Kirjoittaja Aihe: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto  (Luettu 4412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #15 : 24.08.2022, 11:30:17 »
Voihan niitä pestä, jos ne on avattavia. Kaikki eivät ole, paitsi tietysti rikkoen.
Ei tarvi avata, eikä rikkoa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #16 : 24.08.2022, 14:08:26 »
Ilmeisesti edelleenkään kukaan ei ole yrittänyt puhdistaa AdBlue auton hiukkasloukkua? Vai tiedetäänkö jo että vaihto on ainoa keino?
... tosin toisessa linkissä sanotaan "jopa uusimpaan EURO 6-normiin saakka".
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #17 : 24.08.2022, 19:38:54 »
Jos joku haluaa ostaa ketjussa aiemmin kuvatun käytetyn loukun, voin sen myydä hyvään kotiin ;D
Voi sitten kaikessa rauhassa pestä/pesettää kuten parhaaksi näkee.
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #18 : 24.08.2022, 20:36:23 »
Ilmeisesti edelleenkään kukaan ei ole yrittänyt puhdistaa AdBlue auton hiukkasloukkua? Vai tiedetäänkö jo että vaihto on ainoa keino?
... tosin toisessa linkissä sanotaan "jopa uusimpaan EURO 6-normiin saakka".
mitä se ad-blue tähän liittyy?
Raskaskalusto ad-bluella niin pesuja tehdään jatkuvasti.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #19 : 24.08.2022, 21:52:25 »
Silleen liittyy että tietääkseni siihen liittyvää laitteistoa on samojen kuorien sisällä kuin hiukkasloukkukin on. Ja en muista nähneeni mainitun että joku olisi itse pessyt tai pesettänyt sellaisia loukkuja.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #20 : 31.08.2022, 15:47:39 »
Missä näiden hiukkasloukkujen kohtuullisen hinnan tulisi karkeasti arvioiden nykyisin pyöriä?           

Useampi merkkihuolto on ilmoittanut loukun hinnaksi sen 2000€. En tee toimenpiteitä vaihdon suhteen, ennen kuin ajotietokone ilmoittaa loukun olevan vaihdon tarpeessa.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #21 : 31.08.2022, 17:07:40 »
Luulisi tollasen 2 k€ loukun pesemisellä pääsevän jo tuntipalkoille.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #22 : 27.09.2022, 06:20:46 »
Missä näiden hiukkasloukkujen kohtuullisen hinnan tulisi karkeasti arvioiden nykyisin pyöriä?           

Carparts-Pros.com (Saksa) varaosaliikkeessä alkuperäinen Peugeot 508 1.6 BlueHDI hiukkasloukku maksaa 610€ (uusi) ja 570€ (tehdashuollettu). Postikuluja tulee noin 40€.

Itselläni on hiukkasloukun vaihto edessä hyvin pian (ajettu 400 000 km). Edellisellä Peugeotin tehdashuolletulla hiukkasloukulla ajoin noin 200 000 km. Ajoin auton ensimmäisellä, mukana tulleella loukulla saman kilometrimäärän.

Muutama vuosi sitten tehdashuollettu loukku maksoi vähän alle 400 euroa. Nykyään ovat jostain syystä melkein samanhintainen. Tehdashuolletussa osasta joudut maksamaan 100-200 euron pantin. Pantin saa takaisin kun lähetät vanhan osan takaisin Saksaan. Se oli aika työläs prosessi, varsinkin kun unohtivat monta kertaa tilittää panttirahat takaisin. Tällä kertaa hintaero niin pieni, ettei tehdashuollettu loukku ole ehkä hintansa/vaivan arvoinen.

Laadullisesti Peugeotin tehdashuolletussa hiukkasloukku vastasi uutta osaa. Tehdashuolletut hiukkasloukut ovat Peugeotin tuottamia alkuperäisiä osia. Tuotetta ei erottanut ulkoisesti tehdashuolletuksi vaan osa kiiltelee kuin uusi. Samoin (omalla kokemuksella) tehdashuollettu osa kestää täysin samat kilometrit kuin uusi loukku.

