Kirjoittaja Aihe: 605 korjaus + parantelu projekti  (Luettu 15950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

metu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #60 : 17.01.2022, 19:39:49 »
Myös https://www.kailatec.fi/ tekee yksityiselle letkuja.
Projekti: Peugeot 406 GW (8E/F) 3.0 V6 (XFX) manuaali 2002 Oulu 330Tkm.
Ajoneuvot harrasteena -81 ja ammattina -89 lähtien. Automaalausta, asennusta, sorvausta ja hiekkapuhallus vehkeet löytyy kotoa, työtön ;)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #61 : 17.01.2022, 19:53:47 »
Nyt ilmeni onkelma. Nimittäin tuon muuttuva tehosteisen ohjauksen kanssa. Eli Servotronic lienee hienommalta nimeltään. Kun ei tuo v6 peräisin oleva hammastangon ja tehostinpumpun välinen letku sovi paikalleen suoraan.

Paineputki järjestynee, mutta Servotronicin ohjaus on tullut luultavimmin jousituksen boxilta nopeustiedon mukaan. AMVARista. Tehostimen toimimoottori voi ajaa käsinkin, mutta tuon ikäisestä autosta ei tarkempaa tietoa. Uudemmssa on stepperimoottori liikuttamassa karaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #62 : 17.01.2022, 20:40:22 »
Kyllä ne hydeputkat tekee letkut pitää vaan valehdella että tulee ihan muualle kuin autoon.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #63 : 17.01.2022, 20:51:10 »
Paineputki järjestynee, mutta Servotronicin ohjaus on tullut luultavimmin jousituksen boxilta nopeustiedon mukaan. AMVARista. Tehostimen toimimoottori voi ajaa käsinkin, mutta tuon ikäisestä autosta ei tarkempaa tietoa. Uudemmssa on stepperimoottori liikuttamassa karaa.

Olevinaan ainakin katsoin johdotukset oikein tuosta sähkökaaviosta. Mutta joo, täytyypä vielä tutkia mistä se nopeustieto tuli vedettyä ja onko edellytyksiä toimia sen puolesta.

Hyviä paikka vinkkejä, harmittavan kaukana vain molemmat. Täytyy nyt vielä pari "paikallista" kiveä kääntää ja katsotaan sitten kauempia kortteja jos ei onnaa. Mutta ihan ensin nyt tuo sähköjen tarkistus vielä.

Kyllä ne hydeputkat tekee letkut pitää vaan valehdella että tulee ihan muualle kuin autoon.

Joo kyllä ne varmasti sen tekevät jos näin toimisi. Mutta valheella on lyhyet jäljet, rehellisyys maan perii ja mitä näitä nyt on. Joten sitä keinoa en käytä, kyllä tämä jotenkin muutenkin pitää saada järjestymään. :)
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #64 : 18.01.2022, 08:41:58 »
Nopeustieto tulee "ajoneuvon nopeusyksiköltä" hanskalokeron alta. Eli ei pitäsi jousituksen vaikuttaa.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #65 : 18.01.2022, 10:10:00 »
Kyllä ne hydeputkat tekee letkut pitää vaan valehdella että tulee ihan muualle kuin autoon.

Kailatecilla teetin taannoin C5 hydeputken, nesteen paluupuoleen. Alle kakskymppiä maksoi, myyjä kysyi että eihän tule ohjaustehostimeen tai jarruihin? Vastasin että jousitukseen, selitys kelpasi.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #66 : 18.01.2022, 10:19:09 »
Toi on mun mielestä vähän hassu linjaus noilta hydefirmoilta muutenkin, kyllähän jotain apulaitehihnojakin katkeaa suomessa autoista varmasti tuhansia vuodessa eikä nekään autot automaattisesti sinkoudu metsään. Jos tehostimen katoaminen saa auton metsään on vika kyllä puhtaasti kuljettajassa.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #67 : 26.01.2022, 17:51:20 »
Nyt ratkesi tehostimen letku/putki probleema. Ja loppujen lopuksi kohtuu helpostikin.

