Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 164723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
2.2 hdi GT 508:n edut: hurja vääntö, kääntyvät Xenon valot, huomattavasti paremmat penkit sähkösäädöillä. Mahdollisesti myös fiksumman näköinen mittaristo.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 764
Joku muistaa paremmin milloin urea tuli PSA:n 2.0 hdi:iin, mielestäni se on noin siinä kohtaa kun tuli faselift.

Vauhtipyörähommat on juuri noin suunnilleen kuin sanoit, tonnin luokkaa, siinä kohtaa vain usein uusitaan kytkin niin hintaa tulee.
Tässä vain pitää muistaa että ei tätä hommaa osu kovinkaan monelle omistajalle, kokonaiskilometrille laskettuna kulu on vähäinen. Mutta osumatarkkus nousee kun kilsat lähenee 300 tkm.

Jakopäähuolto on  esim. 2.0 hdi 140: 180tkm/10v, sangen harvoin osuu yhdelle autolle.

Nyt mennään jo vahvasti ohi aiheen 308 -> 508,
mutta 508:ssa on ollut myös pienimuotoista pintamaalin kuoriutumista helman etuosasta, lokarin kaarista ja etulokarin etureunasta. Tämä miinuksena.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 250
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
508 GT:ssä myös tuo 6-pykäläinen aisin perus automaattilaatikko mikä säännöllisesti huollettuna kyllä toimii maailman tappiin. Miinuksena webaston ruostuva putki (n. 200tkm) ja ohjausakselin stefan korkkaus (n. 240tkm) mitä kannattaa ottaa tarkastuslistalle. Tehojen suhteen mukava laitos matka-ajossa 204hv ja 450nm väännön puolesta. Itse ajelin n.100tkm kyseisellä laitteella kunnes lähti eteenpäin.   ;)

joakim

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 032
Joku muistaa paremmin milloin urea tuli PSA:n 2.0 hdi:iin, mielestäni se on noin siinä kohtaa kun tuli faselift.


Aikalailla ellei tarkastikin faceliftissä eli vm. 2015. Tunnistaahan nuo BlueHDi-mallimerkinnästä. Tulihan toki faceliftissä paljon hyvääkin ja itse halusin juuri faceliftin. En tiedä kannattiko, kun tuosta ureasta on ollut melko paljon päänvaivaa. Toistaiseksi ei vielä kuluja tosin, kun tankin vaihto meni vielä 2020 takuuseen. Mulla siis 1.6.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
Huom: Penguin:lla on 508GT facelift 2.2 hdi 204. Ei ureaa siinä.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

joakim

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 032
Huom: Penguin:lla on 508GT facelift 2.2 hdi 204. Ei ureaa siinä.

Näyttää menneen hieman eri tahtia eri konevaihtoehdot. 2014 tuli ensimmäiset FL:t. 2014 on ollut jo BlueHDi 2.0. Onko yhtään 2.0 FL:ää ilman Blue:ta? Sen sijaan 1.6 ja 2.2 olivat vielä 2014 ja osin 2015 ilman Blueta (1.6 tyypillä e-HDi). Ehkä GT vielä pidempäänkin, mutta 1.6:sta ei ainakaan 2016 ole ilman Blueta.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
2,2 koneeseen ei tullut koskaan urea laitteita. Muihin tuli faceliftin yhteydessä.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

joakim

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 032
2,2 koneeseen ei tullut koskaan urea laitteita. Muihin tuli faceliftin yhteydessä.
2,2 jäi pois eli urea-GT on 2,0.

