ei tule renkaan pinnassa olemaan noin suuri alkuperäiseen.

Kun katsot pyöräkoteloon, niin näet kyllä mikä kohta siellä ensimmäisenä ottaa vastaan, jos jokin ottaa. Ylätukivarren (kai siten näin tässä jousitusratkaisussa nimitetään) päässä näkyy kiiltävä metalli, kun huopasisälokari ottaa siihen kiinni sisäänjoustossa. Siinä on uloin kohta pyöränripustuksessa, johon ottaa kiinni edessä. Takana tulee sitten äkkiä ongelmia, jos renkaan halkaisija kasvaa, kun oikean takarenkaan edessä tuskin on 1 cm tilaa vakionakaan. Sisäreunassa ei pitäisi tulla mitään ongelmaa ja kaareltahan nuo vakiovanteilla olevat renkaat ovat kaukana.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #20 : 12.06.2020, 17:40:52 »
Mielestäni vähän tyhmän näköistä jos pyörä menee yhtään sisemmäksi ulkoreunasta kuin alkuperäinen. Mieluummin toisinpäin, ulkonäöllisesti.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 697
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #21 : 12.06.2020, 19:55:52 »
Ei se ulkoreuna sisemmäksi mene. 12,7 mm tulee vanteeseen lisää leveyttä, siitä puolet oletusarvoisesti ulospäin ja ET:n muutos 42 -> 45 syö tuosta puolet pois eli 3 mm jää vanteen ulkoreuna ulommaksi. Sisäreuna vaan samalla menee 9 mm sisemmäksi.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #22 : 13.06.2020, 00:36:54 »
Äh, niinhän se onkin 8,5" vanne.
Luin liian hätäisesti...ja jäi nuo sinun viestin original-koot verkkokalvoille.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #23 : 13.06.2020, 07:07:13 »
Hyvä tuosta tulee, vain lasersilmä huomaa millien erot. Tietenkin 19" rengas ja karkea asfaltti, meluaah. Sound Comfort renkaat alle, Michelin Pilot Sport 4 tai Good Year F1 Asy5.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #24 : 13.06.2020, 09:31:46 »
Saahan sen spacereilla hierottua lähemmäs lokarin reunaa jos meinaa sisäpuolella olla ahdasta.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

Petri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #25 : 13.06.2020, 12:29:15 »
Ei ota mihinkään kiinni tuolla vanteella, jos rengas on vakiokokoinen. Mulla reilummin madallettu GT ja hyvin pyörii vakiovanteella 235/45r18. Toinen setti 225/35r20. Näissä vanne 9.5x20 et edessä 34 ja takana 29.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #26 : 13.06.2020, 14:01:32 »
Niin minäkin ajattelin että kokeilemalla se selviää ja näin mutta kun sain viestin sieltä mistä tilasin että eivät anna vanteille palautus oikeutta ja sanoivat että voi ottaa kiinni kun Et luku on eri kuin vakiossa. Nyt tulee sitten vanteet mitkä sopivat ainakin suoraan ilman mitään säätämistä kun rekkarilla tilasin. Ja tarkoitus on ihan pysyä alkuperäisessä 19" rengaskoossa.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #27 : 13.06.2020, 14:07:28 »
Tuossa vielä kuva ja tiedot vanteista jotka valitsin jos jotakuta kiinnostaa. :)

https://www.vannetukku.fi/kt4-palladium-front-polish-p-61698.html

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 697
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #28 : 13.06.2020, 17:27:52 »
Hyvältä näyttää.

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #29 : 13.06.2020, 18:33:18 »
Laitahan kuvia kun alla.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01