Kirjoittaja Aihe: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto  (Luettu 1649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 632
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #15 : 08.12.2022, 22:06:44 »
Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että se huuhtelu ei auta, kuin hetken, tai sitten ei ollenkaan. Itse vaihtaisin kennon uuteen, jos sen vain kohtuu helposti pystyisi vaihtamaan.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Kissa-auto

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #16 : 10.12.2022, 14:38:29 »
En tiiä miten lämppärin kennon saisi erikseen putsattua ilman että sen irrottais.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #17 : 10.12.2022, 18:39:35 »
En tiiä miten lämppärin kennon saisi erikseen putsattua ilman että sen irrottais.

Sitruunahapolla, etikalla, kahvinkeittimen puhdistusaineella tai Forten tuotteella. Jos mahdollista laittaa kennon putket ristiin ja ajella päivä pari, niin putsaantuu tai ei ja sitten uutta kennoa asentamaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #18 : 10.12.2022, 20:47:26 »
Lämpimillä keleillä parempi ajella puhdistusaineilla. Ei oikein talven juttuja. Onko näissä vanhemmissa edes kennot tukkeutuneet, lienee uudempien ohuiden alumiinikennojen ongelma. Aikoinaan laitoin vatiin puhdistusliuoksen, heitin sekaan takamoottori Skodan letkulämppärin ja kierrätin liuosta Sierran lampunpesurin pumpulla pelkästään kennossa. Teollisuudessa tuollaista käytetään, jos kennoihin on taipumus kerääntyä sakkaa. Useimmiten on myös tuplakennot, jolloin toista puhdistetaan, kun toinen on käytössä. Tuo oli kotitalousversio kyseisestä laitteesta, johon tarpeet löytyi tallista.

Kissa-auto

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #19 : 11.12.2022, 17:28:31 »
En tiedä onko lämppärin kenno tukossa, luulen että en nyt ala erikseen tekemään muuta kuin kierrätän vedet läpi ja uudet nesteet. Toinen asia mikä varmaankin täytyy tehdä, on tarkastaa toimiiko syylärin puhallin/lämpökytkin oikein.. tuohonkin korjausoppaassa on ohjeet mutta vinkkejä saa toki antaa siihenkin hommaan.

Kissa-auto

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 405 - Jäähdytinnesteen vaihto
« Vastaus #20 : 21.01.2023, 23:27:43 »
Tuossa englanninkielisessä oopaassahan neuvotaan että koko kojelauta yms pitää irrottaa ennenku lämppärin kennon saa irti? Mutta eikö vasemmanpuoleisessa sen saa kun irrottaa sen kuskin jalkatilan yhen paneelin?