Kirjoittaja Aihe: 307 - Konepellin lukon säätö  (Luettu 492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mval

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
307 - Konepellin lukon säätö
« : 29.12.2022, 20:18:48 »
Auto: 307 vm. ????

Konepellin lukitus on tähän asti toiminut moitteetta mutta kun pitäisi lähteä katsastukseen niin nytpäs ei lukkiudu.
Rintapellin mekanismi näyttäisi toimivan hyvin mutta siinä ei ole mitään säätöä kuten ei ole konepellin vastakappaleessakaan... Konepellin säätökumit näyttäisi olevan kiinteät.
Mikäs nyt neuvoksi?

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 234
Vs: 307 - Konepellin lukon säätö
« Vastaus #1 : 29.12.2022, 23:56:07 »
Rintapellin mekanismi näyttäisi toimivan hyvin mutta siinä ei ole mitään säätöä kuten ei ole konepellin vastakappaleessakaan...

Tarkoitat varmaan "lukkopellissä" olevaa lukkoa, jonka ilmeisesti saa lukittua pellin ollessa auki? Lukko kannattaa voidella ja varmistaa että vaijeri palautuu kunnolla. Lukko mahdollisesti hieman jumittaa ja salpa ei kerkeä lukittua kun pellin laittaa kiinni.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

mval

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 307 - Konepellin lukon säätö
« Vastaus #2 : 30.12.2022, 06:48:37 »
Mekanismi herkistelty ja toimii hyvin kun ruuvimeisselillä laukaisee. Tarvitsee vielä katsoa kantaako vaijeri jota en usko kun ilmakin lämpeni plussan puolelle.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Konepellin lukon säätö
« Vastaus #3 : 30.12.2022, 15:43:35 »
Jos lukko ja lukkokieli toimivat hyvin eikä voitelu auta niin ei kai tuossa voi muuta vikaa olla kuin se, että jostain syystä lukkolaitteeseen, lukkopeltiin tai konepellissä olevaan vastakappaleeseen on tullut jokin ulkoinen voima jolloin joku nosta em. paikoista on vääntynyt? Kannattaa katsoa ettei mikään pelti tai osa näytä vääntyneeltä.

mval

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 307 - Konepellin lukon säätö
« Vastaus #4 : 30.12.2022, 17:50:48 »
Tarvii katsella päivänvalossa osia. Saattaapi olla että konepelti on tiputettu niin että turvasalpa on ollut välissä ja konepellin vastakappale olisi poissa paikaltaan. Kukaan ei tunnusta mutta... :-\