Hei Nyt palaan tähän 207:n puhallinongelmaan.
Puhallin toimi taas pari viikkoa ja sitten lopetti totaalisesti.
Kyseessä on siis automaatti-ilmastointi, oikealla alhaalla on säätöpyörä mistä voi käsin muuttaa puhaltimen nopeutta.
En ole purkanut puhaltimen moottoria mutta en usko että siinä on tuota ylemmässä kuvassa näkyvää etuvastusta, taitaa kuulua 306/307-malliin
koska etuvastus on erillinen, löytyy kuskin puolelta jalkatilasta aika ylhäältä.
- etuvastus siis vaihdettiin vuosi sitten ja nyt uudestaan, en millään usko että se voi olla taas viallinen
Auto oli tutkittavana korjaamossa ja nyt soittivat että siellä on jotain ohuita johtoja kärvähtäneinä
- menen huomenna hakemaan auton ja haluan nähdä mitä ihmeen piuhoja siellä on kärähtänyt
- eivät kuulemma ymmärrä mitään ja nostivat kädet pystyyn
- pääsen keskustelemaan asentajan kanssa....haluan nähdä missä ne kärähtäneet piuhat ovat
Onko kenelläkään ymmärrystä miten se keskikonsolissa oleva "puhaltimen ohjain" ohjaa puhaltimen nopeutta?
- onko jossakin joku rele tms ?
- muistaakseni ohjaimesta saa lisättyä nopeutta ehkä jopa 8 pykälää, etuvastuksessa ei selvästi ole kuin 4 eri vastusta ...
- onko tuossa "ohjaimessa" jokin systeemi sisällä niin että se kytkee "vastus 1, vastus 2, vastus 1+2, vastus 3, vastus 3+1, jne jotta saadaan aikaiseksi 8 eri nopeutta
??
Tunteeko kukaan tuon kojetaulun ohjaimen rakennetta/sisuskaluja, miten se oikein toimii?
Millään sivustolla en ole edes löytänyt että tuon keskikonsolin "puhallinnopeuden ohjaimen" voisi ostaa.....mikä helvetin osa se oikein on ?
Alkaa kyrsiä .... varsinkin kun talvi...