Täytyy nyt varoittaa ettei tuolta
Carparts-Pros.com (Saksa) nettiliikkeestä kannata enää tilata yhtään mitään. Toimii myös
Teile-Profis.de nimellä. Päätin tilata tuolta hiukkausloukun autooni ja pari pakoputken klemmaria. Tilauksesta on mennyt kuukausi ja olen täysin epätietoinen miten tilaus etenee. Lopettivat kommunikaation täysin sen jälkeen kun saivat rahani (noin 800€).
Viimeksi kun 1-2 vuotta sitten tilasin heiltä tuotteita niin asiakaspalvelu ei ollut silloinkaan kehuttavalla tasolla. Usein toimitusajat olivat 2-3 viikkoa vaikka alkuun luvattiin tuotteet noin viikossa (toimittajalta heille 2-3 päivässä + pari päivää heiltä Suomeen). He myös aktiivisesti vastasivat jokaiseen tiedusteluun parin päivän varoituksella (joskin vastaukset oli usein täynnä tekosyitä). Tämän palvelutason ja toimitusajat vielä siedin kun tuotteet olivat huomattavasti edullisempia kuin marmoritiskillä. Useamman kerran tuli tilattua tuolta sellaisia tuotteita jotka olivat 2-3 kertaa kalliimpia marmoritiskillä. Eikä nyt puhuta mistään muutaman kympin säästöistä vaan useiden satojen eurojen säästöistä jopa yksittäisissä tuotteissa. Tuotteet olivat myös aina alkuperäisiä ja virheettömiä.
Nyt toimitusajat ovat näköjään kasvaneet entisestään jo sietämättömiksi ja asiakaspalvelu on muuttunut täysin ala-arvoiseksi.
Tilausten alku meni suht samalla tavalla kuin ennenkin. Panttimaksunkin pyysivät myös nopeasti, mutta siitä etenpäin alkoivatkin ongelmat ja hiljaisuus.
Seuraavassa lyhennelmä tilaukseni vaiheista:
29.09.2020 - Tilasin tuotteen (600€ tilaus) joka maksetaan suoraan ostoskorista PayPal maksuna.
CarParts-Pros: Lähetti automaattisen varmistuksen tilauksesta (jossa erittely jne).
29.09.2020 - Pyysivät panttia
CarParts-Pros: Lähetti sähköpostin jossa vaati 200€ panttimaksua.
30.09.2020 - Lähetin sähköposti koskien panttia
Minä: Kysyin sähköpostilla että onko uudella varaosalla tosiaan panttimaksu? Kerroin että tehdashuolletun varaosan kanssa ymmärtäisin pantin, mutta kun tilasin uuden osan?
05.10.2022 - Meni viisi päivää eikä vastausta tullut.
Minä: Lähetin saman viestin kuin 30.9.2022.
06.10.2022 - Vastasivat ja kysyin lisätietoja panttimaksuun
CarParts-Pros: Kyllä, toimittaja vaatii panttiosan oli tuote uusi tai vanha.
Minä: Ok, no kai sitten pitää maksaa tuo panttimaksu että tilaus etenee, Maksanko panttimaksun PayPal tilillä vai suoraan IBAN pankkisiirrolla. Jos IBAN niin silloin tarvitsen IBAN tili/maksutiedot jne.
11.10.2020 - Meni viikko eikä vastausta tullut.
Minä: Lähetin saman kirjeen kuin 6.10.2022 jossa kysyin minne voin maksaa.
CarParts-Pros: Vastasivat samana iltana, että PayPal käy ja laita tilausnumero viestikenttään niin tietävät mistä tilauksesta on kyse.
12.10.2020 - Maksoin panttimaksun
Minä:Laitoin sähköpostia jossain kerroin että olin maksanut 200€ panttisumman PayPalin kautta.
23.10.2022 - Oli mennyt 1,5 viikkoa ilman että heiltä oli tullut mitään varmistusta tai viestiä missä tilassa tilaus on. Jotenkin olisi kuvitellut että lähettäisivät jonkinlaisen varmistuksen että tilaus on nyt ok kun kerran olin maksanut kaikki tarvittavat maksut (600€ tilaus + 200€ pantin).
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.
29.10.2022 - Meni taas viikko ilman vastausta
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.
01.11.2022 - Lähetin saman viestin vielä kahteen mailiosoitteeseen jotka olin löytänyt netistä.
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut pantin 12.10.2022.
10.11.2022 - Nyt mennyt liki kuukausi ilman mitään vastausta. Tänään lähetin heille vielä kerran sähköpostia (4 eri osoitetta).
Minä: Mikä on tilaukseni tila? Olen maksanut tilauksen 29.09.2022 ja vaadittavan pantin 12.10.2022. Jos ette ala vastaamaan niin laitan luottokorttimaksuni perintään PayPalin tai luottokorttiyhtiön kautta.
PS. Kommunikaatio hoidettu englannilla, ei suomeksi. Kirjoitin suomeksi vain tähän foorumille lyhyet tiivistelmät, enkä jaksanut vääntää niitä englanniksi. Sähköpostiosoitteet joihin olen lähettänyt mailia on info@TaxiEinkauf.de, info@teile-profis.de, info@carparts-pros.com, info@kfzteile-profis.de. Vastauksen sähköposteihin sain (alussa) osoitteesta info@teile-profis.de, joskin sähköpostin allekirjoituksessa oli osoite info@kfzteile-profis.de.
Alkaa jo usko loppua sen suhteen että enää vastaavat. Puhumattakaan saanko osia ikinä. Jos eivät vielä vastaa ensi viikkoon mennessä niin teen sitten reklamaation PayPalin kautta. Vähän epäselvä tilanne miten hyvin tuo PayPal ostajien turva toteutuu käytännössä kun en ole ennen joutunut pyytämään rahoja takaisin. Toinen mikä vähän jännittää on se että saako tuota panttimaksua takaisin kun se tehtyyn suorana PayPal siirtona, eikä maksettu/ostettu ostoskorin tai myyjäsivuston kautta.