Kirjoittaja Aihe: 605 korjaus + parantelu projekti  (Luettu 15945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #15 : 04.06.2020, 22:28:56 »
Jaahas, mikäs siinä nyt ongelma kun asetuksena on että pitäis näkyä kaikille.

Tuli sitä takapenkin ja takalattian + takapyörien koteloita verhottua tuolla pikimatolla. Aika hyvin sitä on sielä jo alkuperinkin, mutta nyt vielä enemmän.  :D

Jännä nähdä mitä vaikuttaa käytännössä, onhan tuo huomattavan hiljainen vakionakin. Harmi vain kun ei nyt ole enää tuoretta muistikuvaa johon verrata, viimeksi yli vuosi sitten ajanut 605lla.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #16 : 05.06.2020, 12:00:32 »
Tuohon aikaan on käytetty huopaa vaimennusaineena, pikipahvia värinöiden taajuusalueen madaltamiseen. Pikipahvin lisäksi huopaa saa vieläkin Motonetista, mutta on myös muita eristeitä. https://kouvolanautokiilto.fi/product/drartex-baffle-bw/ oviin ja lattiaan https://kouvolanautokiilto.fi/product/drartex-vibrobarrier-7-monikerroksinen-vaimennusmatto-liimalla/

195/65-15- renkaat on parhain äänieriste, jos vilä H-nopeusluokassa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #17 : 27.09.2020, 08:59:08 »
Sisusta alkaa olla melko hyvin kasassa, vaikka huonosti on tätä ehtinyt rakennella. Takapenkin istuinosa vielä irti, kun pitäisi sieltä tankin päältä vähän vielä johtoja asennella. Akunkin kytkin kiinni, ei nyt aivan pieleen ole sähkö hommat menneet, kun ei heti ainakaan alannut savuamaan.  ;D

Hiukan oli paikoittain havaittavissa pientä ahtautta osien paikalleen sovituksessa, mutta kyllä ne pienellä jumppauksella kaikki saatiin sopimaan.

Seuraavaksi pitäisi tuulilasin alla olevan kourun pohjasta hitsailla tuollainen vajaa 10cm halkaisijan reikä umpeen. Sitten saisi sovitella tekniikkaa paikalleen ja etuapurunko täytyy katsoa valmiiksi sellaiseen kuntoon ettei tule katsastuksessa sanomista. Katsotaan nyt kuinka tässä tekisi, laittaisko pyöränlaakeritkin suosista heti uudet. Nuo helposti vaihdettavat nivelet ja iskarin kääntölaakerit nyt tietysti menee uusiksi tässä kohtaa.

Takapäähän olen haaveillut 607 FL jarrusatuloita, niin ei tarvisi murehtia noita jarrukilpiä enää. Mutta vaijerien sopivuus vähän mietityttää, pitäisi tutkia.

Myös upotettavan vararengas kotelon lisääminen 607sta kiinnostaisi, ei olisi vararengas niin hankalasti tarpeen tulleen saatavissa. Ja menisi tuonne koteloon vähän muutakin pientä pois kontista pyörimästä. Mutta vaikuttaakohan tuo kontin pohjan leikkeleminen korin jäykkyyteen tms?   ???
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #18 : 27.09.2020, 14:52:42 »
Hyvä väliaikakatsaus. Peltihommat saisi jäädä väliin, mutta siitä vaan. Tue taka-aisat, ennenkuin pätkäset aukon konttiin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #19 : 25.10.2020, 20:26:54 »
Kysymystä pyörinyt mielessä.

Sopiikos tuo esim. 306 HDi koneen eli RHY jatkeena ollut BE4R? laatikko tuohon XU10 koneen perään ilman suurempia modauksia? Oma käsitykseni, että menee suoraan BE3/5 laatikon tilalle. Mutta onko ymmärrys oikea? Vai olikos kytkin toisessa vetävä ja toisessa työntävää mallia?

Tätä ajatellut pidempien välitysten + pienemmän kulutuksen toivossa.

