Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 97667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peeveli

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)


Tilauksessa uusi 3008 THP165-koneella. Kun on tarpeeksi lukenut foorumeilta THP-koneiden jakoketjun heikkoudesta niin alkaa tulla mietteet vaihtaa tilaus 130 puretechiin. Automaattilootalla siis auto tulossa enkä manuaalia ottaisikaan. Puretechissa on öljyvoideltu hihna eikä liene kuulunut maailmalla ongelmia siitä? Miten tuo uusin THP on, onko ketjua tai sen kiristinmekaniikkaa jne parannettu aiemmasta, vai onko odotettavissa remppaa jo alta 30 tonnin?

Tuo 130:nen on makuuni vähäsen jo lussu, mutta mieluummin sitten lussulla ajelisi kuin hankkisi tieten tahtoen susimoottorisen josta olisi aikanaan vaikeampaa päästä eroon vaihdossa...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Tuossa ensi alkuun keskustelua: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=78437.0

Yksinkertaistettuna, kaikkia THP156 heikkouksia on parannettu e-THP 165 moottoriin. Siitä mikä niiden vaikutus on, ei liene monessakaan paikassa kokemuksia.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Vieras
Millainen on tämän uuden THP165:n rakenne; onko ketju yksirivinen vai tupla? Vähäsen alkaa tuntua lottoamiselta eli tuleeko jakopäävikaa vaiko eikö...kun on omistanut muutamia vag-autoja tsi:llä joissa rallattamaan alkava ketju, tulee väkisinkin araksi. Ei taida 1,6:nen olla sitten pakkasilla yhtä nopeasti lämpiävä ja lämpöä antava kuin puretech? Hyvin monissa ulkomaisissa koeajoraporteissa 3008:aan on suositeltu 130 puretech-konetta ja sanottu 165:n olevan turha malliversio. Väännössä on vain 10 Nm eroa mutta maksimitehoa tietysti 35 pollea enemmän...harmittaa kun ei esittelyautona ole vielä päässyt kokeilemaan THP165:na.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
No tuossa olen hieman samaa mieltä että thp165 on hieman turha, olisin itsekin puretechin ottanut jos sellainen olisi ollut saatavilla. Toki huipputehoa 165:ssa enemmän. Omien kokemuksien mukaan Puretech lämpiää nopeammin, toki automalli ei ole ollut ihan sama mistä kokemuksia on.
Yksirivinen on THP:n ketju.
Jos jotain positiivistä hakee THP:n ketjusta, niin se ei hajota konetta kuten VW, ainoa ongelma on ääni ja että auto saattaa mennä vikatilaan jos ketju reilusti venynyt.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017, 11:08:15 kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Noi ostotilanteet ovat joskus vaikeita, kun koeajoautoksi ei löydy juuri sitä yhdistelmää, jota on ajatellut. Ekan automaattivaihteisen ostin sokkona vuonna 1998. Koeajolle ei ollut tarjolla kuin manuaalia. Tämän 3008 koeajo piti tehdä diiselillä. Oli sentään automaatti  ;D
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Peeveli

  • Vieras
Itse koeajoin 3008:sta manuaali 130 puretechin ja 120 hdi tomaatin. Lisäksi ajoin 308 farkun 130 puretech automaattina. Kyllähän 130 pure liikutti autoja aivan hyvin, isomman tuntuinen kuin onkaan. Ehkäpä jälleenmyyntiarvossakin 3000 euron hintaerosta ei saa takaisin juuri lainkaan -toivottavasti eivät autoliikkeet sentään ala kieltäytymään THP-koneisesta vaihdokkina?

Millaisella värillä ja varusteilla empee autosi tulee? Minulla allure helmiäisvalkoisena, mustalla katolla, hopeat kattokaiteet, avaimeton käyttö. Lisänä tietysti "pakolliset" talvirengaspaketti Contin nastoilla 17" ja moottorinlämmitin (harmittavasti paistinpannumallia koska letkulämppäriä ei saa). Otitko i cockpit amplifyn? Itse en tajunnut ruksia sitä, jälkikäteen sain tietää ettei automaatin sporttimoodia tule ilman amplifya. Nyt tehtaalla sen verran valtaisasti 3008:n tilauksia ettei i cockpit amplifya eikä sähkötoimista takaluukkua saa uusiin tilauksiin, koska osia ei saada. Luultavasti vasta elokuun tuotannosta eteenpäin onnistuu. Minulla tuotanto voi siirtyä huhti-toukokuulta kesäkuulle, juuri viime viikolla tehdyt tilaukset vissiin olivat ns vedenjakajana eli huonoa tuuria.

Tuota Focal hifiä vielä mietin...perussoitinta sain kuunneltua omalla usb-muistitikulla ja ainakin kasarijumputus ja rokki soivat ok, mutta varmasti eroa olisi Focaliin jos olisi tilaisuus kuunnella.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Millaisella värillä ja varusteilla empee autosi tulee? 
Alluren lisäksi tilaukseen kuuluu helmiäisvalkoinen väri, musta katto ja sähköinen takaluukku. Ei tule i cockpit amplifyä eikä Focal hifiä. Lisäksi moottorinlämmitin ja sisäjohdotus kyllä.
Tuosta sporttimoodistahan on ollut pohdintaa. Turha kapistus. Saahan sillä enemmän kierroksia, mittarit punaiseksi ja kaijareihin lisäpörinät  ;D
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Peeveli

  • Vieras
^

Ok, järkevän oloinen paketti sulle tulossa. :) Milloinka arvioitu luovutus?

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Paperissa lukee 10.3.2017. Lähetin tänään mailia myyjälle, jotta kertoisi tilanteen nyt. Ei ole vielä vastannut.
Alkujaan mun piti saada se jo tammikuussa, mutta kun lisäsin tilaukseen jälkeenpäin sen takaluukun ja mustan katon, tuotantopaikka ja siten aikakin muuttui   :-\
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
moottorinlämmitin (harmittavasti paistinpannumallia koska letkulämppäriä ei saa).

Hyvin se paistinpannu toimii. Lämmittää sen mikä on kriittisin eli öljyn. Toki kun nestettä ei lämmitä niin ei ala lämmintä puhaltamaan sisälle niin nopeasti.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

olli_tr

  • Vieras
Tuota Focal hifiä vielä mietin...perussoitinta sain kuunneltua omalla usb-muistitikulla ja ainakin kasarijumputus ja rokki soivat ok, mutta varmasti eroa olisi Focaliin jos olisi tilaisuus kuunnella.

Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon. Itse taas nimenomaan koin, että että vakiosetupista puuttui sellainen tietynlainen läsnäolon ja selkeyden tuntu. Bassoa ja diskanttia oli, mutta jotain puuttui. Focalit siis tinkasin tarjoukseen ja tilasin auton tänään. :)

olli_tr

  • Vieras
Ei uuteen diesel-3008:iin mulle edes tarjottu Webastoa kun tilausta tehtiin - vai mitä tarkoitit vakiona tehtaalta tulemisella? Lohkolämppärin asennusta kylläkin. Ideaalitilanteessa kaiketi autosta löytyisi kumpainenkin. 5km työmatkaa varten on ihan mukava lämmitellä autoa pari tuntia lohkolämppärillä molemmissa päissä ilman huolta akun tyhjentymisestä, mutta toki huitsinkuikassa sähköverkon ulottumattomissa tai äkkilähdön osuessa kohdille Webasto olisi paljon parempi...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 217
  • Kuolema kuittaa univelat...
3008 hdi 120 ei pitäisi olla webastoa vakiona.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peeveli

  • Vieras
Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon. Itse taas nimenomaan koin, että että vakiosetupista puuttui sellainen tietynlainen läsnäolon ja selkeyden tuntu. Bassoa ja diskanttia oli, mutta jotain puuttui. Focalit siis tinkasin tarjoukseen ja tilasin auton tänään. :)

Saitko hintaa alas Focaleista? ;) Mitä lisävarusteita noin ylipäänsä otit autoosi?

Joo ei se vakio parempia lisävarustesysteemejä toki vastaa, mutta omaan korvaan yllättävän hyvä vakiosoittimeksi ja kuusikaiuttimiseksi setiksi.

Oma autokatospaikka sähkötolpalla ja max 2 tuntia kerta-ajastuksella toimiva, maksaa aina kiinteästi 15 eur/kk. Sinänsä siis aivan sama vaikka sitä lisälämmitintä pitäisin talviaikana joka päivä kytkettynä. Kaipa se tuo paistinpannukin sitten jotain auttaa...Tuleekohan muuten tällaisiin vehkeisiin tehtaalta ensitäyttönä 5W-öljyt vai 0-luokkaiset?

Peeveli

  • Vieras
Tuli nyt sitten varmistuttua oman auton valitusta voimalinjasta...tänään kokeiltu 165 thp:tä livenä, noin 1,5 tunnin ajolenkki. Mukava kombinaatio. Kone miellyttävä-ääninen, loota pehmeätoiminen ja mahdollistaa hyvän liikkeellelähdön ylämäkeen tamppautuneelta lumipinnalta eli sellainen DSG:n äkkinäinen rykäisy puuttuu ja voi lähteä todella tasaisesti liikkeelle. Hitaampihan se on vaihtamaan kuin DSG, Volvon uusi 8-lovinen tai Bemarin ZF8, mutta riittävän nopsa ettei tarvitse haukotellakaan. Voimaa riittävästi korkeahkoon koriin myös moottoritien kesärajoituksilla, ja rampiltakin pääsee aivan joutuisasti pääväylille. Mutu-tuntumalta moottori lämpeni hitusen hitaammin kuin 130 puretech, mutta mukavaa vauhtia kuitenkin. On 3008 hyvä ja kiva ajaa, ei voi mitään. Ja penkit itselleni ja emännälle mukavat ja tukevat, ja ratin saa tarpeeksi lähelle. Vaimo ihastui tähän kertakaikkisesti.

Myymälässä kävi koko ajan kuhinaa, aina joku menossa koeajolle tällaisella ja kyselemässä tarjouksia. Taitaa olla nyt pökötille IN-tuote.