Kirjoittaja Aihe: Peugeot 508 Hybrid Teknikens Världin Plugin-hybridien testivoittajaksi!  (Luettu 10475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
Silti enin ihmisistä ottaisi Mersun ennenkuin pösön.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Hassua sisänsä, että ympäristöystävällisesti näillä plugareilla ajetaan siis 30-60km, kun kaikki on "täydellistä". Paljonko akun lisäpaino lisää kulutusta vrt. sama auto pelkällä polttomoottorilla varustettuna? Onko mikään autolehti tms. vielä julkaissut kulutusvertailua plugarin ja normiauton väilillä. Testaus seuraavasti: plugarin akut 100%, 50% ja akku tyhjänä lähtötilanteessa, ja ajosuoritteena 100 kilometrin kaupunki, 150 sekalainen- ja 200 matka-ajo. Tällaiset matkat hoituvat monilla täyssähköautoilla. Luulenpa, että tuo plugarin ympäristöhyödyt jäävät aika lailla pieniksi vrt. uudet polttomoottiautot tai täyssähköautot. No, se kiihtyvyys on boostattu, ja nelivetokin löytyy joissakin. Nuo edellisetkin on ihan kiva lisä, jos auton hinta on asettunut mukavalle tasolle veronalennuksilla.
Hassua on nimenomaan tuo testausajattelu, jolla ei ole mitään reaalimaailman vastinetta. Kuka ajaa 100 km kaupunkimatkoja, 150 km sekalaista ajoa tai 200 km matka-ajoa PÄIVITTÄIN? Tottakai joskus, mutta kannattaa todella ajatella, kuinka usein?
Plugarilla tuommoiset matkat työssäkäyvä perheellinen ajaa useamman päivän aikana, jolloin välissä on aina uusi täyslataus yön yli, näin se vain menee oikeassa elämässä. Moni selviää arkipäivät pelkällä sähköllä ja vain viikonloppuisin tarvitaan polttomoottoria - hyvä niin, ettei bensa happane kokonaan tankkiin.
Surkeahan se plugari on Hangosta Utsjoelle peräkärrin kanssa joka päivä reissaaville - näitäkin kuuluu olevan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 744
Olikohan pösöjen valikosta muistettu muuttaa se asetus paljonko jätetään akkuun paukkua jäljelle, että voi ajaa tiettytn rajaan asti sähköllä, sitten bensamoottorilla ja loput matkaa taas sähköllä. Lisäksi näihin on tulossa ohjelmapäivitys joka korjaa tota akkukäyttöä.
Peugeot 3008 hybrid

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Hassua sisänsä, että ympäristöystävällisesti näillä plugareilla ajetaan siis 30-60km, kun kaikki on "täydellistä". Paljonko akun lisäpaino lisää kulutusta vrt. sama auto pelkällä polttomoottorilla varustettuna? Onko mikään autolehti tms. vielä julkaissut kulutusvertailua plugarin ja normiauton väilillä. Testaus seuraavasti: plugarin akut 100%, 50% ja akku tyhjänä lähtötilanteessa, ja ajosuoritteena 100 kilometrin kaupunki, 150 sekalainen- ja 200 matka-ajo. Tällaiset matkat hoituvat monilla täyssähköautoilla. Luulenpa, että tuo plugarin ympäristöhyödyt jäävät aika lailla pieniksi vrt. uudet polttomoottiautot tai täyssähköautot. No, se kiihtyvyys on boostattu, ja nelivetokin löytyy joissakin. Nuo edellisetkin on ihan kiva lisä, jos auton hinta on asettunut mukavalle tasolle veronalennuksilla.

Mazda on laskenut, että ympäristöystävällisin täyssähköauto on sellainen jossa on melko pieni akku. Voisi kuvitella, että jos ajosuorite on vaatimaton, niin sama pätee plug-in hybridiin. Pitkillä matkoilla ympäristöystävällisin on diesel jonka polttoaine on tehty jätteistä tai sitten edelleen se sähköauto jossa on pieni akku ja 200km matkaan yhteensuuntaan (400km edestakas) on varattu pari vuorokautta.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Hassua on nimenomaan tuo testausajattelu, jolla ei ole mitään reaalimaailman vastinetta. Kuka ajaa 100 km kaupunkimatkoja, 150 km sekalaista ajoa tai 200 km matka-ajoa PÄIVITTÄIN? Tottakai joskus, mutta kannattaa todella ajatella, kuinka usein?
Plugarilla tuommoiset matkat työssäkäyvä perheellinen ajaa useamman päivän aikana, jolloin välissä on aina uusi täyslataus yön yli, näin se vain menee oikeassa elämässä. Moni selviää arkipäivät pelkällä sähköllä ja vain viikonloppuisin tarvitaan polttomoottoria - hyvä niin, ettei bensa happane kokonaan tankkiin.
Surkeahan se plugari on Hangosta Utsjoelle peräkärrin kanssa joka päivä reissaaville - näitäkin kuuluu olevan.