Ja sitten merkkiliikkeistä vielä. Peugeot ServiceBox näyttää uuden (verrokkina sama 1.6 BlueHDI) loukun hinnaksi noin 800€. Näyttää jostain syystä tehdashuolletun hinnaksi 100 euroa kalliimpaa hintaa (900€) jossa ei ole mitään järkeä, jollei siinä ole valmiina panttimaksua? Suomen merkkiliikkeiden hinnat ovat usein seuranneet ServiceBoxin hintoja. Asennuksesta merkkiliike otti minulta aikoinaan 300€ (sis. sopeutus ja omilla osilla). Nopean päässälaskun mukaan merkkiliikkeessä loukku+asennus (800€+300€) pitäisi maksaa "vain" 1100€ eli melkein puolet vähemmän kuin mitä joku sanoi sen maksavan. Tämä hinta siis ainakin omalla 1.6 BlueHDI kohdalla.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #23 : 27.09.2022, 08:47:54 »
Carparts-Pros.com (Saksa) varaosaliikkeessä alkuperäinen Peugeot 508 1.6 BlueHDI hiukkasloukku maksaa 610€ (uusi) ja 570€ (tehdashuollettu). Postikuluja tulee noin 40€.

Itselläni on hiukkasloukun vaihto edessä hyvin pian (ajettu 400 000 km). Edellisellä Peugeotin tehdashuolletulla hiukkasloukulla ajoin noin 200 000 km. Ajoin auton ensimmäisellä, mukana tulleella loukulla saman kilometrimäärän.

Muutama vuosi sitten tehdashuollettu loukku maksoi vähän alle 400 euroa. Nykyään ovat jostain syystä melkein samanhintainen. Tehdashuolletussa osasta joudut maksamaan 100-200 euron pantin. Pantin saa takaisin kun lähetät vanhan osan takaisin Saksaan. Se oli aika työläs prosessi, varsinkin kun unohtivat monta kertaa tilittää panttirahat takaisin. Tällä kertaa hintaero niin pieni, ettei tehdashuollettu loukku ole ehkä hintansa/vaivan arvoinen.

Laadullisesti Peugeotin tehdashuolletussa hiukkasloukku vastasi uutta osaa. Tehdashuolletut hiukkasloukut ovat Peugeotin tuottamia alkuperäisiä osia. Tuotetta ei erottanut ulkoisesti tehdashuolletuksi vaan osa kiiltelee kuin uusi. Samoin (omalla kokemuksella) tehdashuollettu osa kestää täysin samat kilometrit kuin uusi loukku.

Ja sitten merkkiliikkeistä vielä. Peugeot ServiceBox näyttää uuden (verrokkina sama 1.6 BlueHDI) loukun hinnaksi noin 800€. Näyttää jostain syystä tehdashuolletun hinnaksi 100 euroa kalliimpaa hintaa (900€) jossa ei ole mitään järkeä, jollei siinä ole valmiina panttimaksua? Suomen merkkiliikkeiden hinnat ovat usein seuranneet ServiceBoxin hintoja. Asennuksesta merkkiliike otti minulta aikoinaan 300€ (sis. sopeutus ja omilla osilla). Nopean päässälaskun mukaan merkkiliikkeessä loukku+asennus (800€+300€) pitäisi maksaa "vain" 1100€ eli melkein puolet vähemmän kuin mitä joku sanoi sen maksavan. Tämä hinta siis ainakin omalla 1.6 BlueHDI kohdalla.

Jepjep. 2.2 HDI loukku on se 1544€ + toimitus tuolla kyseisellä verkkosivulla ja esim. autodog ilmoittelee 773€ hintaa. Merkkiliikkeestä en ole asiaa kysellyt. ::)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #24 : 29.09.2022, 11:09:21 »
Carparts-Pros.com (Saksa) varaosaliikkeessä alkuperäinen Peugeot 508 1.6 BlueHDI hiukkasloukku maksaa 610€ (uusi) ja 570€ (tehdashuollettu). Postikuluja tulee noin 40€.

Itselläni on hiukkasloukun vaihto edessä hyvin pian (ajettu 400 000 km). Edellisellä Peugeotin tehdashuolletulla hiukkasloukulla ajoin noin 200 000 km. Ajoin auton ensimmäisellä, mukana tulleella loukulla saman kilometrimäärän.

En löytänyt tuolta samaan autoon hiukkausluokkua sen enempää varaosanumerolla 9823467180 (810 € Suomessa + kiinnitysosat muutman kympin) kuin valitsemalla valikosta "exhausta system" ja sitten "soot particulate filter". Valitsemalla "catalytic converter" löytyi tuo varaosanumero nimikkeellä "Repair Pipe, catalytic converter" ja sille hinta 40 € ja vieressä alkuperäisosa 690 €, jonka linkki ei toiminut.

Tuolla varaosanumerolla löytää sekä DPF:iä että katalysaattoreita. Eikös tuossa ole molemmat erikseen, jos olen oikein ymmärtänyt. Katalysaattori pystyssä koneen edessä ja DPF auton alla vaakatasossa.

Onko siis 200 tkm normaali ajomatka tuolla? Polttaa todella usein ja menee sitten limpmodeen, josta pääsee pois pakottamalla polton DiagBoxilla. Toisaalta tuli elokuussa käytyä Ruotsisa ja ajettua n. 2500 km pääosin 80-120 km/h. Alussa poltti melkein koko matkan Naantaliin eli 170 km, mutta sitten toimi todella hyvin loppumatkan ja polttojen huomaaminen oli vaikeaa eli olivat ilmeisesti lyhyitä. Paluun jälkeen alkoi ongelmat muutaman sadan km pätkäajon jälkeen. Polttaa pitkään (15-20 km 85 km/h) ja usein (viimeisen 10 polton keskiväli 92 km).

DiagBox näyttää loukulle vielä 60 tkm ajomatkaa. Autolla ajettu 215 tkm. Mikä on vaihtokriteeri? Mistä tuo 60 tkm tulee?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #25 : 25.10.2022, 16:43:04 »
Kysyitkö mistä materiaalista se loukku on tehty?

Dieselhybridin (RXH) hiukkasloukussa on samassa paketissa myös katalysaattori.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #26 : 06.11.2022, 15:46:31 »
Luulisi tollasen 2 k€ loukun pesemisellä pääsevän jo tuntipalkoille.

Ilmeisesti dieselhybridin (RXH) loukku tukkeutuu lisäaineesta ja näiden pesulla ei saada toivottua tulosta. Näiden dieselhybrideissä käytettyjen loukkujen rakenne poikkeaa monien muiden autojen käyttämistä malleista.   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #27 : 10.11.2022, 11:10:36 »
Täytyy nyt varoittaa ettei tuolta Carparts-Pros.com (Saksa) nettiliikkeestä kannata enää tilata yhtään mitään. Toimii myös Teile-Profis.de nimellä. Päätin tilata tuolta hiukkausloukun autooni ja pari pakoputken klemmaria. Tilauksesta on mennyt kuukausi ja olen täysin epätietoinen miten tilaus etenee. Lopettivat kommunikaation täysin sen jälkeen kun saivat rahani (noin 800€).

Viimeksi kun 1-2 vuotta sitten tilasin heiltä tuotteita niin asiakaspalvelu ei ollut silloinkaan kehuttavalla tasolla. Usein toimitusajat olivat 2-3 viikkoa vaikka alkuun luvattiin tuotteet noin viikossa (toimittajalta heille 2-3 päivässä + pari päivää heiltä Suomeen). He myös aktiivisesti vastasivat jokaiseen tiedusteluun parin päivän varoituksella (joskin vastaukset oli usein täynnä tekosyitä). Tämän palvelutason ja toimitusajat vielä siedin kun tuotteet olivat huomattavasti edullisempia kuin marmoritiskillä. Useamman kerran tuli tilattua tuolta sellaisia tuotteita jotka olivat 2-3 kertaa kalliimpia marmoritiskillä. Eikä nyt puhuta mistään muutaman kympin säästöistä vaan useiden satojen eurojen säästöistä jopa yksittäisissä tuotteissa. Tuotteet olivat myös aina alkuperäisiä ja virheettömiä.

Nyt toimitusajat ovat näköjään kasvaneet entisestään jo sietämättömiksi ja asiakaspalvelu on muuttunut täysin ala-arvoiseksi.

Tilausten alku meni suht samalla tavalla kuin ennenkin. Panttimaksunkin pyysivät myös nopeasti, mutta siitä etenpäin alkoivatkin ongelmat ja hiljaisuus.

Seuraavassa lyhennelmä tilaukseni vaiheista:

29.09.2020 - Tilasin tuotteen (600€ tilaus) joka maksetaan suoraan ostoskorista PayPal maksuna.
CarParts-Pros: Lähetti automaattisen varmistuksen tilauksesta (jossa erittely jne).

29.09.2020 - Pyysivät panttia
CarParts-Pros: Lähetti sähköpostin jossa vaati 200€ panttimaksua.

30.09.2020 - Lähetin sähköposti koskien panttia
Minä: Kysyin sähköpostilla että onko uudella varaosalla tosiaan panttimaksu? Kerroin että tehdashuolletun varaosan kanssa ymmärtäisin pantin, mutta kun tilasin uuden osan?

05.10.2022 - Meni viisi päivää eikä vastausta tullut.
Minä: Lähetin saman viestin kuin 30.9.2022.

