Kirjoittaja Aihe: 508 2,2HDI GT vm:2011  (Luettu 5768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #30 : 24.06.2020, 13:08:46 »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 697
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #31 : 24.06.2020, 23:50:48 »
No ei noi ainakaan liian ulkona ole ja ihan maltilliset. Näkyy kommenteista päätellen termi "retee" jääneen elämään ;)

Edestä on tainnut madaltua enemmän kuin takaa. Saattaa jo jollain mökkitiellä kolista, kun alkuperäiskorkeudessakin tuli vastaan paikkoja, joista ei ollut menemistä. Alkuperäisesti tuo oli vähän sellainen keulivan oloinen, kun edessä oli pyöräkotelossa enemmän tyhjää renkaan yläpuolella kuin mitä takana oli.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #32 : 24.06.2020, 23:58:14 »
Ei ole vielä ainakaan tullut sellaista paikkaa vastaan minne ei pääsisi, eikä ole pohja ottanut edes kiinni missään että ei se ole ilmeiseti tarpeeksi matala vielä. Ja hidaste töyssyistäkin päässyt ihan helposti ilman mitään ääniä että joku ottaisi kiinni. Ja on menty myös täydellä lastilla missä ollut 4 aikuista ja lapsi niin ei ole ollut korkeuden kanssa ongelmia kyllä mulla missään vielä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 697
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #33 : 25.06.2020, 05:04:28 »
Eihän tuolla missään muualla tule ongelmaa, kuin jos on syvät ajourat ja tien keskiosa kohollaan. Kaksi kertaa on tuolla tullut vastaan tilanne, jossa tien keskikohta oli niin kohonllaan ettei tuo etuakselin kohdalta vakio 12 cm maavara riittänyt. Toisella kerralla keskellä tietä oli kohollaan jokin suurempi kivi, eikä ollut tilaa ajaa niin sivussa, ettei olisi tarvinnut ajaa niissä urissa, mitkä tiessä oli.

Tuo GT.n etupää se siitä ainakaan alkuperäisjousilla juuri mihinkään painu oli kuormaa pelkkä kuski vai myös 4 matkustajaa matkatavaroineen. Takana taas maavaraa on reilusti verrattuna eteen.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #34 : 02.09.2020, 07:42:20 »
Päivitetään tännekin taas jotain kun muutoksia tehty. Eli nyt on tyhjennetty dpf ja tulpattu egr.

Onkos näissä GT malleissa paljon turboja mennyt? Kun mulla on ohjelma paikassa ja pitäisi olla lähemmäs 250 heppaa ja tuntuu että on ehkä 150 ja auto on tosi laiska ja tuntuu että ei ois turboa ollenkaan. Itsellä tulee ekana mieleen että voisi olla turbo sökönä, mutta mitäs muut mieltä? Tällä hetkellä ei ole mikään vikakoodikaan päällä että aika mystistä on.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
  • Peugeot 508 SW GT -12
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #35 : 02.09.2020, 09:20:47 »
Käyppäs softan laittaja pakeilla. Voihan se olla että softassakin vikaa..

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #36 : 02.09.2020, 09:36:54 »
Softa vikaan en jaksa uskoa kun se eilen laitettiin ja auto oireili jo sitä ennenkin. Itse luulin että se tehottomuus johtui siitä että oli hetken vikatilassa ennen kuin ohjelmoija kerkesi nollaa vikakoodit, mutta siinä onkin jotain muutakin häikkää koska oireet jatkuu vieläkin vaikka ei ole vikatilassa. Tekee myös sitä että välillä toimii vakionopeudensäädin ja välillä ei.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #37 : 02.09.2020, 09:42:29 »
Ehjään ei pitäisi kajota, mutta kopat auki kuuluu harrastukseen  ;).
Saattaapi olla motti LimpModessa ja ei nosta turbon riittävästi painetta, mutta testerillä näkee mikä ahdistaa kulkua.
Uuden ohjelmiston bitti voi olla hukassa. Antaa se vikakoodin, kun ajelet pidempään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #38 : 02.09.2020, 09:53:00 »
Ja sitten testimielessä koitettiin myös vakio softalla niin teki silläkin sitä että ei ole tehot tallella. Mutta joo nyt pitää odotella että tulee vikakoodia niin voi viedä jonnekin tutkittavaski että missä mättää. Ahdot on kadoksissa pyynti oli 1.5bar ylipainetta mut toteutunu 0.8

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #39 : 12.01.2021, 06:23:37 »
Nyt on uusi Turbo paikalla, kiertää taas ja menohalut tallessa. 👌 Että tehonpuute oli se että turbo rikki, että ei johtunut ohjelmasta. Se oli toinen vaihtoehto mistä ois voinut johtua mutta hyvä näin että asia ratkesi. Ei muuta kuin kovaa ajoa taas. 😇

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #40 : 12.01.2021, 07:10:37 »
Hyvä juttu. Ilometrejämittarissa? Oliko pikeentynyt öljykanavat ja sitten siipi ottanut kuoreen, kun laakeriin tullut klappia.
Hanaa vaan ja kyllä kelpaa, kun chippaus tuo xxx hv ja yyy Nm.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -