Kirjoittaja Aihe: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327  (Luettu 1099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« : 28.12.2022, 10:29:09 »
Auto: 307 vm.2002.
Terve

-Vika=Auto ei lähde käyntiin.

- Autossa otettiin akku irti, koska vilkkuviikseen alettiin tekemään korjausta jottei viiksi ylipalauttaisi....
-Auton akkujännite on mitattu ja sen pitäisi mittauksen mukaan olla kunnossa.
-Ennen akun kiinni laittamista autoon lisättiin myös vähän bensaa.
-Vilkkuviiksi kiinnitettiin takaisin autoon.
-Akun kiinni laittamisen jälkeen auto ei enää lähde käyntiin.
-Startti pyörittää. Sähkökäyttöiset ikkunat eivät toimi...Ajovalot eivät mene päälle. Radio ei mene päälle. Auton näytössä lukee teksti "Economy mode".
-Auton kaukosäätöinen avain jossa siru on käytetty  autonavaimiin erikoistuneessa liikkeessä tutkittavana ja siru avaimessa on tutkimuksen mukaan kunnossa.
-Vikakoodien lukulaitteella on luettu seuraavat vikakoodit autosta:
-Vikakoodit P0336(kapiakselin tunnistus, A-virtapiirin alue, suorituskyky) ja P1327 integroidun sytytysvaiheen kirjaus
-Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu.
-Tuleeko kampiakselin asentotunnistimelle tuleviin johtojen päihin tulla jatkuvasti esim. 12V eli jos jännitettä ei tule anturin johtoihin onko tämä vikatilanne ja mistä tuota vikaa tulisi siinä tapauksessa seuraavaksi lähteä etsimään?
-Jos muutakin tietoa oheisista  vikakoodeista ja niiden ratkaisuista niin asiast otetaan mielellään tietoa vastaan.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #1 : 28.12.2022, 11:02:15 »
Mitä akun kiinni laittamisen jälkeen tapahtui? Odotettiinko ohjeiden mukaisesti ~minuutin verran ennen kuin autoa yritetään käynnistää vai yritettiinkö starttausta mahdollisesti nopeammin?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #2 : 28.12.2022, 11:13:00 »
Ennen akun irroitusta kun avaimet otettu pois on odotettu jonkin aikaa ennekuin akku irroitettu ja vastaavasti toisinpäin on odotettu jonkin aikaa akun johtojen kiinnityksen jälkeen ennenkuin käynnistetty .
Ensimmäisellä kerralla ei nyt kovin tarkasti ole aikaa otettu.
Sen jälkeen on sitten tältä palstaltakin löytyvien erilaisten ohjeiden mukaan yritetty uudestaan samaa toimenpidettä akun kanssa erilaisilla variaatioilla erilaisia odotusaikoja akun johtojen irroitusta ennen ja akun johtojen kiinnityksen jälkeen ennen starttausta.
Jos vinkkejä mitä kannattaisi vielä kokeilla niin niitä otetaan vastaan.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #3 : 28.12.2022, 11:56:30 »
Niin, akun kytkemisen jälkeen käännetään virta päälle ja annetaan auton rauhassa "buutata" joitain minuutteja, ennen käynnistystä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Pekkis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #4 : 28.12.2022, 16:59:49 »
Kyllä aloittaisin lataamalla akun varmasti täyteen tai vaihtamalla sen uuteen, mikäli ei ole tiedossa milloin on vaihdettu.
Monetkin eri merkkiset autot oireilevay´t mystisesti, kun akku on lopussa. Se jännitemittaus ei juurikaan kerro akun kunnosta mitään. Pitäisi testata kuormitusmittarilla se akun kunto.

Juurikin tuo "Economy Mode" kertoo akun huonosta kunnosta.

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 282
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #5 : 28.12.2022, 19:12:01 »
Niin, akun kytkemisen jälkeen käännetään virta päälle ja annetaan auton rauhassa "buutata" joitain minuutteja, ennen käynnistystä.

307 ohjekirjassa on, että pitää antaa olla 1min akunvaihdon jälkeen virrat päällä, ennen käynnistämistä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #6 : 28.12.2022, 19:26:48 »
Auto: 307 vm.2002.
Terve

-Vika=Auto ei lähde käyntiin.
-Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu.


Kun pyörität startilla, nouseeko kierroslulumittarin neula? Jos nousee, niin ecu saa pyörimisnopeustiedon. Onko pisokkeet kiinni rattiviiksipaketissa varmasti? Jos ei anna avaimen kuvaa mittaristoon, niin ajoesto ei ole päällä.

