Oireet kuulostavat kovin tutuilta saman koneen 508:sta. Jos ei ole tyytyväinen hiukkaussuodattimen regeneroinnin tulokseen menee jonkinlaiseen limp modeen, johon kuuluu myös se, ettei vakkari toimi. Tuosta ei ikävä kyllä tule mitään muuta ilmoitusta, kuin tuo repair needed eli ei kerro mitenkään, että tehot on rajoitettu ohjelmallisesti.
Oireisiin kuuluu, että erityisesti kierroksia käyttäen tehoja ei ole juuri lainkaan, mutta matalilla kierroksilla melko normalisti. Automaatti ei tuota ymmärrä, vaan vaihtaa pienemmälle kaasua lisätessä ja meno hyytyy entisestään. Moottoritielle kiihdytys onnistui parhaiten manuaalilla ja laittamalla kutonen ajoissa.
Yleensä on ennen tuota tai tuon aikanakin tullut varoitus hiukkaussuodattimesta eli suodattimen kuva ja kehotus lukea manuaalia, jossa sanotaan, että pitää ajaa yli 60 km/h, mikä voi olla haastavaa liikennevaloissa.
Tuohon auttaa pakotettu poltto tai mahdollisesti myös pidempi ajo matkavauhtia. Tai sitten koko hiukkaussuodattimen vaihto, johon pelkät osat tonnin luokkaa. Merkkitesterillä näkyy vikakoodit, joista osaan liittyy tuo limp mode, vaikkei sitä missään sanotakaan.
Voi tietysti olla jotain aivan muutakin ja "oikea" vikakin eikä, vaan softalle poistettu teho.
Nuo kyllä sytyttävät vikavaloja ja tulee noita "Engine Fault - repair needed" niin innokkaasti, etten yhtään ihmettele sitä, ettei noihin reagoida vakavasti. Merkkihuolto varmasti saa kuntoon, mutta menee sitten rahaakin.