Kirjoittaja Aihe: Pyöränpultit  (Luettu 60145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mertzi60

  • Vieras
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #45 : 09.09.2017, 18:39:50 »
Auto: 1997 406 1,8 (XU7).

Käykö noissa 406sissa peltivanteen pultit aluvanteille (Pösön omat) vai pitääkö olla ihan varta vasten aluvanteen pultit?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 198
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #46 : 09.09.2017, 18:52:22 »
Pösön aluvanteille pitää olla omat prikka pultit, peltivanteelle on omansa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SEL

  • Vieras
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #47 : 10.09.2017, 10:40:07 »
Olen törmännyt kolmenlaisiin pultteihin, on pelkkä kartio, sitten on laippapultti ja sitten on yhdistelmä jossa molemmat. Olen nähnyt käytettävän yhdistelmäpulttia peltivanteessa ja toimii, mutta nyt huomasin uudessa kulkineessani että vanteissa on reiät joissa on sekä laippa että kartio.

Mitä tulee kartiopulttien sopivuuteen, kartio on kartio, ainoastaan kierreosan pituus kannattaa varmistaa ainakin takapäässä ettei ota kässärirojuihin kiinni (liian pitkä pultti) tai vastaavasti jos pultti on lyhyt, että kierrettä on riittävästi kunnon kiinnitykseen. Ja aina rasvaa väliin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 198
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #48 : 10.09.2017, 14:30:10 »
Joo, ne kartiolaippa pultit on tarkoitettu autoon jossa on varapyörä peltivanteella, käsittääkseni lähinnä väliaikaiseen käyttöön. Aikaisemmin niissä malleissa joissa oli aluvanteet vakiona oli erilainen varapyörän vanne.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 290
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #49 : 01.11.2021, 02:09:39 »
Olen törmännyt kolmenlaisiin pultteihin, on pelkkä kartio, sitten on laippapultti ja sitten on yhdistelmä jossa molemmat. Olen nähnyt käytettävän yhdistelmäpulttia peltivanteessa ja toimii, mutta nyt huomasin uudessa kulkineessani että vanteissa on reiät joissa on sekä laippa että kartio.

Mitä tulee kartiopulttien sopivuuteen, kartio on kartio, ainoastaan kierreosan pituus kannattaa varmistaa ainakin takapäässä ettei ota kässärirojuihin kiinni (liian pitkä pultti) tai vastaavasti jos pultti on lyhyt, että kierrettä on riittävästi kunnon kiinnitykseen. Ja aina rasvaa väliin.

Jos ei menisi liian helpoksi tuo valinta, noita pyöränpultteja on ainakin 11 erillaista. Tuossa on luettelo

https://www.expressmagnet.eu/pub/90/pultit-mutterit-pinnanpultit/index.html#p=1

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #50 : 01.11.2021, 09:09:17 »
Ja "parhailla" on autossa sekaisin vanteita joihin menee vanha prikkapultti ilman kartiota ja niitä vanteita joihin menee uudempi prikkapultti kartiolla ja tietenkin vielä Coupen vanteet jotta pitää olla sen muutaman millin pidemmät. Saa renkaanvaihdossa olla tarkkana :-)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 908
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #51 : 01.11.2021, 13:01:15 »
Marmorilta rekkarin mukaan yksi malliksi ja sitten loput muualta, originaalitkaan ei paljoa kustanna.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -