Vanhimmat puretechit taitaa olla siinä 8 tai 9-vuoden nurkilla, 1.2 koneestahan on oikeasti olemassa luokkaa 3 tai 4 versiota. Kaikki on myyty samalla nimellä, noin siis vaikka niissä on käsittääkseni aika paljon eroa jos puhutaan 2013 tai 2019 versioista.
Ei kai niissä mitään ihmeellistä ole, ko moottoria ei vaan ole taidettu suunnitella kestämään isältä pojalle, 2xx tkm ajettu on luultavasti jo ihan valmis, no edelleen riippuu kyllä siitä millaista ajoa sillä on jaettu. Pelkässä matka-ajossa oi olla vielä ehjä, nurkka pyörityksessä tuskin.
Vanhat THPt taitaa olla aika synkkiä, Edelleen niissäkin taitaa olla eroja, tietyt on huonompia kuin toiset, taisi olla THP 125, 140, 156 ja 165 sitä kehnointa sarjaa, sitten sitä toista, vähän parempaa, ei ole omaa kokemusta.
Edelleen kaikissa noissa taitaa päteä se sama, niissä on omat murheensa, oli ne huollettu kuinka hyvin tahansa. Murheet varmaan edelleen pahenee sitten potenssissa jos huoltohistoria on vähän niin ja näin. Päästöjen suhteen on ainakin saavutettu se että ilma ei enää uudempien autojen perässä haise yhtä voimakkaasti kuin vanhempien. Elinkaari malli on saatu toimimaan autojen kohdalla varsin napakasti, moottorit ei kestä enää paria koppaa ja 1½ muuta tekniikkaa. En ole itse kokenut tuota ongelmaksi kun en ole ajatellut autoa sijoituksena enkä osta enkä huolla sitä seuraavalle omistajalle. Autot kun on nykyään vain tapa liikkua paikasta a paikkaan b, kaikki muu siitä ympärillä kiinnostaa varsin vähän.
Maailma muuttuu, 25-vuotta sitten auto ei ollut vaihdokkina kiinnostava jos sillä oli ajettu yli 300 tkm, 20-v sitten 200 tkm oli jo vähän niin ja näin, 15-v sitten alkoi jo 150 tkm olla raja, nyt viimeisen 10-vuotta on 100 tkm ollut jo varsin vähän kiinnostava, ja 150 tkm ihan ongelma jätettä.