Kirjoitetaanpa tänne ohjeet kun on tuoreessa muistissa.
Nosta apukuskin rengas ilmaan ja poista sisälokasuoja.
Poista apulaitehihna.
Tue moottori alapuolelta vaikkapa tunkilla ja laita puupala väliin.
Avaa moottorinkannakkeen pultit. Nämä ovat torx T-50 pultteja, hommaa LAADUKAS hylsy yms, voivat olla tiukassa.
Avaa muovisuojan pultit, nämä ovat 6mm pultteja, kapea avain tarvitaan.
Avaa hihnapyörän kolme kiinnityspulttia 13mm avaimella. Älä löysää isoa pulttia.
Poista alempi muovisuoja 3kpl 10mm avaimella.
Irroita öljynsuodatin.
Ajoita moottori. Nokka-akseleihin 2kpl 8mm pulttia valmiiksi ja kampiakseliin 6mm 45asteeseen käännetty pultti.
Tässä kuva kampiakselin lukituksesta. Öljynsuodattimen takana tuo musta tanko.
Pyöritä konetta kampiakselin pultista (22mm) kunnes nokat ovat kohdikkain. Jätä avain paikoilleen ja kokeile laittaa kampiakselin lukitustappia kun samalla nytkytät vähän edestakaisin kampiakselia avaimella. M6 pultin pitäisi lopulta loksahtaa kohdilleen.
Laita M8 pultit nokkiin.
Löysää hihnankiristimen pultti 13mm avaimella ja käännä löysälle 6mm kuusiokoloavaimella.
Vanha hihna pois ja uusi paikoilleen.
Vaihda ohjainrulla ja kiristysrulla sekä suositeltavaa myös vesipumppu vaihtaa.
Uusi hihna paikoilleen linjaa kampiakseli-ohjainrulla-pakonokka-imunokka. Löysät pois laittaessa.
Poista lukitustapit.
Kun hihna on paikoillaan kiristä kiristin vähän ylikireälle ja pyöritä pari kierrosta.
Sitten normaaliin tiukkuuteen "hahloonsa" ja pyöritä pari kierrosta ja tarkista, että viisari näyttää oikeaa asentoa.
Kasaa käänteisessä järjestyksessä ja tarkista samalla apulaitehihnan ja kiristysrullan kunto.