Omalla kohdalla olen paininut vastaavien oireiden kanssa nyt pari vuotta, autona tosin tuo allekirjoituksen 407 Coupe 2.7 HDi Aisinin 6-lovisella askilla. Alkuun luistatteli ja tärisi ajoittain, tämä tiheni ajan myötä kunnes lopulta turbiini ei lukittunut oikeastaan missään normaalissa ajotilanteessa. Kaasua kun painoi niin turbiini lukittui aiemmin kun kierrokset ensin nousi, mutta myöhemmin turbiini luisti käytännössä koko ajan. Manuaali puolella toimi hieman paremmin. Tilasin alle 90 tkm ajetun vaihtolaatikon ja vaihdoin sen. Auto toimi vajaan kuukauden hyvin, mutta pikkuhiljaa luisto alkoi palaamaan ja nyt ollaan taas siinä tilanteessa että turbiini ei lukitu, varsinkaan nelosella tai pienemmillä vaihteilla. Manuaalipuolella edelleen toimii kohtalaisen hyvin. Rullaustilanteessa kierrokset myös tippuvat alle 60 kmh nopeuksissa tyhjäkäynnille ja vedon taas palatessa nykäisee hankalasti ja laatikko toimii muutenkin hitaasti. Vika ei siis ole itse laatikossa, vaan luistaminen on seuraus jostain virheellisestä anturitiedosta, vikakoodeja ei ole. Virheelliseen anturidataan viittaa myöskin se, että laatikon luistaessa testeri näyttää että turbiinilukko on auki tai osittain kiinni, eli kyseessä on siis ohjelman haluama toiminta. Ehkäpä täytyy itsekin laittaa seuraavaksi syyniin nuo abs anturit, jos vaikka niiden toiminnassa olisi jotain vikaa. Laatikon sopeutukset nollaamalla vaihteiston saa hetkellisesti toimimaan aika normaalisti, mutta parissa viikossa palataan aina luistavaan tilaan. Turbiinilukko kytkeytyy välillä sievästi, varsinkin 5->6 vaihtaessa todella huomaamattomasti, mutta välillä vaihto tärisyttää aikalailla jonkin aikaa lukituksen aikana, eli viittaa siihen että parametrit lukituksen tapahtumiseksi eivät täyty/muuttuvat nopeasti josta seuraa edestakainen turbiinilukon toiminta -> täristää/vavisuttaa koko autoa.