Tuossa olisi ollut halvalla yksi GTi-6 myynnissä, josta olisi voinut tekniikan ryöstää tähän. Mutta jäipä haaveeksi, onneksi. On sitä tässäkin tekemistä riittämiin.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #20 : 25.10.2020, 22:46:21 »
Ew/dw koneitten kallistuskulma ei ole sama kuin xu/xudeissa

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #21 : 28.10.2020, 06:52:57 »
Niinpä juu, eikä tuohon taida kytkinkopan vaihtokaan vaikuttaa mitään.. Täytyy sitten mennä 605 vakiolootalla, on siinäkin onneksi melko pitkät välitykset.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #22 : 28.10.2020, 06:58:45 »
Sisuskalut menee kyllä viskata ristiin jos jaksaa askarrella

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #23 : 28.03.2021, 17:51:18 »
Auto joutui ulos talvehtimaan ja viikko takaperin sen kaivelin esiin tuolta lumihangesta. Kovasti olen haaveillut että tienpäälle pääsis ensi kesänä, vaikka siis talven aikana ei tälle mitään edistystä ole tapahtunut. Mutta jos muutaman tehokkaan päivän sais irrotettua tämän tekemiseen, niin saisi ajo- ja katsastuskuntoon. Voisi sitten sipistellä lisää, kun on leimattuna. Vaikka olemassa onkin suuri vaara, että jää tekemättä kun ei ole enää pakko.  ::)

Näyttää olevan näidenkin hinnat kääntyneet nousuun päin, ainakin euroopan markkinoilla. Että tämähän voi olla jo arvokaskin, kun joskus valmistuu.  :D

Täytyy tuota laatikkoa vielä miettiä.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #24 : 28.03.2021, 20:46:15 »
Hyvä juttu. Ei aseteta mitään paineita, mutta Lahden ClassicMotorShow Peugeot-osasto saattaa tarvita näytille tuon auton.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #25 : 29.03.2021, 08:59:30 »
Keväällä 2022? Kyllä kai tuo nyt siihen mennessä valmistuu. Kyllähän tuo alkaa klassikko malli olemaan ja vähiin käyvät liikenteessä. Mutta toinen juttu se, tuleeko tuosta näyttelykelpoinen.   :D
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #26 : 29.03.2021, 09:40:32 »
Itse tykkään näyttelyissä ja museoissa katsella autoja missä on vähän käytön jälkiä, eikä niin tiptop. Museovehjettä ei kuulukaan myllyttää ja joka lommoa oikaista.
Sama koskee näyttelyiden harrasteautoja, millä ajetaan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #27 : 29.03.2021, 10:29:25 »
Onhan tuossa pääpiirteittäin aivan siisti maalipinta, mutta sitten on muutama kohta mitkä ikävästi pistää silmään. Ovien/luukun nurkissa ja jokunen muu paikka joista maali lohjennut. Hankalia korjattavia vaan ovat, ilman että maalaa koko autoa tai vähintään suurempia kokonaisuuksia. Tietysti jos jostain löytyis yhtä hyvät ja saman sävyiset osat tilalle.

Ja ajoauto tästä nimenomaan on tulossa, mutta miksei sitä näyttelyynkin voisi viedä jos kelpaa ja ihmisiä kiinnostaa.  :)
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #28 : 29.03.2021, 13:55:50 »
Todellakin kiinnostaa.
Ja uskon että myös niitäkin kellä ei ole Leijona-laseja. Sen verran harvinaiseksi jäänyt malli. Ja hyvin suositun Peugeot-ajanjakson tuote ja lippulaiva.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #29 : 29.03.2021, 19:19:36 »
Ruoste ei innosta - korjattuna - vaikka olisikin hieman eriparia maalin kanssa, sopii hyvin. "Vähän niinkuin ikääntynyt nainen laittaa paksulti meikkiä ja iän tuomat iloviirut korostuvat entisestään".
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -