Kirjoittaja Aihe: 3008 - Nakuttava/säksättävä ääni kaasua painettaessa (HDi)  (Luettu 2947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikkoTee

  • Vieras
Auto: xxxx 3008 1,6 e-HDi 115.

Eli ostin juuri e-hdi 115 koneisen 3008:n ja kun esim risteyksestä lähtee niin kuuluu sellainen säksätys alussa. Oisko ehkä 2000rpm kohdalla. Muutenhan tuon käyntiä ei juuri kuule edes kabiiniin. Ääni vähän kuin joku hydraulinen venttiilinnostin aikanaan vanhoilla öljyillä. Onko ihan normi vai vienkö suoraan myyjäliikkeeseen?

MikkoTee

  • Vieras
Tarkennuksena, kuuluukin noin tuhannen kierroksen paikkeilla ja myös vaihde vapaalla.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 349
  • Jotenkuten
Vuotaskohan suuttimen/mien pohjatiivisteet, aiheuttaa juuri tuollaista säksätystä?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

MikkoTee

  • Vieras
Kuuluuko tuossa juuri pelkästään alakierroksilla tuo ääni? Omassa jos on kierroksia enemmän niin ei kuulu kaasua painaessa mitään ylimääräistä.

TKI

  • Vieras
Auto 3008 Vti vm.2012
Tuollainen säksättävä ääni tulee myös bensakoneesta jos sattuu olemaan moottoriöljyt ihan siellä alaviivan lähellä. Venttiilit ilmeisesti pitää ääntä kun pihasta lähtee liikkeelle. Ääni poistuu kyllä nopeasti parin kiihdytyksen jälkeen ja lisäämällä moottoriöljyä tuo jää heti pois.

MikkoTee

  • Vieras
Mulla öljyt vaihdettu noin 1000km sitten ja on ylärajassa.

SEL

  • Vieras
Katsoppas apulaitehihnan kiristäjiä (2 kpl) josko ne vemputtaa paljonkin. Edellisessä pösössä juurikin tuo kiristin aiheutti säksättävän äänen.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 783
Auto: xxxx 3008 1,6 e-HDi 115.

Eli ostin juuri e-hdi 115 koneisen 3008:n ja kun esim risteyksestä lähtee niin kuuluu sellainen säksätys alussa. Oisko ehkä 2000rpm kohdalla. Muutenhan tuon käyntiä ei juuri kuule edes kabiiniin. Ääni vähän kuin joku hydraulinen venttiilinnostin aikanaan vanhoilla öljyillä. Onko ihan normi vai vienkö suoraan myyjäliikkeeseen?

Tottakai kannattaa olla heti yhteydessä myyjäliikkeeseen kun kerran juuri ostettu.
Aiemmin mainittu suuttimien/suuttimen vuoto voi olla kuitenkin arvokas korjattava työn osalta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

MikkoTee

  • Vieras
Ja nämä suutinviat jne kuuluu takuuseen? Vai luistaako näistäkin liikkeet vastuusta?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 783
Kaupanteossa on aina pidettävä neuvottelua mahdollisena. Asiat kun esittää ystävällisesti mutta itsevarmasti, hommat kyllä hoitunevat jos kunniallinen myyjäliike.
Takuuta tuskin tuossa on mutta kyllä kuluttaja on aina vahvoilla ostaessaan tuotteen liikkeestä.
-Onko auto vastannut sitä missä kunnossa kaupattu? Jos ei, selvä tapaus, myyjä vastaa virheestä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

MikkoTee

  • Vieras
Parilla korjaamolla nyt käyty,mutta ääni aina hävinnyt kun siellä testattu. Huohotinputki heilui kyllä hiukan,mutta voiko sekään tätä tehdä? Nyt testien perusteellä kropisee vain kylmänä. Samanlaiselta kuulostaa kuin edellisessä Volkkarissa kaksoismassa piti ääntä. Eilen illalla startatessa piti ääntä myös tyhjäkäynnillä. Täytyypi viedä tarkempaan syyniin kun korjaamot palaavat kesälomilta.