Kirjoittaja Aihe: 207 - Virtalukon etsintä virtalukon pohjan kanssa  (Luettu 1020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sapejen

  • Vieras
Moikka,

oma pökötti reistaili pari viikkoa aikaisemmin niin, ettei ohjauslukitusta tai avainta saatu käännettyä ollenkaan. Meni sitten hinauksen kautta läheiseen korjaamon josta soiteltiin alkuviikosta, että koko virtalukko pitäisi vaihtaa. Kertoivat, etteivät itse löytäneet virtalukkoa, ja löysivät vain merkkiliikkeestä semmoisen (hinta pyöri 500€ lieppeillä).

Löysin täältä (https://rrr.lt/fi/osat/smi15416-36393600-peugeot-207-virtalukko) pösöön sopivan virtalukon, joka oli korjaamon mukaan myös OK - suosittelivat kuitenkin ennen tilausta varmistamaan, että ko. varaosassa tulee mukana myös virtalukon pohja. Laittelin ko. myyjälle viestiä (engl. "ignition switch bottom part"?), johon hän vastasi, että lisäsi vielä yhden ylimääräisen kuvan.

Osaisiko kukaan sanoa, voiko noista kuvista nähdä suoraan, että onko virtalukon pohja mukana? En itse ole hirveän autotietoinen, joten en osaa sitä sanoa. Kiitoksia, jos joku osaa auttaa!

« Viimeksi muokattu: 08.07.2021, 16:11:31 kirjoittanut sapejen »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 207 - Virtalukon etsintä virtalukon pohjan kanssa
« Vastaus #1 : 08.07.2021, 16:54:29 »
On siinä pohja mukana, kolme katkaistua johdinta menevän virtalukon pohjan liittimeen. Pitkä ehjä johdin on ajoneston tunnistimen johdin.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
Vs: 207 - Virtalukon etsintä virtalukon pohjan kanssa
« Vastaus #2 : 08.07.2021, 16:55:04 »
Kyllähän tuossa kaikki taitaa olla mukana, ennen virtalukon pohjassa oli erillinen sähköliitäntä, jonka kautta kulki suuriakin virtoja, mutta tuossahan virta tulee virtalukon runko-osasta ja virrat ovat pieniä. Mahdollisesti olisi vanhaan lukkoon riittänyt tippa öljyä ja olisi alkanut taas toimia.

sapejen

  • Vieras
Vs: 207 - Virtalukon etsintä virtalukon pohjan kanssa
« Vastaus #3 : 09.07.2021, 02:41:10 »
Kiitokset vastauksista näin auto-tietämättömälle. Rasvausta kokeiltiin muutamaan otteeseen (aluksi itse, kuten myös hinaajan toimesta, joka oli jonkinlainen autojen huolto-ihminen itsekin). Tilasin ko. varaosan - toivotaan, että tällä saadaan korjattua!