Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 8860 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #45 : 18.06.2022, 23:39:03 »
Pääsi pitkästä aikaa harrastamaan varikolle. Jotain tässä nyt on. Kun otin sulakerasiaa irti ja pääsin sitä kunnolla katsomaan. niin oli palanut yksi uusi sulake. Tuo Relay Box sulake. Aikesemmin oli palanut kaksoisreleen virransyöttö. Ja sitten kun kaksoirelettä pyörittelin johtojen päässä niin se alkoi kytkemään itsestään. Suuttimet napsuu ja pumppu käynnistyy. Mitä minä en tajua tässä. onko se jothosarja mennyt. Ja starin releen kärjet oli menneet huonoon kuntoon. Minä en edes tiennyt mikä rele se oli kunnes jostakin löysin sulakekaavion. Se selitää sen käynnistymättömyyden kun virta avainta kääntää aikasemmin. Eli pari vikaa oli päällä samaan aikaaan. Mutta mikä tuo jäljellä oleva oikein. Onko se niin heikko se kelan ohjausvirta, että kun relettä kääntelee niin se kytkee. Minulla on sellainen aukinainen rele. Aikasemmin sain käyntiin niin, että panin pahvin releen väliin. Nyt käy semmosia pitkiä hörähdyksiä mutta sitten kuolee. Mitä minä en ymmärrä?Onko BSI sitten joku rele jumissa. Meneekö sieltä ECU:lle syöttö vai tästä sulakerasiasta? Ja sitten kun katoin sulakekaaviota, niin öljysumun putken lämmitys on samassa kuin ruiskujen virransyöttö. Ja huomasin aikasemmin, että lämmitin oli päällä vaikka ei ollut avain ees paikoillaan. Onko se releen kautta? Vai onko se tuossa pohjassa se ongelma? Kun tuntuu, että se on noista sulakkeista kiinni. Onko siellä yhtenäinen kisko mikä syöttää sulakkeita ja se on syöpynyt? Kun eikö ECU maadoita suuttimia?
« Viimeksi muokattu: 19.06.2022, 00:02:34 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #46 : 19.06.2022, 16:41:39 »
Pari askelta eteen ja yksi taakse. Käytin sulakkeet irt ja laitoin vähän voidetta. Ja käytin tietokoneen liittimet irti. Niin kas. Polttoainepumpun rele alkoi toimimaan kuten pitääkin. Eli pitää sen kymmenen sekunttia päällä ja sammuu. Ja virrat kääntää niin joku rele napsahtaa jossain terävästi mitä ei ole aikasemmin ollut. Se oli oikea se arvelu, että se releen ohjausjännite on heikko. Se korjaantui liittimen liikuttelulla. Sisälläkin joku rele napsuu nyt. Autohan rykäsee alkuun komeasti ja käy kyllä pilotilla. Mutta jos pidän pilottia ja yritän kaasuttaa niin ei kierrokset nouse. Eli onko minulla aivot menneet? Yksi mitä minä epäilen että akun erotusrele toimii jotenkin epäjohdonmukaisesti. Se kun naksuu randomi ajoissa kun auton sammuttaa. Mutta auto lopetti starttaamisen tämän operaation jälkeen. Se pitää alkaa kattomaan ne sulakkeet uudelleen. Mutta siinä voi kovin kummoinen vika olla, kun se toimi niin terävästi aikasemmin.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #47 : 20.06.2022, 18:10:49 »
.Kyllähän se vika taitaa olla tässä. Startti toimii ihan normaalisti, siinä on joku lämpörele. Pitää alkaa kattomaan IMMO off vastaavaa. Näky olevan puoltoistasataa.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2022, 18:57:57 kirjoittanut PeugeotDriver »

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #48 : 20.06.2022, 22:33:29 »
Kokeilitko jossain vaiheessa väärää tyyppiä olevaa kaksoisrelettä? Se voi aiheuttaa oikosulun ECUssa, kun maadoittavaan tuloon laitetaan suoraan jännitettä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #49 : 20.06.2022, 22:55:20 »
Niet, tällaista ei ole käynyt. Mutta hyvä huomo. Mutta voin toki tuon tarkistaa. kun ne ei muistaakseni mene pistokkeeseen. Olen joskus laittanut 406 väärän ja se jäi käyntiin, mutta siitä viilasin silloin sen nastan pois. Mutta on siellä kyllä suojaimet sentään, ei se nyt tuosta vain hajoa. Putsasin ECUN liittimet ja nyt pumppu kytkee terävästi ja on painetta. Suodatin vaihdettu. Kipinääkin on kun pilottia antaa niin käy. Suuttimet saa virtaa, kun naksuu. Kaksoisakkureleen kärjeet puhistin. Ja se tuntuu kytkevän terävämmin. Sulakkeet katoittu moneen kertaan. Nokka ja kampiakseli tunnistimet katottu. MAP katottu. Ja se käy kyllä viallisellakin. Pitää vielä kerran käydä läpi virtakaavio. Mutta kyllä tämä vaikuttaa että aivot on menneet. Kun se varmaan antaa täydet ensin suuttimille ja se hörähtää komeasti ja sitten kuolee. Eli silloin kun pitäisi alkaa antamaan haka aaltoa suuttimille. Ja eihän ne kaikki voi mitenkään mennä samaan aikaan, suuttimet meinaan. Pitää vielä kattoa se jännite kun starttaa. Että häviääkö se. Voi, että kun ei ole sitä oskiloskooppia.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #50 : 04.07.2022, 13:57:07 »
