Kirjoittaja Aihe: 3008 - vikakoodit P1434, P1435 ja B1811  (Luettu 1129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Thierry6

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
3008 - vikakoodit P1434, P1435 ja B1811
« : 08.10.2022, 14:30:54 »
Moro! Koitin täältä kaivaa tietoja vastaavanlaisista ongelmista, mutta en suoraan löytänyt omaa autoani vastaavaa tai ongelman ratkaisuja. Eli:
Autoni on Peugeot 3008 BlueHdi 120, vm. 2016, 1,6l diesel, valmistenumero VF3MCBHZWGS266505. Autolla ajettu n. 142 000km Yhtenä sadepäivänä ajossa lävähti vikavalosuora näytölle, jonka jälkeen pidin autoa telakalla jonkun aikaa, kun sille ei ollut käyttöä. Sitten vein vikakoodien lukuun, ja sieltä tuli n.30kpl:ta erinäköisiä vikakoodeja maan ja taivaan väliltä (mm. Kosketusnäyttöön liittyviä sekä navigaattoriin). Suurin osa saatiin nollattua, mutta kolme jäi, eli seuraavat:
P1434   Multiplex-lisäainepumppu
P1435   Multiplex-lisäainepumppu
B1811   Lisäainepumppu viallinen.

Olen kuitenkin vikakoodeja uhmaten pakon sanelemana joutunut ajamaan nyt vajaan kuukauden, kun huoltoajat eivät ole sopineet omaan aikatauluun, eikä vikakoodit ainakaan vielä ole vaikuttaneet ajoon. Myös AdBlueta olen tämän jälkeen lisännyt, kun varoitus sen vähyydestä tuli. Eli selkeästi auto kuitenkin vielä Adblueta syö, sillä mitään valumia ei ole ollut havaittavissa.

Onko muilla tullut samoja vikakoodeja, ja miten nämä on saatu korjattua? Muista malleista olen sen verran lukenut, että on pitänyt koko lisäainetankki vaihtaa, jotta pumpunkin saa vaihdettua (jos se nyt tässä on kyseessä). Tämän lisäksi moni on vaihdattanut pumpun yms. Muutakin, mutta vikakoodit eivät ole vielä näilläkään toimenpiteillä ilmeisesti poistunut. Ja millainen työ tuo on selvittää, että mikä on vialla? Hirvittää jo valmiiksi vielä korjaamolle ongelman selvitykseen, kun tuntihinta näillä on täälläpäin sen +110e/h...