Kirjoittaja Aihe: 605 korjaus + parantelu projekti  (Luettu 15947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #45 : 31.12.2021, 22:44:13 »
Vuoden viimeisen päivän kunniaksi tuli moottori nostettua paikalleen vihdoinkin. Jos nyt vähän saisi motivaatiota tehdä eteenpäin, kun sai tuon etapin saavutettua.

Johdotuksien ja letkujen ym. paikalleen laittoa olisi sitten vuorossa ja onhan tuossa sitten jarruhommia, helma pitäs vaihtaa ja onhan tuossa kaikenlaista. Mutta kyllä se tästä! :D
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #46 : 31.12.2021, 23:13:56 »
Hienoa! Tsemppiä Uuteen Vuoteen tämän kanssa!  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 474
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #47 : 01.01.2022, 11:56:01 »
Millaiseksi varaosa-auto osoittautui?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #48 : 01.01.2022, 19:48:32 »
Millaiseksi varaosa-auto osoittautui?

Hyvästä aikomuksesta huolimatta en sitä vielä kovin tarkkaan ehtinyt syynäillä.

Auto on jää/lumi kerroksen peitossa ja sen alla vielä vihreä möhnä kertynyt useasta seisonta vuodesta. Pitäisi pestä oikein kunnolla kuuma pesurilla, että näkee peltien todellisen kunnon.

Mutta sen verran tutkailin, että etupuskuri (josta akuutein tarve) tuossa olisi käytettävässä kunnossa, kuin myös takaluukku, konepelti, lokasuojat ja takapuskuri ehkä. No eipä siinä muuta irtoavaa peltiosaa juuri olekkaan.

Helmat on ihan selvät ja osa ovista ainakin pahasti lahonneita. Katalysaattori ilmeisesti varastettu (jäljistä päätellen) akku puuttuu, koneesta remmi poikki ja ei mitään herkkuja (paitsi Rostran vakionopeudensäädin)

Saa tuosta ainakin katsottua mallia konehuoneen puolelta minne mikäkin kuuluu ja millä pulteilla kiinni. Ei taida kuitenkaan ulkomuistista ihan kaikki osua kohdilleen, ja saattaa projektista muutamia pulttejakin uupua edellisen purkaja omistajan jäljiltä.  :D

Vetaritkin mulla taitaa projektista uupua, kun booritus vanhassa automaatti laatikossa eri, kuin tulevassa manuaalissa. Nekin saa nyt sitten tuosta varaosasta.

Varaosa siis saman värinen hopea ja olikohan 1997 vm. 2.0 16v SLi

« Viimeksi muokattu: 01.01.2022, 19:52:43 kirjoittanut Miihhali »
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #49 : 01.01.2022, 20:01:35 »
Erikoiskilvethän tähän olisi hienot myös, mutta eipä ole nyt riittävästi ylimääräistä valuuttaa..

Netistä löytyi putiikki, mistä saa tilattua aidon näköisiä kilpiä omalla tekstillä parin kympin hinnalla. Täytyy sieltä tilailla, niin saa edes miittingissä lyödä 605 aiheisen kilven tuulilasille.  :)
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #50 : 04.01.2022, 22:08:58 »
Eilen tuli vähän taas ruuvailtua, letku liitoksia paikalleen, ohjaustehostimen säiliö, jäähdytysneste säiliö, kaasu ja kytkin vaijerit, ilmastoinnin kompressori. Kyllä se vain eteneekin, mutta on sitä pientä näpräystä paljon.

Jos nyt koittaa kuitenkin huolella tehdä, niin ettei heti tarvitse samoja paikkoja ottaa auki ja rempata.

Projekti autoja on ollu useita, mutta en kyllä yhtäkään ole vielä näin perusteellisesti tehnyt, vaikken tässäkään nyt joka ruuvia ole alkanut hifistelemään. Mutta mahdollisimman ehjä ja siisti kokonaisuus olis tarkotus saada. Onneksi on osia niin monesta, että aina jostain on joka osa löytynyt ehjäkin.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #51 : 04.01.2022, 22:38:22 »
Hyvältä kuulostaa.

Ja tuo keskimmäisessä kappaleessasi^ oleva panostus huolellisuuteen on tärkeää. Sillä tulee sitä toimintavarmuutta, näissä isoissa projekteissa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #52 : 15.01.2022, 08:33:26 »
Varaosa-auto tuli nyt pestyä puhtaaksi, kun oli plussa keliä. Pääsi näkemään korin kunnon tarkemmin. Takaluukun ja etupuskurin siitä saa hyödynnettyä tuohon projektiin. Muut peltiosat sen verran kärsineitä, ettei niistä ole ilman maalausta käyttöön.