Noniin, nyt on kummatkin. Sain oliko se nyt neljä tarjousta. Yksi oli Latviasta, nin se taitaa olla paras. Britestä tulee posti nopeasti, mutta saataa joutua maksamaan tullia. En tiiä miten se on nykyään.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #51 : 24.07.2022, 12:07:34 »
Noniin. Pääsin harrastamaan. ECU tuli kloonattuna takaisin. Polttoainepumppu alkoi toimimaan täsmällisemmin ja ihme naksuminen jäi vähemmälle. Ja ajonesto tunnistaa avaimen. Eli se on nyt katsottu. Ongelmaa se ei poistanut. Tutkin lisää. Eli kipinää saa ja polttoainetta. Ja mottori käy pilotilla normaalisti. Mutta huomsin että PA-paine on liian korkea. 0.4 MPa kun nimellinen paine on 0.3 Mpa. Kun lasken painetta 1/5 Mpa lukkopihdeillä niin saan vasteen kaasulle ja auto käy pitempään. Kun mittasin suuttima niin sain niistä melko tasaisen 15 Ω lukemat. Ja liittimistä puoli Volttia, joka kertoo, että siellä on kaikki kunnossa. Vai onko. Paljonko suuttimille menevä jännite pitäisi olla? Voiko paine olla niin kova, että suutin ei avaudu? Vai pitääkö ohjausjännite olla isompi? Eikö siinä olle nimellisjännite. Kumpi karva on positiivinen niin voisi syöttää suoraan jännitettä. Koska ECU katkoo potentiaalia. Lueskelin Polttoainesuuttimien ominaisuuksien mittaaminen, opinnäytettä ja katselin siinä karttaa niin paine voi olla ½ Mpa ja jännite seilata 3 Voltista, nimelliseen. Pitää lähteä mittaamaan. Näyttäsi että jännitettä ei tule suuttimille.
 
« Viimeksi muokattu: 24.07.2022, 12:42:56 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #52 : 24.07.2022, 12:48:49 »
Harmi, että vielä tökkii. Missä kloonautit ecun? Eräs 206 kysyi BSI-jeesiä. Autosi DAMin ja tietojen mukaan varmistus sähkökuvista. Auton tiedot? Plussa yleensä yhteinen ja lenkitetty suuttimille, huom. bensamalliseissa, kun tein etanolikäyttöiseksi, niin tutkin. Jännite käydessä 14 V. Mittaa pistokkeet irti ohmeilla, onko johtimet lenkitetty. Arvaan, että vika on kuitenkin toisaalla ja tuurilla/aikanaan löytyy.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2022, 12:53:36 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #53 : 24.07.2022, 13:02:54 »
Ei tämä nyt niin harmita. Ei tässä isoja rahoja ole laitettu. Ja ajttelin laittaa sen sitten joksus tuonne missä tekevät näihin ECU:hin RE 85 karttoja. Tämä olisi kätevaa kun on kaksi ECU:a. Tämä on minulle mielenkiintoinen vianhaku ja opettava. Minulla on kyllä yhden foorumilaisen laittama sähkökaavio. Mutta se on sille uudemmalle sulake rasialle. Minun  pitäisi saada juuri tämän auton kaavio. Onko jollakin lisenssi että saisin tuon. Lueskelin tuossa tuota teoriaa. Ja uskallan menna mittailemaan suuttimen liittimetlä jännitteitä. Siis tässähän silmukka kiristyy koko ajan vian ympärille.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #54 : 24.07.2022, 13:45:33 »
Mittasin tosiaan. Että siinä on positiivinen johto ja sitten on toinen mikä menee suoraan ECU:lle. Näin minä sitä kattelin. Se menee virrat päällä suoraan maahan. Uskaltaisikohan sitä antaa suoraan virtaa positiiviseen. Siinä on vain pari Volttia ja arvo ei muutu. Se näyttää poikkinaiselta johdolta tai releen kärkien vuodolta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #55 : 24.07.2022, 16:52:12 »
ECU:lle menee molemmat johdot suuttimilta, XU-moottoreissa vielä syötettiin 12 V suuttimille kaksoisreleen kautta, mutta uudemmissa ECU:lta tulee suoraan suuttimien yhteinen syöttö. Sitä jännitettä pätkitään suuttimen aukioloajan mukaan ja jännite mitattaessa nousee keskimääräisen jännitteen tasalle. Kun suuttimet ovat 100 % ajasta auki niin jännite on 12 V ( välttämättä ei tapahdu koskaan). Kuulehan sen suuttimien napseen jos ne toimivat.
