Kirjoittaja Aihe: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)  (Luettu 44182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #45 : 20.01.2017, 09:00:06 »
Mutta jos järjestelmään lisätään suoraan se 10l eikä testerillä nollata niin laskuri menee sekaisin.

Auto ymmärtää vain 4l lisäyksen ilman testeri nollaamista.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #46 : 20.01.2017, 09:13:39 »
Tosi älyköstä. Tuohon taas tarvittu patonkia ja punaviiniä, kun tuota logiikkaa on mietitty.

Kuinka usein sen 4 l saa lisätä, ettei laskuri sekoa.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #47 : 20.01.2017, 12:26:43 »
Niin kysehän on siitä että siellä on joku alkeellinen(halpa) tasomittaus. Eihän sitä tarvitse kuin kerran lisätä huoltojen välillä...
Voihan sinne lisätä vaikka vettä, niin autolla pystyy jatkamaan ajamista...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #48 : 20.01.2017, 12:43:06 »
Kuinkahan sekaisin nuo laskurit on kun autoista on takuuajat loppu ja niitä huolletaan missä sattuu  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 589
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #49 : 20.01.2017, 16:11:27 »
Onko se kusiluukku jossain helposti tavoitettavassa paikassa eikä siis edellytä mitään purkamisia tms?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #50 : 20.01.2017, 16:35:05 »
Sitä vaan tarkoitin, että jos se jotenkin tunnistaa lisäyksen, niin onko oletus että lisäys on aina sen neljä litraa. Entä jos ajaa välissä vaikka 1000 km ja lisää taas neljä litraa, niin tuleeko sekin huomattua.

lmattila

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #51 : 20.01.2017, 20:29:51 »
Onko se kusiluukku jossain helposti tavoitettavassa paikassa eikä siis edellytä mitään purkamisia tms?

SW:ssä takakontissa,  vaahtomuovien alla muistaakseni. Pitäisi olla helposti saatavissa esille.  En sitten tiedä,  jos on Denonit,  ni kuinka hankalaa. 

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #52 : 21.01.2017, 07:48:17 »
Ohjekirja s. 240-241

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #53 : 21.01.2017, 10:10:02 »
Henkilökohtaisesti ei tuo ainakaan lisää mielenkiintoa tuohon tekniikkaan tuon ohjekirjan AdBlue -kappaleen lukemisen jälkeen :o
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 589
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #54 : 21.01.2017, 16:51:23 »
Onhan tuo tekniika käytössä monilla merkeillä Mersuista lähtien. Ei ole Peugeotin erikoisuus.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #55 : 21.01.2017, 17:53:34 »
Olen ajanut 11 tuhatta puolivuotta vanhalla E 220D automaatilla. 23,5 litran adblue säiliö. Täyttöaukko polttoainekorkin vieresssä ja kertaalleen tullinpuomin  mittarilla tankannut suoraan hanasta. 7200 km kohdalla syttyi adblue valo mittaristoon, kun auto päätti, ettei ainetta ole kulunut tarpeeksi. Kulutus on litra/1000km.  Auto pääsi jo seuraavana aamuna tästä huoltoon ja tehtaalta vaadittiin vaihtamaan uusi adblue pumppu hinnaltaan 295. Ei ole pakkasista ollut moksiskaan. Adblue säiliön tilanteen näkee mittaristosta suoraan polttoainetankin tapaan. Huollon mukaan vuodesta 14 lähtien ajelleissa adblue takseissa ei ongelmia. Niillä parhailla jo 300 000 mittarissa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #56 : 21.01.2017, 19:14:33 »
Tietenkään merkkihuollon mielestä niissä ole mitään ongelmia. Kysypä sieltä omistaja- ja käyttäjäpuolelta sama kysymys ja jo alkaa ongelmia löytymään.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #57 : 21.01.2017, 21:01:55 »
Mersuissa ja muissakin merkeissä noita adblue juttuja koodattu paljon pois käytöstä. Sitten on yksi ongelma vähemmän
Peugeot 3008 hybrid

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 589
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #58 : 25.01.2017, 11:46:20 »
Paitsi jos katsastus huomaa...

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 589
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #59 : 12.05.2017, 21:08:47 »
Onks tossa BlueHDi GT:ssä nyt oikeesti se huoltoväli silleen et auto ilmottaa millon se haluaa huoltoon? Kun tavailin tota huoltovihkoa niin siellä ei ollu mitään mainintaa kilsavälistä ja ekan huollon kohdalla on vaan kalenteriaika seuraavalle huollolle eikä mitään kilsamäärää.