Auto: 2012 508 SW 2,2 HDi DW12C 256 tkmNeljän kuukautta sitten viimeksi ollut auton alla ja nyt kun olin vaihtamassa öljyjä niin oli pohjamuovi, moottorin öljypohja ja laatikon pohja öljyssä.
Moottoriöljyä ei sen 17 tkm aikana kuitenkaan ollut tikussa paria milliä enempää ylärajasta eli ei paljoa.
Vaihdoin moottoriöljyt ja puhdistin pohjan. Kolmen päivän ja muutaman 700 km päästä uudelleen alle ja näyttäisi siltä että öljy tulee vauhtipyörän heittämänä monesta paikasta.
Vaihdoin tässä kohtaa myös laatikon öljyt ja tiivisteitä marmorilta hakiessani tiedustelin työnjohtajalta (kokemusta kuulemma Peugeoteista 30 v) mikä olisi hänellä ensimmäinen arvio vuotopaikasta. Kampiakselin stefaa ja joidenkin lohkoon porattujen öljykanavien tulppia kuulemma noista on korjattu. Molemmat kannattaa ilman muuta vaihtaa jos kerran laatikko joudutaan pois ottamaan. Päivän työ.
Sain eräästä toisesta (sisarmerkin) erikoiskorjaamosta diagnoosiajan perjantaille. Katsotaan osaavatko arvioida tarkemmin nähtyään. Ainakin siellä on tuntihinta edullisempi.
Onko muilla kokemusta vastaavasta?