Ei tule kaupunkiajoa noin paljon ajettua, mutta pääkaupunkiseudulla etäisyydet ovat pitkiä ja helposti tulee päivässä 150 km sekalaista ajoa. Kotoa toimistolle 40 km ja kun parin kaupan kautta ajaa takaisin kotiin, niin saattaa jo 100 km olla päivälle täynnä. Useamman kerran viikossa lähtö tyttären ja omiin harrastuksiin töiden jälkeen, niin siitä tulee 50-120 km vielä illalla lisää. Aika monta entistä ja nykyistä työkaveria, joilla sama homma. Perheen toisella autolla tulee vähän vähemmän, mutta ei sähköauto eikä plugari pärjännyt vertailussa, sen verran poskettoman hintaisia ne ovat. Pösöllä ei myöskään yhtään sähköautoa, jonka speksit olisivat muilta ominaisuuksiltaan kelvolliset.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 616
Kollega hankki keväällä Kia Niro plug-in hybridin ja ensimmäiset 4000km ajot menneet 1,5litran keskikulutuksella. Työmatka 15km suuntaansa pk-seudulla ja harrastukset 10km säteellä kotoa. Bensakone hurahtaa käyntiin kyllä aamuisin lämmittämään kabiinia hetkeksi.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

antsu

  • Vieras
Bensakone hurahtaa käyntiin kyllä aamuisin lämmittämään kabiinia hetkeksi.

Suomessa kannattaisi olla pirtulämmitin, mutta...

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Useimmissa plugareissa on ilmalämpöpumppu, joka toimii lataussähköllä ajastettuna tai muuten kauko-ohjattavana kännykällä. Näin kabiini on aina lähtiessä valmiiksi lämmin, eikä lämpimänä pitämiseen kulu paljoa akkuvirtaa sähkölläkään ajettaessa.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Ei tule kaupunkiajoa noin paljon ajettua, mutta pääkaupunkiseudulla etäisyydet ovat pitkiä ja helposti tulee päivässä 150 km sekalaista ajoa. Kotoa toimistolle 40 km ja kun parin kaupan kautta ajaa takaisin kotiin, niin saattaa jo 100 km olla päivälle täynnä. Useamman kerran viikossa lähtö tyttären ja omiin harrastuksiin töiden jälkeen, niin siitä tulee 50-120 km vielä illalla lisää. Aika monta entistä ja nykyistä työkaveria, joilla sama homma. Perheen toisella autolla tulee vähän vähemmän, mutta ei sähköauto eikä plugari pärjännyt vertailussa, sen verran poskettoman hintaisia ne ovat. Pösöllä ei myöskään yhtään sähköautoa, jonka speksit olisivat muilta ominaisuuksiltaan kelvolliset.
Tuohan tarkoittaa yli 50 000 km/v, eli diesel on sinulle sopiva auto. Kuulut varsin pieneen vähemmistöön. Suomalaisen autoilijan keskimääräinen ajosuorite on n 18 000 vuodessa eli n 50 km päivässä keskimärin. Suomalaisista 2,7 miljoonasta henkilöautosta liki 1,5 miljoonaa pärjää noilla kilometreillä. Vielä tänne sopii muutama plugari fiksuille ihmisille!

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 201
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Eipä heti tulis mieleen, että vähemmistö se tossa ajaa kilsan päästä motaria molempiin suuntiin täällä Mäntsälän korkeudella. Sen verran jatkuvaa on liikenne. Mutta kait se sitten näin on. Yölläkään harvemmin hiljenee kokonaan, jos menee ulos kuuntelemaan, renkaiden laulu ei monesti katkea.

Poikkeuksena ne yöt, kun oli rajat kiinni.

Itse ajan nykyisin sen verran vähän, että ne olis aika kalliita minuutteja istua uuden plugarin kyydissä. Vanhalla pakulla MyDieseliä tankaten hajuttomasti mennään... sähköfillari saattais olla ekologisempi, saatan vielä jopa ostaa sellaisen.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 910
  • 407 3.0 V6 Sport
Hienoa 508. Tuo testi on pdffänä jemmassa, täytyy tutustua vaikka en näe, että latausjohdon kanssa temmeltäisin autoa ympäri  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Jos luekeskelee autovertailuja, niin ne autojen väliset erot tehdään aina äärimmäisissä tilanteissa. Kuka esimerkiksi väistelee päivittäin moosetestin kaltaisesti ohitettavia autoja, tai pysähtyy liikenne valoihin abs vilkkuen? Näin ne kuitenkin meille testataan, ja täällä testituloksista sitten väitellään. Siksi toivoin vertailua, jossa haetaan "äärimmäisen rankkaa" ajosuoritusta myös pistokeautoille (kulutusta ajatellen). Ei pelkästään dieselille, tai bensiinille. Pisaralla pisimmälle testissä plukarit jää toiseksi vrt. sama auto ilman lisäakkuja.
Täytyy myös muistaa, että Suomessakin asuu autoilevia ihmisiä, joiden ajosuoritus vaihtelee. Paljon ajava saastuttaa enemmän, kuin vähän ajava. Siksi paljon ajaville pitäisi myös kehittää vähän saastuttavia ajoneuvoja, eikä näille 10000km vuodessa ajaville. Onneksi siis on olemassa BLUE HDI!  ;D
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Huom: koska 508 parjäsi näin hienosti, vaikka ajosuoritus sähköllä oli vaatimaton, kertoo se vaan koko auton erinomaisuudesta. Onnea vaan teille, joilla jo on uusi  Peugeot 508!
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Hienoa 508. Tuo testi on pdffänä jemmassa, täytyy tutustua vaikka en näe, että latausjohdon kanssa temmeltäisin autoa ympäri  ;)
Huumorin kukka on kaunis kukka! Kyllähän sen ymmärtää, että vitsit ovat vähissä kun polttomoottorit murahtelevat kuolinkorahduksiaan. Vaikeaahan se on aina ollut luopua vanhasta perinteellisestä, siinä voi vaikka sotkeentua Wallboxin johtoon.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 783
Testaamisesta tuli mieleen hirvenväistökoe.
Pari suosikkia vs. 508.

https://youtu.be/YWKAXI5g4ag

https://youtu.be/3XLfyatbtGo
Olihan noissa "vähän" eroa. :o

Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04