Kirjoittaja Aihe: PSA teki voittoa ensimmäisellä puolikkaalla 2020, koronasta huolimatta  (Luettu 3482 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
PSA teki voittoa koronasta huolimatta.

Groupe PSA remains profitable in H1 2020 despite Covid   

 €25.1 billion Group revenue  3.7%

Automotive division1 adjusted operating margin 2 at €731 million 
Net result group share at €595 million 
€153 million Automotive positive free cash flow excluding working capital
Strong financial security at €23.2 billion.

Carlos Tavares, Chairman of Groupe PSA Managing Board said: “This H1 result proves the Group’s resilience, as a reward of 6 consecutive years of intense work to increase our agility and lower our breakeven point. The Group is also weathering this crisis thanks to the commitment of the teams, focused to deliver a clean, safe and affordable mobility for our customers. We are determined to achieve solid rebound in the second half of the year, while finalizing the birth of Stellantis before the end of Q1 2021.” Group revenue amounted to €25,120 million in H1 2020, down by 34.5% compared to H1 2019. Automotive division revenue amounted to €19,595 million down by 35.5% versus H1 2019, mainly driven by the negative impact of volumes and country mix (-40.5%), the decrease of sales to partners (-0.5%) and the impact of exchange rates (-0,6%) ; conversely, revenues benefited from the positive effect of product mix (+3.4%) and price (+0.4%), as well as others (+2.3%).  Group adjusted operating income3 amounted to €517 million, down 84.5% with Automotive adjusted operating income down 72.5% at €731 million. This 3.7% profitability level was reached despite the sharp decline of automotive markets and thanks to a positive product mix and cost reductions.   Group adjusted operating margin reached 2.1%, down 6.6 pts versus H1 2019.  Other operating income and expenses amounted to -€35 million, compared to -€847 million in H1 2019.  Group net financial income and expenses improved to €52 million compared to -€166 million in H1 2019.  Consolidated net income reached €376 million, a decrease of €1,672 million compared to H1 2019. Net income, Group share, reached €595 million, down €1,237 million compared to H1 2019.   Banque PSA Finance reported adjusted operating income of €463 million4, down 9.7%.   Faurecia adjusted operating income was a loss at -€159 million.  The free cash flow of manufacturing and sales companies was -€4,704 million of which                -€3,601 million for the Automotive division. Automotive free cash flow was positive at €153 million excluding working capital.           

Lue sama teksti paljon selkeämmin jaoteltuna täältä: https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/corporate-en/2020-h1-results/                               
« Viimeksi muokattu: 28.07.2020, 17:01:48 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Käsittämätön on tuo tuloksentekokyky, koronat, THP:t ja Puretechit tai Suomen myyntiluvut ei tunnu juuri haittaavan.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Muualla laittaneet huollossa Totalin öljyt ja siellä ei ole kaikki autolehdet pösövastaisia.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Luulen, että Suomen myyntiluvuilla on vain positiivinen vaikutus tulokseen ja mitä vähemmän myydään sen parempi.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Allekirjoittanutkin on omalta pieneltä osaltaan tuota tulosta tänä keväänä parantanut :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Minäkin tulen olemaan osallinen siihen...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Minä olen lopettanut noihin talkoisiin osallistumisen. Viimeksi ostin uuden pösön vuonna 2005, sen jälkeen on tullut ostettua vain esittelyautoja ja yksi käytetty. Toki on noihin huoltoja tehty ja ainakin jarruosia vaihdeltu minunkin piikkiini. Viimeksi vuonna 2018.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
PSA:lle ei kelvannut valtion takaama koronalainakaan.
Tavares said it had shunned any French state-backed loans or guarantees -- unlike cross-town rival Renault -- in order to “remain in control of our destiny.”
Peugeot RCZ HDI FAP

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Viimeksi ostin uuden pösön vuonna 2005