Hammastangolta laitoin v6 koneen putken lähtemään pumpun suuntaan, pumpun suunnasta hammastangolle päin laitoin xu-koneen putken. Sitten katkaisin molemmat putken kohdasta sopivassa kohtaus paikassa. Ja siihen laitoin sitten puristus helmiliittimen, lopputulos ainakin näyttää ihan hyvältä.

Löytyi tyyliin sopivat "uudet" vanteetkin tähän. Hunajakennot 5cm huulella.

Kuvia lisätty.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #68 : 27.03.2022, 21:09:19 »
Pientä näperrystä tapahtunut. Vetarit asennettuna, alapallot, "koiranluut", raidetangot + päät ja jarrut kasattuna paikoilleen. Vielä pitäis etunurkkiin noita lokareita ym. kasailla, muuten ne olis valmiit.

Tuli myös alotettua keulan kasausta, syyläri paikalleen, etukehikko tuli ruuvailtua ja vähän johtoja haeskeltua paikalleen.

Hattuhyllylle oli kaiuttimet unohdettu laittaa tehtaalla. Nekin tuli lisäiltyä, onneksi oli sentään johdot valmiina ettei tarvinnut taas koko sisustaa purkaa.

Etulokasuojien vilkut on näissä ihan omanlaisena ja oranssin väriset. Olen monesti haaveillut kirkkaita tilalle, mutta ei ole sopivia löytynyt. Nyt keksin ratkaisun ongelmaan, alunperin vilkku on listaan upotettuna. Leikkasin vanhoista takaoven listoista, lokasuojan listan mittaiset pätkät. Niissä kun on toinen pää sopivasti valmiiksi viisto. Nyt sain alkuperäiset vilkun reiät umpeen alkuperäisen näköisesti ja laitan eri kohtaan uudet kirkkaat vilkut. Ehkäpä mallia 406 FL.

Heikosti on ollut aikaa ja inspiraatiota, mutta kyllä tämä on nyt jo pakko saada kesäksi ajoon. Täytyy sitten loppuja suunitelmia toteuttaa myöhemmin.

Kuvia lisätty
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #69 : 27.03.2022, 21:41:40 »
...
...
Heikosti on ollut aikaa ja inspiraatiota, mutta kyllä tämä on nyt jo pakko saada kesäksi ajoon. Täytyy sitten loppuja suunitelmia toteuttaa myöhemmin.
...
Kuulostaa tutulta. Toivotan tsemppiä 605:sen saattamiseksi kesäkuntoon! ☀️
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #70 : 28.03.2022, 08:11:19 »
Ranskalainen visiitti olis tavoitteena, saa nähdä kuinka ehtii.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #71 : 26.04.2022, 08:08:25 »
Pieniä pätkiä on kerennyt aina muiden hommien välissä tekemään. Nyt alkais johdotukset ja letkutukset olemaan valmiina ja pakoputken kun saisi paikalleen, voisi koittaa käynnistystä.  :)
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 591
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #72 : 26.04.2022, 10:20:59 »
Pieniä pätkiä on kerennyt aina muiden hommien välissä tekemään. Nyt alkais johdotukset ja letkutukset olemaan valmiina ja pakoputken kun saisi paikalleen, voisi koittaa käynnistystä.  :)

Ei se pakkaria tarvitse, jos paat hetkeksi tulille  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #73 : 26.04.2022, 18:18:06 »
Ei se pakkaria tarvitse, jos paat hetkeksi tulille  ;)

No joo, eipä se siitä ole kiinni. Meinasinkin vähän tänään kokeilla, mutta akku oli tyhjän puoleinen. Silti vähän epäilyttää, että onkohan nyt kaikki kytkennätkään kunnossa. Jotenkin vaikutti että ei. No akku nyt latauksessa, katsotaan mitä sanoo kun täynnä.

 Jäähdytinnestettä kaadoin säiliöön, niin jaloille alkoi tulemaan. Ilmeisesti säiliö rikki. Ja muistuipa, että ennen käynnistystä tarvii bensapumpun johdotkin vielä kytkeä.  :D
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 605 korjaus + parantelu projekti
« Vastaus #74 : 26.04.2022, 18:55:08 »
Onhan siinä paikkoja mikä voi olla vielä irti ison rempan jälkeen.
Onneksi aikaa on.  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04