Buuttaa uudelleen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #7 : 01.01.2023, 15:38:05 »
Kiitos tähän astisista viesteistä ensi viikolla on tarkoitus noiden mukaan vielä tehdä tarkistuksia autoon jos vikakohta paikantuisi ja auto saataisiin vielä ajoon.

Autoa startatessa myöskään  bensapumpulta jA sen releelta ei tunnu kuuluvan mitään ääntä?
Voiko tuossa olla myös tällöin yksi mahdollinen vika kohta jos nuo laitteet olisivat mykkinä startatessa eli kuuluku näistä normaalisti kuulua jonkinlainen surahdus starttauksen yhteydessä?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 974
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #8 : 01.01.2023, 16:27:33 »
Ehkä bensapumpun voi testata niin että päästää bensalinjasta paineet ja sitten laittaa virran päälle ja kuuntelee tankin suunnassa.

kalevim

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #9 : 01.01.2023, 18:59:09 »
Äskettäin itsellä oli samoja oireita ( voi lukea pitkät selvitykset otsikon "Ohjaus jäykkä" -takaa) -siis nuo lasinnostimet ei -pyyhkimet yms toimi ja taas ei toiminut pyyhkimensulat.

Monet kohdat kävin läpi. Bensiinin syötön niin että kuuntelin pumpun käynnistyksen -kun kytki virrat se hurahti ja toinen kohta edestä kats vasemmalla moottoritilassa ventiilikopan vas päädyn takana on "autorenkaan tyyppinen venttiili" -jota painaa ( vaikkei kone edes käy) -niin sieltä tulee bensa. Se bensan syötöstä siis.
Sulakkeet katsoin mutta;
Vihdoin sain asentajan käymään joka luki testerillä -tuloksena ettei ollut yhyteyttä virtalukon ja sis puolisen sulakkeiden ( BSI ) -välillä yhteyttä...

Kokeilin, laitoin kylmän (virta)-avaimen kiinni virtalukon kylkeen -eli luetin sirun siitäkohtaa ja starttasin varsinaisella avaimella josta otin ensin piirilevyn pois, starttasin pitäen toista avainta kiinni kyljessä...lähti käymään. Siis siru oli pois pelistä avaimesta joka oli ollut käytössä.

Toki vielä jäi vikoja -kuten lasinnostimiin...

Onko sama siinä -ei voi sanoa-tämä eräs kokemus.   Tarkista myös että viiksisarja on siihen numeroltaan sopiva- tai sama varaosanumero autossa josta otettu jos on käytetystä kysymys.

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #10 : 07.02.2023, 21:42:05 »
Autossa on edelleen kiinni sama vilkkuviiksi siihen on nyt tehty vain sellainen mekaaninen korjaus josta löytyy esimerkkiohjeita netistä ja liittimet on viiksessä hyvin kiinni.
Tuon testisoftan avulla auton toiminnot ovat toimineet normaalisti eli softan kautta kun tietokoneella on kiinni autossa voi ajovaloja yms. sytyttää ja sammuttaa normaalisti eli kaikki kaapeliyhteydet elektroniikka ja sulakkeet tuntuisivat olevan kunnossa...
Eli jollain tapaa jonkinlainen esto tuntuisi olevan päällä silloin kun avaimella autoa yritetään käynnistää.
P1327 =integroidun sytytysvaiheen kirjaus, tälläisen tekstin antaa vikakoodin lukija...auton käynnistymiseen tämä oletettavasti liittyy tavalla tai toisella....

Täytyy tätä varmaan tiedustella Peugeot huollosta jos antavat tietoa mitä tuo tarkkaan ottaen käytännössä nyt tarkoittaa...
Voiko tämä liittyä tuon "sirullisen avaimen" lukemiseen....ja voiko käytännössä sitten merkitä sitä, että avaimesta hukkunut koodi....tämä vain arvailua....
Onko asiasta jollakin palstalla  kokemus peräistä tietoa?
Tällä hetkellä muut koodit on poistuneet, mutta auto ei edelleenkään käynnisty ja tuo P1327 koodi näkyy lukijassa....
« Viimeksi muokattu: 07.02.2023, 21:52:17 kirjoittanut Poso2002307 »

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #11 : 07.02.2023, 22:42:04 »
Turkissa netin keskustelu palstalla vaikutti siltä, että tuota koodia P1327 olisi lähdetty ratkomaan bensaseoksen asetuksilla ja tietokoneella muuteltu jos seos arvot liian matalalla... ja joku kehotti tsekkaamaan bensansuodatinta.....ollaanko Suomessa samoilla linjoilla....mahdollisen ongelman ratkaisun suhteen...

