Tervehdys, uutena foorumilaisena
Pohjustetaan projektia hieman.
Kyseessä on - 91 PH2 309 pökötti, joka tulee toimittamaan kesäauton virkaa.
Eletään syksyä 1991, äitini huomasi sen aikaisen datsuninsa mädäntyneen korjauskelvottomaan kuntoon, tuumaillessaan hän näki hyvän tarjouksen uudesta. 309 pösöstä. No, sen hän tuli hakeneeksi. Siitä asti auto on ollut perheessä, ja vain äidilläni. Itse olen mm. 1995 synnytyssairaalasta kulkenut ensimmäisen autokyytini kyseisellä autolla.
Auto siirtyi 2009 eläkkeelle, - 02 corollaan korvatessa. 134tkm ajettuna, syttypuolen ongelmien takia, kun auto jätti tien päälle syttyohjainyksikön petettyä.
Autoa tingin itselleni juuri kortin saaneena, onnneksi äitini oli kaukaa viisas, eikä tätä antanut meikäläiselle. Autohan olisi ryypätty paaliin ajat sitten.
Siirrytään nykyaikaan. Viimein sain auton puhuttua itselleni "ennakkoperintönä" kyseessä on tu3 myllyllä varustettu 3-ovinen 309. Tarkoitus on autoa hieman huoltaa, ja päivittää omaan silmään sopivammaksi. Mutta ei ole ajatuksissa tehdä mitään peruuttamatonta, mahdollista museointia ajatellen.
Suunnitelmissa on autoa hieman madaltaa, löytyy. Tulikin ostettua konin str.t iskarit eteen, ja vogtlandin muutaman sentin madaltavat jouset. Aiemmin ostin jo exipin 15x7, et 13 vanteet alle. Auto on sinänsä hyvä harrastuskohde, kun on täysin alkuperäinen, eikä tarvitse hitsata. Konepelti pitää uusia kun löytää hyvän.
Käyttikseen kun on stereoita ruuvattu, niin niin ruuvataan tähänkin. Autoon on valmiina jo Genesis stereo 4ch ja stereo 100. Genesiksen 5,25 Erillissarja. Sekä genesiksen basso. Soittimeksi pioneer deh p88rs.
Perus huoltoja pitää vielä tehdä, etujarruja olen aloitellut laittamaan, kuskin satula huollettu, uudet levyt, letkut ym. Ostettu.
Hometta on vähän päässyt kertymään, sen poisto on oma operaationsa. Onko kenelläkään tietoa, mikä tämmöinen 91-lipussa valmistettu 309 on oikein koneeltaan. Lähinnä jakopää mietityttää, kun on parilla eri hihnalla?