Aikaisemmin olit mitannut bensapaineeksi 3,35 bar, miksi se nyt olisi kasvanut ?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #56 : 24.07.2022, 17:41:41 »
Ei se niin kyllä mene. Suuttimille tulee auton jännite ja ECU ohjaa maadoitusta. Näin se pitäisi olla. Korjatkaa toki jos menee pieleen. Ja mittasin että 2 V olis toisessa johdossa ja sitten toinen on maa. Se vaikutti diodin vuotovirralta. Nyt vaidoin vanhan ECU:n ja sitten ei enää PA-pumppu toiminut lainkaan. Sitten kun minulla on suorasyöttö niin se sitten tulee suuttimille täysi jännite, a toinen on edelleen maa. Hain uuden kaksoisreleen, mutta en voi ymärtää, että käyttämätön rele olis jotenkin viallinen. Yksi tapa ratkaista tämä olisi antaa suoraan jännite suuttimelle ja katsoa mitä tapahtuu. Mutta kun selvästi vanha ECU on viallinen PA-pumpun ohjauksen osalta niin tämä on vaikea toteuttaa. Ja tuntuu, että ei uskalla toimivalla ECU:lla testiä tehdä. Polttaineen paine ei ole yhtäkkä kasvanut. Mutta kun se on virrat päällä .3 MPa niin se on startatessa .3½ MPa. En ole kovin kaukana ratkaisusta, mutta jotakin tässä on mitä en ymmärrä? Ajattelin nyt kokeilla uudella ja laittaa syötön suoraan rasialta 5A sulakeen kautta suuttimen kantaan. Se kertoisi katkenneesta johdosta. Mistä se johtuu, että kun annan pumpulle suoraan virtaa, niin suuttimen jännite on niin, kuin pitää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #57 : 24.07.2022, 20:53:54 »
Just noin, laita vaan 12V akusta 10A sulakkeen kautta suuttimien yhteiseen plussajohtoon. Siis autosi on mttori on mallia, pudonnut pois aiheesta? Ref. 407 PSF-sulakeboxin rekvika on ohitettu tuomalla erillisen releen kautta 12V suuttimien ja bensapumpun syöttöön. Ecun ja boxin välinen ohjausvirta (kun startataan, niin aktivoituu) ohjaa relettä siksi, että auton virrat päällä ei bensapumppu kävisi ja on näin myös turvaseikka.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #58 : 24.07.2022, 21:18:27 »
Kylllä aivot(kin) oli menneet. Vanhoilla aivoilla, et startannut kuin hetken ja jäi sitten startin herätevirta, mykäksi. Ja polttoainepumppu ei toiminut ollenkaan. Tai se toimi hetken oikeinj ja sitten lakkasi. Uusilla aivoilla starttaa ja pumppu toimii täsmällisesti ja sen kymmenen sekunttia. Ennen tätä käytin pilotilla. Jännite suuttimelle tulee ja huojuu hieman 12 kahta puolen. Ja kun kaasuttaa niin on  vastetta ja jännite tippuu hieman. Tokihan yleismittarista ei voi mitään varmaa sanoa vaan scooppi olla pitäisi. Ja nyt tuntuu siltä, että on varma löydös. Laitoin suutinkiskin irti ja mittauksen plussaan ja lisäksi painemittarin. Paine on .3 ja nousee startatessa.3½ MPa.  Ja kun katsoo niin sieltä tulee tupsaus ja sen jälkeen ei mitään. Tai hyvin vähän. Kun sieltä pitäisi tulla aika lailla sumua koko ajan. Näyttäisi melko varmalta siis, että suuttimet ovat jumittaneet. Kierroslukumittari seuraa mottorin käyntinopeutta. Scoopilla tietysti näkisi että onko haka-aaltoa. Eli voisi rajata vikaa vielä enemmän.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2022, 21:22:27 kirjoittanut PeugeotDriver »

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #59 : 24.07.2022, 22:55:05 »
Sorry, sekoilin ja muistin että kyse oli facelift-mallista, 2001-mallisessa tosiaan suuttimien syöttö kuten XU-moottoreissa kaksoisreleen kautta.
Lainaus
Mistä se johtuu, että kun annan pumpulle suoraan virtaa, niin suuttimen jännite on niin, kuin pitää.
Jos bensapumpun liitin on kiinni virtaa antaessa niin jännite kiertää samalla kaksoisreleen kärkien kautta suuttimille.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2022, 23:10:57 kirjoittanut EFL605 »