Jakohihnan (ja muiden jakopään osien) vaihtovälin venyttäminen on väärä paikka säästää, vaikka omat ja muiden kokemukset käytettyjen hihnojen kunnosta olisivatkin hyviä. Sehän on hyvä juttu, jos käytetty hihna on ollut vaihtoa suoritettaessa vielä silmämääräisesti tarkasteltuna hyvässä kunnossa, koska näin asian pitääkin olla. Ei sitä vaihtoväliä olekaan ajoitettu siten, että vaihtokohdassa hihna olisi huonossa kunnossa. Olisin huolestunut, mikäli hihna menisi huonoon kuntoon valmistajan suositteleman vaihtovälin aikana, koska tällöin vaihtoväli olisi määritelty väärin (ei pelivaraa).
Kuten aiemminkin on todettu, hihnan ja muiden osien kokemaan rasitukseen vaikuttavat monet tekijät (esim. ajotapa ja ajo-olosuhteet).
Jos haluaa säästää, niin ostaa osat itse muualta kuin merkkiliikkeestä ja tekee myös työn itse tai sitten teettää homman "puolet halvemmalla" jossain muualla kuin merkkiliikkeessä. Tarvikeliikkeestä voi ostaa samat Gates-merkkiset hihnat, joita merkkihuoltokin käyttää, kiristinrullien SKF:n valmistamat laakerit ovat taatusti parhaasta päästä, yleensä myös vesipumpun saa tarvikeosana huomattavasti halvemmalla ja hihnan kireyden säädön voi hoitaa sopivan mittalaitteen omaavassa huollossa, jollei itselle ole kehittynyt sopivaa "näppituntumaa", johon luottaisi riittävästi.
Mutta monessa tapauksessa ei sentään ole pilkulleen noudatettava ilmoitettua vaihtoväliä, vaan vaihtoa voi harkintaa käyttäen lykätä esim. lähitulevaisuudessa tapahtuvien muiden huoltojen yhteyteen. Usein myös hihnan kuntoa on helppo seurata, kun irrottaa esim. ylimmäisen osan hihnasuojasta (en kuitenkaan tarkoita, että vaihtoa lykättäisiin kymmenillätuhansilla kilometreillä vain siksi, että se hihna näyttää hyvältä em. tavalla tarkasteltuna).