Edellisessä viestissä mainitsemani "erikois" kilpikin tuli tilattua ja saapui perillekin. Siitäkin kuva galleriassa.

Eilen sain sähköt laiteltua valmiiksi ja sulakerasian takaisin paikalleen. Se kun piti vielä sisustan kokoamisen jälkeen purkaa tuon hitsauksen ajaksi pois. Takapenkin alle pitää vielä johtoja liittää bensapumpulle/anturille, että saa digitaalisen polttoaine mittarin pelaamaan. Muuten ei toivottvasti tarvisi kojeludan johdotuksiin enää kovin kajota. (Toivottavasti kaikki on mennyt oikein ja toimii ::))

No vakionopeudensäädin pitäisi vielä sitten jossain vaiheessa tuunata toimimaan. (Rostran säädin alkuperäiselle viikselle) Mutta päätin sen nyt jättää tässä vaiheessa vielä tekemättä, kun vaatii hiukan perehtymistä. Ilmankin kuitenkin juuri pärjää, tai ainakin alkuun pääsee.

Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #53 : 15.01.2022, 09:54:00 »
Kopsasin omin lupineni linkin tähän lähemmäs, niin ei tarvitse kaikkien sitä etsiä  :)

https://photos.app.goo.gl/efwTnL2UeJizPKPt6
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #54 : 15.01.2022, 10:18:22 »
Kopsasin omin lupineni linkin tähän lähemmäs, niin ei tarvitse kaikkien sitä etsiä  :)
https://photos.app.goo.gl/efwTnL2UeJizPKPt6

Hyvin tehty, saat luvankin.  :D
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #55 : 17.01.2022, 16:44:06 »
Nyt ilmeni onkelma. Nimittäin tuon muuttuva tehosteisen ohjauksen kanssa. Eli Servotronic lienee hienommalta nimeltään. Kun ei tuo v6 peräisin oleva hammastangon ja tehostinpumpun välinen letku sovi paikalleen suoraan. 2 litrasessa ko. putki menee koneen alta ja tuossa v6 se kulki jollain tapaa koneen päältä. Meinasin vain käydä hydrauli firmassa teettämässä uuden oikean pituisen ja mallisen, mutta ei kuulemma onnistu tai eivät halua tehdä (2 paikkaa kysytty).  :( No tulipahan marmorillakin käytyä kysymässä tuollaisen perään, mutta tutkimisen jälkeen meinasi että ei ole servotronikkia koskaan saanut 2 litraisen koneen kanssa.

Eli valmiiksi oikeanlaista letkua ei sitten ilmeisesti ole olemassa koskaan ollutkaan, XM sitikassakin kai sitten taas ihan erilainen, kun siinä hydrauli alusta ja ohjausko menee samassa jotenkin.

Se jäi kysymättä, olisko 2.0 turbossa ollut saatavilla servotronikkia, mutta sellaisenkin valmiin letkun löytäminen voisi olla kiven alla. Se voisi vain malliltaan olla lähempänä oikeaa kuin tuo v6 letku.

Tuosta V6 letkusta voisi juuri saada tehtyä, jos nuo metalliputken mutkat sais jotenkin oijottua. Mutta murtuuko poikki sitten, jos alan vääntelemään?  ??? Niin ja toinen pää pitäisi saada käännettyä mutkalle.

Onko hyviä ehdotuksia, tai kokemuksia, paikkaa tiedossa missä onnistuisi teettää oikeanlainen tai soveltuuko jostain muusta mallista?
« Viimeksi muokattu: 17.01.2022, 16:48:45 kirjoittanut Miihhali »
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #56 : 17.01.2022, 17:31:46 »
Luulisi että hydraulifirmoissa tuommoisen voisvat tehdä. Kuitenkin mitä äkkiä guuglasin, lukee että hydrauliletkujen ja -putkien valmistus. Eivätkö sitten yksityiselle lähde tekemään yhtä putkea? Ei luulisi olevan mikään hirveän iso projekti liitellä ja taivutella putkia letkuun tarpeen mukaan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #57 : 17.01.2022, 17:44:27 »
Pösöllä meinasi että voi olla vastuukysymys ongelmana tuossa. Etteivät suostu tuollaista tekemään ja ottamaan vastuuta jos hajoaa.

Mutta voisi sitä nyt parista paikkaa ainakin vielä kysyä, jos vaikka onnistuis. Kyllä se helpoin olis uusi putki/letku.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 159
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #58 : 17.01.2022, 18:24:04 »
Oletko kysynyt tuolta: http://www.mairue.fi/
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #59 : 17.01.2022, 18:41:37 »
^ Vaikuttaa juuri oikealta paikalta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04