Joo, alan huomenna soittelemaan korjaamoille aikaa mahdollisesta vian paikantamisesta ja pitää katsella siitä eteenpäin.
Tässä tuli vielä mieleen yksi asia, jota en ollut heti yhdistänyt tähän vikaan (vaikka olisi ehkä pitänyt). Eli kun tuossa talvella oli pahimmat pakkaset n. -30 asteen kohdilla, auto heitti lähes heti käynnistyksen jälkeen lämmöt tappiin (eli kova pakkanen, enintään n.1-2 minuuttia käynnistyksestä ja lämmöt huitelee reilusti 90 paremmalla puolella, lopulta tapissa). Tämän episodin aikana puhaltimesta tuli vain kylmää. Auton termostaatissa on muutenkin ilmeisesti tyyppivikaa, koska lämmöt ovat normaalisti pikkasen 90 alapuolella. Lähempänä oikeastaan sitä edellistä mittarin viivaa kuin 90 astetta.
Eli lämmöt nousi nopeasti ja tais olla moottoritiellä, kun alkoivat huudella tapissa. Siinä vaiheessa pysäytin auton moottoritien reunaan ja sammutin hetkeksi. Ihan tarkasti en enää muista, kun asiasta on se muutama kuukausi, mutta pienen "jäähdyttelyn" jälkeen käynnistin auton ja vaikka lämmöt taisivat nousta edelleen tappiin, oli auto pakko ajaa pois. Siinä taisi tulla matkaa yhteensä joku ~10-15 kilometriä. Episodi jäi kuitenkin unohduksiin, koska "vika" korjaantui joko samana tai seuraavana päivänä lämpimässä parkissa seisotuksen jälkeen. Sen jälkeen itsessään tallaista ongelmaa ei ole ollut, mutta olisiko tuo tapahtuma voinut vaikuttaa jotenkin nykyiseen vikaan?
Tapahtuman jälkeen autossa oli itseasiassa palaneen haju päivän pari, mutta epäilin sen johtuvan tuulettimesta tai ilmatoinnista. Kun haju sitten itsestään hälveni, eikä mitään ulkoisia tai näkyviä/tuntuvia vaurioita ollut, asia jäi sikseen. Olisko tuossa voinut kärähtää kannen tiivisteet tai muuta? Perkule, nyt kun jälkiviisaana miettii, niin autohan olisi pitänyt käyttää korjaamolla ainakin tarkastuksessa jo tuolloin