1,6 ei tullut BlueHDiKsi faceliftissä. Tässä esimerkiksi selvästi FL-auto, mutta ilman ureaa (Euro 5).
https://www.nettiauto.com/peugeot/508/14199095
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 840
1,6 ei tullut BlueHDiKsi faceliftissä. Tässä esimerkiksi selvästi FL-auto, mutta ilman ureaa (Euro 5).
https://www.nettiauto.com/peugeot/508/14199095
Jumankekka, sittenhän voikin ostaa facelift-508:n. Itse olen harmitellut kun ne on kaikki urea-vehkeitä eikä voi sen takia niitä ostaa. Bensakoneissahan ei ole mitään ostettavaksi kelpaavaa, pelkkiä susimoottoreita. Facelift on mielestäni hiljaisempi ja mukavampi jousitus kuin vanhemmassa (yhden koeajon perusteella).

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 843
Aikalailla ellei tarkastikin faceliftissä eli vm. 2015. Tunnistaahan nuo BlueHDi-mallimerkinnästä. Tulihan toki faceliftissä paljon hyvääkin ja itse halusin juuri faceliftin. En tiedä kannattiko, kun tuosta ureasta on ollut melko paljon päänvaivaa. Toistaiseksi ei vielä kuluja tosin, kun tankin vaihto meni vielä 2020 takuuseen. Mulla siis 1.6.

Ainoat ureatomat facelift-mallit on 2.2 HDI, vuonna 2014-2015 valmistetut 1,6l e-HDI:t ja nelivetoisen RXH:n 2.0 HDI. Kaikki muut facelift dieseli on BlueHDI:tä eli ureavehkeitä. Facelift RXH:n kanssa pitää sitten olla tarkkana, sillä siitä on myös etuvetomalli, joka ei edes ole hybridi ja jossa on BlueHDI-kone.

Faceliftissä ei sitten ole edes GT:ssä kääntyviä ajovaloja. Varustelistassa ne kyllä mainittaa, mutta ei ne mihinkään käänny. Ohjauksen mukaan vaan syttyy erillinen valo, joka käyttää sisäkurviin, mutta se on huomattavasti huonompi toteutus, kun pre-faceliftin oikeasti kääntyvät xenonit.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 254
...Faceliftissä ei sitten ole edes GT:ssä kääntyviä ajovaloja. Varustelistassa ne kyllä mainittaa, mutta ei ne mihinkään käänny. Ohjauksen mukaan vaan syttyy erillinen valo, joka käyttää sisäkurviin, mutta se on huomattavasti huonompi toteutus, kun pre-faceliftin oikeasti kääntyvät xenonit.

Niin se kehitys kehittyy.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
508 facelift sai täys ledivalot. Ne eivät ole huonot, mutta vasta 3008 mallin Full Led lights valot ovat niin leveällä valokeilalla, että kääntyviä ei enää tarvi.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 388
  • Kuolema kuittaa univelat...
Koitetaan pitää mielessä että se ei ole kyseisen mallin vikakohde jos kyseinen varuste sattuu olemaan omasta mielestä tarpeeton.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 843
Meillä on molemmat (3008 II ja 508 I fl) Full Led -valoilla ja 508:n valot on 6-0 paremmat. Ainoastaan kaukovaloautomatiikka on 3008:ssa parempi, toisaalta sen pois kytkeminen on viety kosketusnäytön valikoiden taakse eli sitä ei voi ajaessa käyttää, vaikka olisi tarvetta. Itse tykkään, että 508 faceliftin led-valot on kuitenkin paremmat kuin pre-faceliftin xenonit, joiden keila oli kapea.

Kummankin valot on vain keskinkertaiset, jos referenssiksi ottaa 308 I:n tai RCZ:n xenonit, joissa oli halogeeniapupitkät.

LED-valoista on sitten hyvä muistaa myös se, että valaisimen vikaantuessa korjauksen hinta on aivan eri hintaluokassa kuin xenoneissa. Tämä malli alkaa myös olla niin vanha, että yksilöllisten varaosien saatavuus on päättymässä.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
Oma kokemus: 3008 full Led lights valaisee reilusti enemmän pientareet, ja valo on tasainen koko alueella. 508:n valot ylettyvät pidemmälle.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.