kalevim

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #12 : 08.02.2023, 11:21:01 »
Oli itselläkin juuri monenlaista vikaa ( vm 07 1.6 bensa) -Koodit voi joskus olla epätarkkoja -ei aina. Itsellä auto oli syksyllä seisonnassa parisen kk, ja siinä oli akunnavat paikallaan, toisin kuin ohjekirja sanoo. ( ohje käskee irroittaan Peugeoteissä, plusnavan jos on useita viikkoja seisonnassa). Kävin myös bensapumpun ekaksi läpi takaist alla, kun laittaa virran päälle se hurahtaa, jos on kunnossa  sekunnin pari ajaksi.

Mulla siis pyöritti ja ei lähtenyt, tuli oheisvikoja- yksi oli lasinpyyhkijät kävivät vaikkei kytkenyt, ym epämääräisiä jotka vaihtelivat.

Loppujen lopuksi viat laajeni niin että ohjaustehostin jäi käymään vaikka otti virta-avaimen pois. Plusnavan irroittamisella vasta loppui.

Tein seuraavaa: irroitin ohjaustehostimen 6 -sakaraisen pistokkeen tehostimen päästä irti, huomasin siinä olevan jäätä koskettimen sisäpinnassa. Siis kaiketi kondensiovesi oli mennyt härmään. Kuivasin sen -laitoin kiinni ja vettähylkivää vaseliinia ( ihovoidetta) pistokkeen sisäpinnan huulille -auto korjaantui ja kaikki viat korjaantui.
Ilmeisesti virtajännite kulki startatessa ohjaustehostimen liitimen kautta muihinkin laitteisiin kosteuden takia  -jolloin sytytysvirtaa/ jännitettä ei riittänyt käynnistämään konetta?? Minulla mitattiin silloin vikojen päälläollessa ettei puolaan tule startatessa jännitettä, eli se hukkui oikosulunkautta kytkien niitä muita -( lasinpyyhkijät ym ).

Sinulla saattaa -kulma-anturi tms tehdä jotain vastaavaa? -isoa vikaa. kun auto on ajokunnossa ollut ei pakosti olisi? -

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #13 : 08.02.2023, 14:47:56 »

Poso2002307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ei lähde käyntiin - P0336 ja P1327
« Vastaus #14 : 08.04.2023, 12:46:32 »
Starttia pyörittäessa kierrosluku neula nousee. Kiitos tuosta vinkistä se on tsekattu.
Vikakoodien luku ohjelmalla on onnistuttu resetoimaan ja lataamaan kaikki toiminnot takaisin niin että auton omista ohjauslaitteista kaikki toimii radio, valot, vilkut ja myös "economy mode" teksti poistunut auto vain ei lähde käyntiin. Startatessa pyörittää ja akku on hyvässä kunnossa se on nyt myös mitattu akkutesterilläkin.

Luin peugeotforum.com palstalta sellaisen kommentin, että Peugeot 307 autossa jos irroittaa minkä tahansa anturin/sensorin on sen jälkeen ECU resetoitava ja kofiguroitava uudestaan. Eli voiko tuo vilkkuviiksi paketin irroitus ja akun irroitus aiheuttaa systeemin sekoamisen lisäksi samassa yhteydessä bensa oli lopunnut ja nyt bensaa on lisätty.
Villku viiksi toimii siis nyt kun tuolla vikakoodien luku autocom ohjelmalla kaikki käyty läpi, mutta voiko olla vielä jotain asetuksia jotka pitää tehdä sen jälkeen jos 307 autosta on bensa loppunut voiko tämä aiheuttaa tilanteen, että ECU menee johonkin sellaiseen tilaan, että softassa pitää jotkin asetukset palauttaa ja mahdollisesti konfiguroida uudestaan?

Vikakoodit P1327-28("sytytyksen synkronointi vika") , P0336-28 (A-sensor kampiakselin---)... kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu kertaalleen ja sitten laitettu vanha takaisin kun ei vika poistunut----onko tuossa kampiakselin asentotunnistimen anturin johdoissa tai liittimissä ollut jotain tyypillistä vikakohtaa josta vikaa kannattaisi etsiä jos johdot voineet mennä poikki jne... Kampiakselin anturin sähköjohdon liitin vaikuttaisi olevan kunnossa kun sitä on katsottu.
Onko tietoa tuosta P1237-28 "sytytyksen synkronointi viasta" onko tässä ollut 307 jotain tyypillistä vikaa joka kannattaisi ensin tsekata?