No aika harvakseltaan sitä on meilläkään uusia autoja osteltu, tätä nykyistä edeltänyt uusi hommattiin kesällä -99, Pökö tosin sekin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Ei ole kyllä tullut mieleenikään ostaa Pösöä uutena. Niin huonosti ne arvonsa säilyttävät, ainakin isommissa autoissa, joita olen ostellut. Tosin en ole koskaan uutta autoa muutenkaan ostanut. Uusin oli 406, jonka ostin 1 vuotiaana 30 tkm ajettuna n. 40% alle uuden hinnan. Muut vielä vanhempina n. 1/3 uuden hinnasta. Turhan kalliita ne ensimmäiset muutamat vuodet.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Merkkiä katsomatta, mitä kalliimpi auto, sitä enemmän häviää joka vuosi rahassa (prosenteilla ei ole mitään väliä).

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
"Tappio" riippuu myös jonkin verran auton pitoajasta. Uutta autoa jos pitää 10v vs. uudehkoa 5v tai wanhempaa vain 1-2v. Toki wanhan ostamalla ja pitämällä pitkään saisi tuon tappionkin minimoitua aikalailla, mutta ainakin itsellä 10v wanhempaa autoa en talossa halua enää pitää => wanhemman hommaamalla tuo 10v raja tulee jo nopeammin vastaan ja siksi vaihtotahtikin on tiheämpi. Mutta kun itse inhoan autokaupoilla käymistä, niin... Vaan henk.koht. mieltymyksiähän nämä vain ovat 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Merkkiä katsomatta, mitä kalliimpi auto, sitä enemmän häviää joka vuosi rahassa (prosenteilla ei ole mitään väliä).

Totta, mutta onhan noissa eroja samassa hintaluokassa. Vaikkapa Passat ja 508 ovat uutena samanhintaisia, mutta kyllä Passatit käytettynä ovat kalliimpia. Ero tietysti melko pieni uuden hintaan verrattuna.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
"Tappio" riippuu myös jonkin verran auton pitoajasta. Uutta autoa jos pitää 10v vs. uudehkoa 5v tai wanhempaa vain 1-2v. Toki wanhan ostamalla ja pitämällä pitkään saisi tuon tappionkin minimoitua aikalailla, mutta ainakin itsellä 10v wanhempaa autoa en talossa halua enää pitää.

Itselläni ainakaa eivät ole Pösön ylläpitokulut ja vaiva kasvanut ennen n. 15 vuoden ikää ja ei vielä välttämättä silloinkaan. Tietysti muotoilu alkaa olla vanhanaikaista, turvallisuus heikompaa ja kulutus suurempaa. Toisaalta vakuutus paljon halvempaa sen jälkeen kun kaskon jättää pois.

Jos olisin ostanut 605/607/508 uutena 35-40 tonnilla vs. 11-14 tonnilla 4-vuotiaana, olisi omistaminen tullut valtavasti kalliimmaksi. Piti sitten autoa vain muutaman vuoden tai pidempään. Eihän noista 10-vuotiaana enää 5 tonnia enempää saa eli pelkkä arvonalenema ainakin 3 tonnia/v. 4-->10 v pitämällä hiukan yli tonnin/v ja 4->15 pitämällä enintään tonnin/v. Lisäksi sen 20 tonnia eroa ostohinnassa voi laittaa vaikka osakkeisiin.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Totta, mutta onhan noissa eroja samassa hintaluokassa. Vaikkapa Passat ja 508 ovat uutena samanhintaisia, mutta kyllä Passatit käytettynä ovat kalliimpia. Ero tietysti melko pieni uuden hintaan verrattuna.
Puhutaanko nyt mistä varustetasoista? En ole varma, mutta luulen 508:n olevan paremmin varusteltu hinnat alkaen malleissa. Myydäänkö Passatit ulos sitten varustelun jälkeen "kalliimmalla"? Eli onko ostetut Passatit kuitenkin kalliimpia, kuin ostetut 508 Peugeotit?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.