Kirjoittaja Aihe: THP vai Puretec?  (Luettu 4258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: THP vai Puretec?
« Vastaus #15 : 06.05.2022, 21:17:00 »
...eikä muutenkaan tehty muuta kuin tankattiin ja ajettiin.
Tosin kilometrejä tuli hyvin vähän... ::)

Siihen on syynsä että ihmiset ajaa uudemmilla autoilla, riittää että "lataa" rangea tavalla tai toisella ja ajaa, kerran vuodessa sitten huolto.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

IKT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 128
Vs: THP vai Puretec?
« Vastaus #16 : 19.06.2022, 19:21:07 »
Toi VTi120 alkaa yleensä kuluttaa öljyä siinä 150 tkm nurkilla, en ole perehtynyt miksi. Puretechin kohdalla varmaan yhtä vähä murheinen versio olisi tuo Puretech 82, ahtamaton kuten VTi120, kulku puoli ei ole varsin raju, mutta ahtimen puuttuminen pidentää kestoikää.
Edellinen Pösö oli tuo 3008 Vti vm.2012. Öljyä ei syönyt mitä 140 tkm ehdimme sillä ajaa. Jos ei kiihtyvyys ole ykkösenä, niin kyllä tuolla ajelee, nyt kun alla on tuo 308 SW Gt 205 heppainen, niin kyllä lähtee. 100 tkm juuri tuli mittariin, öljyä menee pari desiä ehkä reilun tuhannen km:n ajossa.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: THP vai Puretec?
« Vastaus #17 : 19.06.2022, 21:09:22 »
...
..öljyä menee pari desiä ehkä reilun tuhannen km:n ajossa.

Eli ei tarvi 20tkm kun suodatin vaihtaa.
On minusta omituista, että nää uudemmat katiskat on noin öljysyöppöjä, koskee lähes kaikkia merkkejä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: THP vai Puretec?
« Vastaus #18 : 19.06.2022, 21:57:12 »
Eli ei tarvi 20tkm kun suodatin vaihtaa.
On minusta omituista, että nää uudemmat katiskat on noin öljysyöppöjä, koskee lähes kaikkia merkkejä.

Ai uudemmat kuluttaa, mulla ei ole ollut yhtään pösöä vuosimallia 2000 tai uudempi johon olisi tarvinnut lisätä öljyä säännöllisesti vaihtovälillä. Tosin mulla ei ole koskaan ollut yhtään THP tai VTi koneita,  DW10, DV6, TU5 ja EP2 moottorisia jonkun matkaa toistakymmentä. Mittarilukematkin on olleet parhaissa pitkästi yli 200 tkm
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.