Kirjoittaja Aihe: VTi 82 mahdolliset tyyppiviat?  (Luettu 1979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HMK

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
VTi 82 mahdolliset tyyppiviat?
« : 29.03.2022, 08:14:16 »
Etsin pitkäänkin, mutta en yllätyksekseni löytänyt aiheesta valmista ketjua, jos on niin tämän voi siirtää sen jatkoksi.

Eli harkinnassa on, josko uskaltaisi pitkästä aikaa kokeilla ranskista. Ainakin C3 2013-2015 malleja löytyisi sopivaan hintaan ja miksi ei 208 menisi sekin. Enemmän kyllä mallina tuo C3 houkuttaisi. Onko tuossa moottorityypissä jotain katastrofaalisia tyyppivikoja, esim. jakohihnojent tms. kanssa? Hihnallahan tuo lienee? Mallikohtaisia ketjuja selailemalla löytyi viitteitä öljynkulutuksesta, mutta toisaalta myös kommentteja, että ei vie ollenkaan. Tuo ei taida olla mitenkään tunnistettavissa etukäteen, kumpaa lajia koeajettava yksilö on?

Samppa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: VTi 82 mahdolliset tyyppiviat?
« Vastaus #1 : 23.04.2022, 12:52:57 »
periaatteessa tuo moottori on parempi kuin turbolliset siinä mielessä että polttoaineen suihkutus on imusarjaan. Se ainakin pysyy puhtaana. Muuten tuota koskee samat jakohihnaongelmat kuin muitakin. Jos löydät auton jolla on ajettu esim. alle 50tkm ja huollettu ajallaan, niin voi mennä vielä hyvinkin. Tai jos ajettu yli 100tkm, niin varmista että moottori on jo kertaalleen vaihdettu. Yli 100tkm lukemissa alkaa olemaan jo väljä ja vaatii isompaa remppaa. Eipä sitä öljynsyöntiä oikein lyhyellä koeajolla voi todeta. Toki jos ostat liikkeestä, niin saat aika hyvän turvan. Kannattaa heti varmistaa onko ok vai syökö öljyä
208 1.2 Puretech 100 2019
ex pösöt: 308 II 1.2 -14, 406GW 2.0HDi -02, 306 2.0HDi -00,

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: VTi 82 mahdolliset tyyppiviat?
« Vastaus #2 : 23.04.2022, 15:35:50 »
Murheeton peli huollettuna. Pakosarjaan liitetty katalysaattori ilman joustoelementtiä voi aiheuttaa murtumaa ajan saatossa. Vaiva havaittu alkupään malleissa ja siten myöhemmissä korjattu. En muista missä meni raja..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 495
Vs: VTi 82 mahdolliset tyyppiviat?
« Vastaus #3 : 23.04.2022, 21:40:07 »
Öljykorkin reiästä näkee onko jakohihna paikallaan, ettei ole ajautunut toiseen sivuun ja myös kuntoa onko halkeamia.