Moi!
Jälkikasvun 207 1.6 vm2007. Pari kuukautta sitten hommattu, mittarissa joku 250tkm.
Viikko sitten kesken ajon "Stop - oil pressure too low", mutta katosi myös pikaisesti. Tämän jälkeen useammin ja pitempään alkanut palamaan.
Omat havainnot: Öljy kylmänä, ei valoja. 10km ajon jälkeen kun öljyt alkavat lämpeämään niin alkaa piippaus ja ylläoleva viesti öljynpaineesta. Tulee siis esim moottoritiellä ajettaessa satunnaisesti, välillä sammuu heti ja välillä pysyy hetkisen. Puhutaan jokusesta minuutista. Kun öljy käyntilämmöissä, syttyy aina kun kone tyhjäkäynnillä eli periaatteessa kun kytkin pohjassa lähestyt risteystä tai pysähtyy.
Googletuksen jälkeen kokeilu halvimmasta korjauksesta, eli öljyt ja suodatin vaihtoon. 5w30 sisään ja alkuperäislaatua oleva suodatin. Koeajolle... Noin 20km lenkin heitin, eli puolessa välissä oli jo öljyn lämmöt normaalit. Mutta ei valituksia, kunnes pääsin kotipihaan ja "oil pressure too low". Olin katsonut vähän väärin öljyn tilavuuden, ja tuo öljytikku näissä on kyllä jostain niin syvältä kuin olla voi varsinkin uusilla öljyillä, joten lisäsin vähän öljyä. Uusi koeajo ja parin kilometrin jälkeen sama show, aina kytkin pohjassa valo syttyy ja se ärsyttävääkin ärsyttävämpi piippaus.
Olisiko jotain vinkkiä mitä seuraavaksi? Itsellä tulee mieleen nyt tietenkin öljynpaineanturi, jos sellainen tuolla on ja öljypumppu myös toki vaihtoehtona. Mutta jos jollain ollut vastaavia, niin onko korjaantunut muuten kuin vaihtamalla ranskatar muuhun ?