06.10.2022 - Vastasivat ja kysyin lisätietoja panttimaksuun
CarParts-Pros: Kyllä, toimittaja vaatii panttiosan oli tuote uusi tai vanha.
Minä: Ok, no kai sitten pitää maksaa tuo panttimaksu että tilaus etenee, Maksanko panttimaksun PayPal tilillä vai suoraan IBAN pankkisiirrolla. Jos IBAN niin silloin tarvitsen IBAN tili/maksutiedot jne.

11.10.2020 - Meni viikko eikä vastausta tullut.
Minä: Lähetin saman kirjeen kuin 6.10.2022 jossa kysyin minne voin maksaa.
CarParts-Pros: Vastasivat samana iltana, että PayPal käy ja laita tilausnumero viestikenttään niin tietävät mistä tilauksesta on kyse.

12.10.2020 - Maksoin panttimaksun
Minä:Laitoin sähköpostia jossain kerroin että olin maksanut 200€ panttisumman PayPalin kautta.

23.10.2022 - Oli mennyt 1,5 viikkoa ilman että heiltä oli tullut mitään varmistusta tai viestiä missä tilassa tilaus on. Jotenkin olisi kuvitellut että lähettäisivät jonkinlaisen varmistuksen että tilaus on nyt ok kun kerran olin maksanut kaikki tarvittavat maksut (600€ tilaus + 200€ pantin).
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.

29.10.2022 - Meni taas viikko ilman vastausta
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.

01.11.2022 - Lähetin saman viestin vielä kahteen mailiosoitteeseen jotka olin löytänyt netistä.
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.

10.11.2022 - Nyt mennyt liki kuukausi ilman mitään vastausta. Tänään lähetin heille vielä kerran sähköpostia (4 eri osoitetta).
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut tilauksen 29.09.2022 ja vaadittavan pantin 12.10.2022. Jos ette ala vastaamaan niin laitan luottokorttimaksuni perintään PayPalin tai luottokorttiyhtiön kautta.

PS. Kommunikaatio hoidettu englannilla, ei suomeksi. Kirjoitin suomeksi vain tähän foorumille lyhyet tiivistelmät, enkä jaksanut vääntää niitä englanniksi. Sähköpostiosoitteet joihin olen lähettänyt mailia on info@TaxiEinkauf.de, info@teile-profis.de, info@carparts-pros.com, info@kfzteile-profis.de. Vastauksen sähköposteihin sain (alussa) osoitteesta info@teile-profis.de, joskin sähköpostin allekirjoituksessa oli osoite info@kfzteile-profis.de.

Alkaa jo usko loppua sen suhteen että enää vastaavat. Puhumattakaan saanko osia ikinä. Jos eivät vielä vastaa ensi viikkoon mennessä niin teen sitten reklamaation PayPalin kautta. Vähän epäselvä tilanne miten hyvin tuo PayPal ostajien turva toteutuu käytännössä kun en ole ennen joutunut pyytämään rahoja takaisin. Toinen mikä vähän jännittää on se että saako tuota panttimaksua takaisin kun se tehtyyn suorana PayPal siirtona, eikä maksettu/ostettu ostoskorin tai myyjäsivuston kautta.


« Viimeksi muokattu: 10.11.2022, 11:38:34 kirjoittanut am_tiainen »

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #28 : 11.11.2022, 00:00:22 »
Päivitystä...

En tiedä oliko nyt vain tuuria vai yhteensattumaa, mutta tänään CarParts-Pros/Teile-Profis lähetti minulle iltapäivällä sähköpostin missä oli tilauksen PDF kuitti. Siitä meni muutama tunti niin sain sähköpostia DHL deutsche:sta että Car-Parts-Pros on lähettänyt minulle paketin (mukana seurantanumero).

Nämäkin sinänsä vain automaattiviestejä. Eivät itseasiassa ole edelleenkään vastanneet minulle kyselyihin missä tilassa tilaukseni on. Eli asiakaspalvelu on täysi nolla. En voi suositella liikettä kenellekään (varsinkin jos tuotteilla on kiire).

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - HDi Hiukkasloukun vaihto
« Vastaus #29 : 11.11.2022, 08:11:42 »
Oma kokemus saksalaisista verkkokaupoista on se etteivät vastaa englanniksi lähtettyyn postiin yhtä herkästi kuin saksaksi kirjoitettuun. Yhdessä tapauksessa en saanut vastauksia ennen kuin mukana oli saksaksi kirjoitettu osuus. Jos firmalla on suomenkieliset sivut niin palvelua on saanut myös suomeksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.